[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۲۰۷
  • دوره جدید

فروش تاریخی صنعت انیمیشن ژاپن، روزنامه شیراز نوین

استودیوهای انیمیشن ژاپنی در سال ۲۰۲۳ مجموعاً ۲.۳۴میلیارد دلار (۳۳۹میلیارد ین) درآمد کسب کردند که بالاترین رقم ثبت‌شده و ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا، براساس گزارش جدید منتشر شده ازسوی شرکت داده «تیکوکو دیتابانک»، استودیوهای انیمیشن ژاپنی در سال ۲۰۲۳ درمجموع فروش ۲.۳۴میلیارد دلار را کسب کردند که که رکوردی تاریخی در صنعت انیمیشن ژاپن است و پیش‌بینی می‌شود درآمد این استودیوها برای سال ۲۰۲۴ نیز در همین سطح باقی بماند.
بازار انیمه‌های سینمایی سهم قابل توجهی در درآمدهای استودیوهای انیمیشن‌سازی داشته‌اند که ازآن‌جمله می‌توان به انیمه‌هایی چون «سوزومه» محصول استودیو ساخته ماکوتو شینکای با ۱۳۳.۴میلیون دلار فروش در سراسر جهان و همچنین انیمیشن «پسر ومرغ ماهیخوار» ساخته هایائو میازاکی با فروش جهانی ۱۷۳.۵میلیون دلاری اشاره کرد که ساخته میازاکی از استودیو جیبلی توانست برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند نیز شود.
علاوه‌بر این، این گزارش نشان می‌دهد که استودیوها منابع تولید را از سریال‌های انیمه پخش‌شده به عناوین اصلی برای شرکت‌هایی مانند نتفلیکس و نسخه‌های سینمایی مجموعه انیمه‌ها تغییر داده‌اند که می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری بالایی داشته باشد.
از نمونه های امسال می‌توان به «هایکیو: نبرد دامپستر» که دنباله‌ای سینمایی بر یک سریال تلویزیونی درباره بازیکنان والیبال و همچنین انیمه «موبایل سوت گاندام» که داستان یک سری روبات‌های مورد علاقه طرف‌داران را از اوایل دهه ۲۰۰۰ در بر می‌گیرد، است. این انیمیشن‌ها به‌ترتیب ۷۹.۸میلیون دلار (۱۱.۵۵میلیارد ین) و ۳۳.۶میلیون دلار (۴.۸۶میلیارد ین) در ژاپن درآمد کسب کرده‌اند.
بااین‌حال، درآمد رکوردشکن استودیوهای انیمیشن‌سازی ژاپن در سال ۲۰۲۳ به‌طور مساوی بین استودیوها تقسیم نشد و از ۳۰۱ استودیویی که اطلاعات سال‌به‌سال برای آن‌ها در دسترس بود، فقط ۱۱۲ استودیو از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ افزایش درآمد را نشان دادند. استودیوهایی که بیشترین افزایش درآمد را داشتند، عموماً استودیوهای بزرگ بودند، درحالی‌که استودیوهای فرعی کوچک‌تر رشد متوسطی را نسبت به سال‌به‌سال داشتند.
تفاوت اصلی این است که استودیوهای بزرگ‌تر به احتمال زیاد بخشی از کمیته‌های تولید هستند که محصولات را تأمین مالی می‌کنند و در نتیجه زمانی که عنوانی پرفروش می‌شود، از مزایای آن بهره می‌برند. استودیوهای کوچک‌تر که به‌صورت کاملاً قراردادی استخدام می‌شوند، از این درآمدهای بالا بی‌بهره هستند.
صنعت انیمیشن ژاپن به‌طور کلی شامل فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، کالاها و رویدادها در سال ۲۰۲۲ ارزشی معادل ۲۰میلیارد دلار (۲.۹تریلیون ین) داشته است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی