[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صنعت انجیر محور اشتغال است ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در سفر به شهرستان استهبان از شهرک صنعتی استهبان بازدید و بر تسریع در اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی تأکید کرد.
دکتر ایمانیه در این برنامه که با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نیز فرماندار و مسئولان استهبان انجام شد، از واحدهای تولیدی گازهای صنعتی و طبی استهبان و واحد تولیدی بسته بندی خشکبار و انجیر کریمیان بازدید کرد. استاندار فارس در این بازدید بر تسریع در اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی استهبان تأکید کرد و با بیان اینکه ۲۷ هکتار زمین به منظور توسعه شهرک‌های صنعتی به این مجموعه الحاق می‌شود، گفت: وجود شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.
دکتر ایمانیه با اشاره به درخواست اختصاص تسهیلات از سوی فعالان تولیدی استهبان گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در قالب‌های مختلف به ویژه تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار خواهند گرفت. نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه امروزه استفاده از انجیر در سراسر جهان در حوزه سلامتی رو به افزایش است، افزود: وجود بزرگ‌ترین انجیرستان دیم جهان در استهبان فرصتی است تا با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر و ایجاد ارزش افزوده، حرکت جدیدی برای ارتقا و پیشرفت بیش از پیش شهرستان فراهم کنیم. برای تسهیل در این امر پایانه صادرات برای چهار محصول انجیر، زیتون، انار و زعفران در این شهرستان ایجاد می‌شود. استاندار فارس همچنین در این بازدید دستوراتی به منظور تأمین پایدار برق شهرک صنعتی استهبان صادر کرد.
در این بازدید معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت: به دنبال تکمیل ظرفیت واگذاری اراضی در شهرک صنعتی استهبان، اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و در مرحله اخذ استعلام دستگاه‌های اجرایی است. علی زارعی افزود: با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی بسته بندی و فرآوری انجیر و با توجه به مزیت شهرستان در محصول انجیر، بخش عمده ای از اراضی طرح توسعه به صنایع بسته بندی و فرآوری انجیر 
اختصاص می‌یابد. وی افزود: مساحت موجود شهرک صنعتی استهبان 30 هکتار است که دارای امکانات آب، برق، گاز، شبکه داخلی فاضلاب، تلفن و مخابرات است و با اجرای طرح توسعه به 57 هکتار افزایش می‌یابد. معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: تاکنون در این شهرک صنعتی 52 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده و 16 هکتار زمین واگذار شده است که که از این تعداد 24 واحد با اشتغال‌زایی 350 نفر در فصل برداشت انجیر مشغول به کار هستند و 2 واحد نیز در مرحله نصب ماشین آلات است. زارعی اضافه کرد: از واحد‌های فعال موجود، 13 واحد در بخش بسته‌بندی انجیر به فعالیت می‌پردازند. وی تصریح کرد: 17 قرارداد نیز در شهرک صنعتی استهبان در مرحله ساخت و ساز قرار دارد. معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به دستور استاندار فارس برای تأمین برق پایدار شهرک صنعتی استهبان گفت: در این خصوص قرار شد در جلسه‌ای در دفتر معاون استاندار که با حضور مدیران عامل شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و توزیع برق فارس برگزار می‌شود، در خصوص اجرای طرح خط اختصاصی برق شهرک صنعتی تصمیم‌گیری شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی