[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۰۵
  • دوره جدید

فروش اوراق مشارکت برای مترو ، روزنامه شیراز نوین

پیمان کشاورز- گروه خبر
 خط دو قطار شهری شیراز با ورود دستگاه حفاری اتوماتیک TBM به ایستگاه رحمت به نیمه راه خود رسید. در آیین ورود دستگاه TBM به ایستگاه رحمت شهردار شیراز ضمن تأکید بر تلاش مجموعه شهرداری در تسریع اتمام عملیات عمرانی خط دو قطار شهری گفت: با ورود دستگاه TBM به این ایستگاه فاز اول عملیات عمرانی خط دو قطار شهری به پایان رسیده و بلافاصله فاز دوم آن شروع خواهد شد که با توجه به طولانی شدن عملیات عمرانی خط یک در دوره ای 17 ساله قصد داریم تا این خط را در کمتر از سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم. حیدر اسکندرپور با بیان اینکه امسال با تدبیر مجلس و دولت امکان فروش حدود 600میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط دو قطارشهری شیراز در نظر گرفته شده افزود: مسیر قانونی برای فروش اوراق مشارکت طی شده و تا پایان سال این مبلغ به پروژه تزریق خواهد شد که علی‌رغم محدودیت‌ها‌ی موجود با فرصت پیش‌آمده عملیات احداث خط دو سرعت بیشتری می‌گیرد. مهندس اسکندرپور ادامه داد: برای احداث خط دوم مترو شیراز سه هزار و 650 مترمربع حفاری انجام شده و اکنون این کار در میانه راه قرار دارد و تا میدان آزادی (فلکه گاز) نیز همین مقدار حفاری باید انجام شود. وی خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی 5 کیلومتر از خط دو انجام شده است که بخش ابتدایی خط نیازی به حفاری نداشت و از ایستگاه رحمت تا ایستگاه آزادی نیز دستگاه TBM باید سه هزار و 650 متر دیگر را حفاری کند که تلاش می‌کنیم این کار در مدت کوتاهی انجام پذیرد و بلافاصله بعد از حفاری نیز ریل‌گذاری مسیر انجام خواهد شد و امیدواریم با تهیه تجهیزات در یک فاصله زمانی قابل پیش‌بینی حداقل یک تونل از این مسیر به بهره‌برداری برسد.
تکنیک بالای فنی در عملیات حفاری قطار شهری شیراز مشاهده می‌شود
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز در این آیین خروج دستگاه TBM در نقطه پیش‌بینی شده را نشان از دقت بالای عملیات حفاری در خط دو قطارشهری شیراز دانست و گفت: خروج دستگاه حفاری در نقطه پیش‌بینی شده پس از 3650 متر حفر تونل نشان از تکنیک بالای فنی در عملیات قطارشهری شیراز دارد و این خروج یک هنر است. وی افزود: بعد از این نقطه به سرعت ایستگاه رحمت به مرکز پشتیبان دستگاه TBM تبدیل شده و عملیات ریل‌گذاری در تونل ایجادشده را آغاز خواهیم کرد. مرادی ادامه مسیر دستگاه حفار اتوماتیک را تا میدان آزادی اعلام و تصریح کرد: پس‌از میدان آزادی ادامه حفاری به صورت سنتی و NATM خواهد بود.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: حفاری این مسیر در دو فاز انجام می‌شود که فاز اول از‌ ایستگاه قهرمانان تا میدان آزادی و فاز دوم نیز از میدان آزادی تا کلبه سعدی خواهد بود این در حالی است که به دلیل خاک منطقه باید دستگاه‌های متفاوت حفاری را در‌ فازهای مختلف این پروژه استفاده شود. سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز افزود: تاکنون نیمی‌از مسیر به طول سه هزار 650 متر حفاری شده است و تا پایان حفاری در این فاز به همین میزان یعنی سه هزار و 650 متر دیگر باقی مانده است. همچنین مدیرعامل مؤسسه رهاب گفت: این مجموعه در‌ طرح‌هایی نظیر قطار شهری تبریز و قطار شهری مشهد نیز فعال است مهندس حمیدرضا امامی، مدیرعامل مؤسسه رهاب از مجموعه‌های تخصصی قائم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از سه هزار و 650 متر حفاری از ایستگاه میانرود تا ایستگاه رحمت انجام شده است. 
وی گفت: این قرارگاه با توجه به تخصصی شدن فعالیت‌ها نه تنها در قطار شهری شیراز بلکه در‌ طرح‌هایی نظیر قطار شهری تبریز و قطار شهری مشهد نیز فعال است. 
مدیرعامل رهاب بیان کرد: نگاه و هدف چابک‌سازی در روند توسعه فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به مردم است و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است تا پروژه‌هایی که در دست انجام و اقدام بوده در زمان مناسب توسط این قرارگاه به پایان یا بهره‌برداری برسد. 
گفتنی است خط دو قطار شهری شیراز به‌طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود آغاز و تا کلبه سعدی ادامه دارد. حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع‌در میدان آزادی با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام و از ایستگاه آزادی تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی