[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روزهای بد فجر ادامه دارد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تیمی که در 4 بازی گذشته هیچ گلی نزده بود، سه بار دروازه نماینده مدعی شیراز را فرو ریخت!
از هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور عصر دیروز تیم فجرشهیدسپاسی در بابل میهمان دریای کاسپین بود که در پایان این مسابقه نتیجه‌ای بسیار عجیب و دور از انتظار رقم خورد.
فجری‌ها پس از قدرت نمایی در ده هفته ابتدایی مسابقات، در هفته یازدهم با یک گل دقیقه 92 پیروزی ارزشمند در ملاثانی را از دست دادند. سپس در خانه مقابل خوشه طلایی ساوه، پیروزی را با شکست عوض کردند و در ادامه هم با خروج نماینده مشهد از مسابقات، تفاضل گل فوق العاده این تیم از دست رفت. 
این سه اتفاق ناخوشایند، ظاهراً در روحیه تیم رجب‌زاده تأثیرگذار بود و آن‌ها چهارمین ناکامی را هم در خطه شمال تجربه کردند تا طی کمتر از 12 روز، یازده امتیاز از دست داده باشند و 11 گل زده را از دست داده باشند!
ترکیب دریای کاسپین بابل: وحید اصغرزاده، محسن ربیع خواه، مهدی کربلایی، علی خانلرزاده، مهرداد حیدری، سینا قنبرپور، مجید قشقایی، علی محمدی، امیرمحمد منصف، محمد حسین پور، داوود شاهواروقی.
ترکیب فجرشهیدسپاسی: یوسف بهزادی، محمد آژیر، علی آل کثیر، مجید تاجیک، حسین مهربان، محمد زینالی، سعید زارع، رضا آقابابایی، سعید ایرانخواه، داوود رجبی، عرفان معصومی.
بازی در بابل با خلق نخستین موقعیت در دقیقه 4 برای فجر آغاز شد و ضربه حسین مهربان از بالای دروازه به بیرون رفت. اما سریال اشتباهات فجری‌ها از دقیقه 5 آغاز شد، جایی که محمد آژیر پاس به عقب خطرناکی را به یوسف بهزادی داد و او سراسیمه توپ را دفع کرد. 
در دقیقه 6 حرکت قشنگ و دریبل سرپای رضا آقابابایی باعث خلق موقعیتی عالی برای وی شد اما مهدی کربلایی با تکلی به موقع جلوی گلزنی این مهاجم شمالی فجر را گرفت.
در دقیقه 7 یک خطای چسبیده به محوطه جریمه فجر، دریا را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد. حرکت تمرین شده بازیکنان دریا، فجر را به خطر انداخت اما توپ به پای حسین پور نگرفت و موقعیت از دست رفت.
دو دقیقه بعد ، اشتباه عجیب سعید ایران خواه باعث شد تا حسین پور مهاجم بابلی با دروازه‌بان فجر تک به تک شود اما زاویه او بسته شد و ضربه‌اش به پای ایرانخواه برخورد کرد و راهی کرنر شد. کرنر ارسالی، با سرنگونی امیرمحمد منصف در محوطه جریمه فجر توأم شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
در دقیقه 14 ارسال از سمت چپ توسط سعید زارع با ضربه سر علی آل کثیر همراه شد اما توپ در دستان دروازه بان آرام گرفت.
سه دقیقه بعد، روی یک کرنر ارسالی، تکل علی محمدی در دهانه دروازه باعث شد تا توپ وارد دروازه فجر شود. این اولین گل دریا پس از 427 دقیقه بود!
در دقیقه 19 شوت آرام عرفان معصومی به شکل نه‌چندان خطرناکی از کنار دروازه دریا به بیرون رفت. هفت دقیقه بعد گل دوم هم برای دریا به ثمر رسید.
شوت تماشایی سینا قنبرپور از 25 متری سقف دروازه فجرشهیدسپاسی را فرو ریخت. یک دقیقه بعد هم تکل رضا آقابابایی می‌توانست تیم رجب زاده را با دردسر بیشتری مواجه کند اما داور اعتقادی به کارت قرمز در این صحنه نداشت.
در دقیقه 33 ارسال خطرناک روی دروازه فجر با ضربه سر مهاجم دریا به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 40 روی اشتباه مدافعان بابلی، موقعیتی نصیب علی آل کثیر شد اما این فرصت هم از دست رفت. یک دقیقه بعد سعید زارع به دلیل خطای خطرناک روی مدافع دریا با کارت زرد مواجه شد.
در دقیقه 45 هم نفوذ آل کثیر با خروج به موقع دروازه‌بان دریا مواجه شد و در پایان دو دقیقه وقت تلف شده، فجر با شکست دو گله به رختکن رفت.
در دقایق ابتدایی نیمه دوم فجری‌ها خیمه سنگینی روی محوطه جریمه دریا زده بودند اما از خلق موقعیت گل ناتوان بودند. در دقیقه 53 ضربه سر حسین مهربان در دستان دروازه دریا آرام گرفت. در دقیقه 63 فرار مهرداد حیدری پشت مدافعان فجر باعث شد تا مدافع فجر مرتکب خطای پنالتی شود. خود حیدری پشت توپ قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت یوسف بهزادی، گلزنی کرد.
در دقیقه 65 حسین مهربان می‌توانست خیلی زود فجر را به بازی برگرداند اما ضربه سر او را وحید اصغرزاده به سختی برگشت داد. سه دقیقه بعد هم مجید تاجیک با حرکتی زیبا و ضربه‌ای خطرناک با پای چپ، دروازه اصغرزاده را تهدید کرد اما توپ او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 70 نزدیک بود تا گل چهارم دریا هم به ثمر برسد اما یوسف بهزادی با کمک تیر افقی، ضربه حسین پور را به کرنر فرستاد. 
در دقیقه 82 بهترین فرصت بازی نصیب ابوالفضل بابایی شد اما او نتوانست دروازه بدون دروازه‌بان را باز کند. در دقیقه 90 شوت راه دور جعفر زاده در دستان یوسف بهزادی آرام گرفت.
در دقیقه 95 شوت سنگین حامد بحیرایی با واکنش اصغرزاده راهی کرنر شد. کرنر ارسالی هم نتیجه‌ای نداشت و فجرشهیدسپاسی یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ خود را متحمل شد.
فجرشهیدسپاسی که در 10 بازی نخست خود فقط سه گل خورده بود، در دو بازی گذشته 3 گل دریافت و در هفته سیزدهم هم به تنهایی سه گل خورد تا روند نزولی این تیم کاملاً مشخص شود.
فجر پیش از رسیدن به تعطیلات نیم فصل، روز جمعه همین هفته در شیرازپذیرای شهرداری همدان خواهد بود تا شاید بتواند با روحیه‌ای بهتر، برای بازسازی و عملکرد بهتر پس از بازگشت به رقابت‌ها، اقدام کند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی