[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۴۷۳
  • دوره جدید

آبمیوه‌ای به جای قوی‌ترین قرص خواب، روزنامه شیراز نوین

بی‌خوابی از مشکلات شایع عموم است که رابطه مستقیمی با تغذیه دارد و گیلاس و اسفناج و موز از میوه‌های مؤثر در رفع بی‌خوابی هستند.
اگرمشکل خواب دارید و سخت به خواب می‌روید، کافی‌ست فقط به جای استفاده از قرص‌ها و داروهای شیمیایی یک بار به سراغ راه‌های طبیعی و کم‌عارضه‌تر بروید. مصرف میوه و سبزی‌ها توصیه‌ای ثابت از سوی متخصصان و پزشکان است که این بار هم راه چاره برای برطرف کردن مشکل رایج انسان‌های دنیای مدرن و پر از استرس است. 
بی‌خوابی
بیشتر ما بی‌خوابی را تجربه کرده‌ایم که البته در دنیای پر از استرس امروزی مشکلی است طبیعی. برای رفع این مشکل، توصیه‌ای داریم. پس اگر بی‌خوابی دارید، این نسخه خانگی را امتحان کنید. در نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شوید یا شاید نمی‌توانید خوب بخوابید و احساس خواب آلودگی می کنید.
در این مقاله، می‌توانید یاد بگیرید چگونه 5مخلوط خوشمزه با داشتن خواص دارویی را آماده کنید که کمک می‌کند بخوابید و استراحت خوبی داشته باشید. 
درمان بی‌خوابی با داشتن یک رژیم غذایی خوب
بی‌خوابی یک بیماری است که به شدت بر کیفیت زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. اگر در شب به اندازه کافی استراحت نکنید، قادر به بازیابی انرژی نخواهید بود. در نتیجه، بدن بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری خواهد بود. علاوه بر این، افرادی که بی‌خوابی دارند در طول ساعات خواب اضطراب خواهند داشت و قادر به خوابیدن نخواهند بود. در نتیجه، آنها تمایل دارند به داروهایی متوسل شوند که گاهی اوقات عوارض جانبی منفی دارند. در چنین مواردی، ایده خوبی است که این عصاره طبیعی خانگی را امتحان کنید که نه فقط خوشمزه هستند، بلکه روش طبیعی عالی برای توقف بی‌خوابی است.
6آبمیوه طبیعی که بی‌خوابی را متوقف و درمان می‌کنند
این ترکیبات را امتحان کنید تا مقداری عصاره با خواص آرامش بخش درست کنید. یا مواد مختلفی را مخلوط کنید که متناسب با سلیقه شما باشد و به طور طبیعی به بی خوابی خاتمه دهد.
آناناس و چغندر
این آبمیوه صورتی، مواد مغذی لازم برای خوابیدن را فراهم می‌کند: 
آناناس: سرشار از تریپتوفان ماده تشکیل دهنده ملاتونین و سروتونین است. ملاتونین کمک می‌کند بخوابید اما سروتونین حس سلامتی را افزایش می دهد.
چغندر: به دلیل داشتن تعداد زیادی منیزیم که مربوط به برخی از انواع بی‌خوابی است، برجسته است. افرادی که کمبود منیزیم زیادی دارند، در طول شب چندین بار بیدار می‌‌شوند و خواب سبکی دارند. 
موز، توت‌فرنگی و اسفناج
اگر می‌خواهید در طول شب بهتر بخوابید، این عصاره متعادل خامه‌ای در نیمه‌های شب بهترین میان وعده است. با اینکه حاوی اسفناج است، طعم موز و توت فرنگی خوبی دارد.
موز: برای درمان بی‌خوابی بسیار عالی است، زیرا حاوی ملاتونین و هورمون خواب هستند. همچنین آنها حاوی منیزیم هستند که به انقباض ماهیچه‌ها کمک می کند.
توت‌فرنگی: حاوی ملاتونین است که هورمون آن توسط غده پینه آل ترشح می شود.
اسفناج: به این دلیل برجسته است که حاوی ویتامین ب 6 است و به تولید ملاتونین و سروتونین در مغز کمک می‌کند.
آب آلبالو
مطالعاتی دقیق در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در آمریکا ثابت کرد نوشیدن آب آلبالو دو بار در روز به مدت دو هفته باعث افزایش زمان خواب می‌شود، به طوری که در ورد افرادی که دچار مشکل بی‌خوابی، به خصوص بی‌خوابی شبانه بودند، با مصرف مرتب آب آلبالو در طول این دوهفته تقریباً 90دقیقه به خواب آنها افزوده می‌شود و باعث می شود استراحت بیشتری بکنند.
گوجه و کاهو
این عصاره سبزی‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای گاسپاچو باشد. می‌توانید آن را با نمک دریایی، روغن زیتون، سیر و سرکه مزه‌دارکنید. گوجه‌فرنگی تولید ملاتونین را افزایش و غنی از منیزیم، فسفر و پتاسیم است.
کاهو وحشی: مسکن و خواص آرام‌بخشی عالی دارد. همچنین دارای خواص ضددرد مسکن نیز هست که می‌تواند به شما در صورتی که از درد مزمن بی‌خوابی رنج می برید، کمک کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی