[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۴۷۵
  • دوره جدید

حکیم‌زاده: مدارس غیردولتی و دولتی در شرایط برابر نیستند، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی و غیردولتی دارای تفاوت‌های بسیاری هستند و مقایسه این دو امکان‌پذیر نیست و فعالیت هرکدام براساس شرایط و امکانات موجود تعریف شده است. به گزارش معاونت آموزش ابتدایی و به نقل از ایسکانیوز، رضوان حکیم‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، درباره وضعیت و تفاوت‌های مدارس دولتی و غیرانتفاعی گفت: شرایط مدارس دولتی و غیردولتی متفاوت است و این مدارس را نباید با یکدیگر مقایسه کرد. وی افزود: مدارس دولتی با کمترین امکانات موجود در حال فعالیت هستند، اما با این امکانات کم هیچ‌وقت قصد جداسازی و غربالگری دانش‌آموزان را نداشته‌اند که نکته مثبتی برای این مدارس محسوب می‌شود. این در حالی است که در مدارس غیردولتی دانش‌آموزان را براساس معدل، آزمون‌ها و گزینش والدین انتخاب می‌کنند. معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: مدیران و معلمان مدارس دولتی دانش‌آموزان را براساس معدل بالا و پایگاه اقتصادی اجتماعی مناسب والدین ثبت‌نام نمی‌کنند؛ بنابراین با شرایط موجود مدارس دولتی، همه دانش‌آموزان را بدون جداسازی تحت پوشش قرار می‌دهند که این امر یک دستاورد بزرگ است. حکیم‌زاده در ادامه افزود: مدارس غیردولتی براساس غربالگری و جداسازی و پشتوانه مالی والدین دانش‌آموزان را ثبت‌نام می‌کنند و به دلیل حمایت مالی والدین عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. وی یادآور شد: تیم مدیریتی مدارس دولتی با توجه به جمعیت زیاد دانش‌آموزان و قرار گرفتن این مدارس در مکان‌های مختلف از جمله مناطق محروم و حاشیه شهرها برای ارتقای دانش دانش‌آموزان تلاش می‌کنند و دستاوردهای مدارس غیردولتی بیشتر به امکانات بهتر و ورودی‌های گزینش شده برمی‌گردد. اگر مدارس دولتی از چنین شرایطی برخوردار بودند، چه‌بسا عملکردشان از مدارس به اصطلاح برند بهتر می‌شد. معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: زمانی که گردانندگان مدارس غیردولتی داوطلب اداره مدارس محروم و پرجمعیت باشند و دستاوردهای مثبتی در ارتقای تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان به وجود آورند، می‌توان گفت حاصل کار این مدارس است، در غیر این صورت چنین مقایسه‌هایی مبنای درستی ندارد. حکیم‌زاده در پایان گفت: با این وجود، استانداردهای فضاهای مطلوب آموزشی در برخی از مدارس غیرانتفاعی رعایت نمی‌شود و برخی مدارس در ساختمان منازل مسکونی فعالیت می‌کنند. ممکن است در بخش دولتی به دلیل محدودیت منابع و کمبود امکانات و تراکم بالا مشکل فضا وجود داشته باشد، اما اگر بخش خصوصی خواهان سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش است، باید مکلف به ایجاد یک فضای مناسب و استاندارد باشد و حمایت از حقوق مشتری ایجاب می‌کند به این مهم توجه بیشتری شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی