[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

دبیرخانه آواها و نواهای رضوی در شیراز مستقر خواهد شد، روزنامه شیراز نوین

مدیران دستگاه‌های هم‌خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فارس در نشستی با گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، راهکارهای ارتقای همکاری‌ها را مرور و درباره ارتقای جایگاه مساجد و تبادلات گردشگری مذهبی 
گفت‌وگو کردند.
در این نشست که سه‌شنبه به میزبانی اداره‌کل اوقاف استان فارس برگزار شد، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری نشست قبلی دستگاه‌های هم‌خانواده استان فارس که ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز برگزار شد، تقویت همکاری‌ها و گره‌گشایی از مسائل صنفی و اداری را از رهاوردهای این جلسات دانست.
قانعی با گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی چهارم آبان به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، از تدارک برای پاسداشت چهلمین روز شهادت این شهدا سخن گفت و یادآور شد: نخستین آیین در این زمینه، با عنوان آیینه‌های شکسته برگزار شد و خانواده این شهدا 
تکریم شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به کلام رهبری در خصوص اینکه شهدای حرم شاهچراغ(ع)، مانند ستاره‌های درخشانی در انقلاب اسلامی ماندگار خواهند شد، از همکاری این اداره‌کل با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای گرامیداشت این شهدا سخن گفت.
وی گفت: در این چهارچوب همکاری، سوگواره ملی رواق سرخ ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در شیراز برگزار می‌شود.
قانعی در ادامه گفت: مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) پنجشنبه هفدهم آذرماه همراه با نماز مغرب و عشا در این حرم مطهر برگزار خواهد شد. 
به گفته وی، همزمان با این مراسم، چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر مدافع حرم رسول استوار محمودآبادی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به استقرار دبیرخانه جشنواره آواها و نواهای عاشورایی در شیراز، گفت: در همکاری با بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، دبیرخانه آواها و نواهای رضوی را نیز در شیراز مستقر خواهیم کرد و بعد از ماه مبارک رمضان، ان‌شاءالله اختتامیه این جشنواره را برگزار می‌نماییم.
وی همچنین برگزاری جشنواره تئاتر استانی در آذرماه جاری در استان فارس را یادآور شد و اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر با حضور نمایندگان از ۹ استان‌ کشور در شیراز برپا خواهد شد.
قانعی اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فراهم کردن امکان خرید یارانه‌ای کتاب از سایت ketab.ir را گامی در مسیر بهره‌مندی آحاد جامعه از یارانه کتاب برشمرد و گفت:‌ در اجرای این طرح، بیشتر کتاب‌فروشی‌ها و ناشران استان فارس مشارکت دارند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح، ماهانه ۱۰۰هزار تومان تخفیف به هر کد ملی تخصیص می‌یابد و علاوه بر آن، خرید کتاب با ۲۵ درصد تخفیف صورت می‌گیرد و این طرح عملاً جایگزین نمایشگاه‌های حضوری کتاب خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین با اشاره به عضویت کارکنان دستگاه‌های هم خانواده ارشاد اسلامی در استان در تعاونی مسکن این اداره کل، اعلام کرد:‌ انتخابات هیئت مدیره این تعاونی اواخر آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود تا فرایندهای اجرایی و حقوقی مرتبط در سازوکار مناسب دنبال شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت کافی در زمینه وقف عزاداری و روضه خوانی اهل بیت(ع) برخوردار است، گفت:‌ تلاش بر این است که زمینه‌های جلب وقف در عرصه‌های جدید فرهنگی فراهم شود.
مدیرکل حج و زیارت استان فارس نیز در این نشست از استانی شدن فرایند برنامه‌ریزی و اعزام زائران عتبات عالیات در کشور عراق خبر داد و گفت:‌ از این پس، همه برنامه‌ریزی‌ها و امور مربوط به زائران اماکن متبرکه اعزامی استان فارس در خود استان برنامه ریزی می‌شود.
روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این نشست، گزارشی از برپایی آیین‌های ویژه هفته کتاب استان در آبان‌ماه ۱۴۰۱ ارائه کرد و با اشاره به اجرای یک‌هزار و ۱۷۶ برنامه در استان فارس، اعلام کرد که برگزاری ۱۴۴ مسابقه فرهنگی، ۲۱ محفل ادبی و ۷۴ کارگاه آموزشی بخشی از این برنامه‌ها بود.
مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد استان فارس نیز در این نشست از طرح‌ریزی اقداماتی برای تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و مدارس با مساجد سخن گفت و اظهار داشت:‌ به دنبال آن هستیم که کارکردهای دیرین مسجد به عنوان گره‌گشای مشکلات مردم در استان فارس تقویت شوند. در این نشست، سید احمد نجفی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و ابراهیم شیشه گر مسئول انجمن سینمای جوانان استان فارس نیز به بیان راهکارهای مورد نظر برای تقویت همکاری و هم افزایی در مجموعه خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی