[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۲۷۰
  • دوره جدید

پاسخ‌گویی و تکریم بیمه‌شدگان در فضای مجازی، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی - گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس از اجرای سیاست‌های عدالت‌محور و تکریم بیمه‌شدگان با پاسخ‌گویی در فضای مجازی خبر داد.
دکتر حسین جعفری از بیمه‌شدگان به عنوان ارزشمندترین سرمایه‌های سازمان یاد کرد و افزود: به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات، سامانه‌ای در نرم‌افزار ایتا از ابتدای شهریورماه برای پاسخ‌گویی و دریافت مدارک بیمه‌شدگان در حال خدمت‌رسانی است. وی این خدمت جدید مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس را در کشور بی‌نظیر توصیف کرد و بیان داشت: این سامانه به شماره 09050671568 در شبکه ایتا از ساعت هفت و سی دقیقه بامداد تا هفده بعدازظهر در شش روز هفته آماده پاسخ‌گویی و دریافت اسناد و مدارک بیمه‌شدگان است.
دکتر جعفری از خانواده بزرگ تأمین اجتماعی تقاضا کرد اکیداً از تماس تلفنی با این شماره خودداری فرمایند و صرفاً پرسش‌ها و تصاویر مدارک پزشکی خود را از طریق شبکه ایتا به این شماره جهت تشکیل پرونده الکترونیک ارسال نمایند. او از استقبال بی‌نظیر بیمه‌شدگان از این سامانه خدمات الکترونیک در نرم‌افزار ایتا خبر داد و افزود: کارشناسان معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان فارس روزانه به بیش از پانصد نفر در بستر فضای مجازی ارائه خدمت می‌کنند و مجموع پرونده‌هایی که در یک روز کاری به صورت حضوری و مجازی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، به هفتصد فقره می‌رسد.
سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس در ادامه بیان داشت: استان پهناور فارس دارای وسعت زیادی است و مراجعه حضوری به مراکز مدیریت درمان برای برخی از بیمه‌شدگان دشوار است. به همین دلیل با راه‌اندازی سامانه بیمه الکترونیک در شبکه ایتا آماده پذیرش اسناد پزشکی بیماران در فضای مجازی هستیم تا خانواده بزرگ تأمین اجتماعی به صورت کامل از پوشش‌های حمایتی این سازمان در حوزه درمان بهره‌مند شوند.
به گفته این مقام مسئول، این سامانه برای طیف گسترده‌ای از بیماران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی آماده خدمت‌رسانی در فضای مجازی است و صرفاً بیمارانی که نیاز به بررسی وضعیت فیزیکی آن‌هاست، باید به صورت حضوری به معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان مراجعه کنند.
سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس با تشریح این موضوع گفت: بیماران مبتلا به مشکلات متابولیک و هورمون رشد باید به صورت حضوری برای ارائه اسناد پزشکی و معاینه به مراکز خرید راهبردی مراجعه کنند و سایر بیمه‌شدگان می‌توانند از تسهیلات فضای مجازی در شبکه ایتا بهره‌مند گردند. او خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این خدمت در شبکه ایتا این امر گام مهمی در تکریم ارباب رجوع، رفاه بیمه‌شدگان، کمک به اقتصاد خانوار و عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.
به گفته این مقام مسئول، در گذشته برخی از بیمارانی که به مراکز معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان در شهر خود دسترسی نداشتند، از پیگیری هزینه‌های درمان منصرف می‌شدند؛ اما با راه‌اندازی این سامانه در فضای مجازی این مشکل برطرف شده است.
دکتر جعفری در ادامه بیان داشت: اقشار قابل‌ملاحظه‌ای از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را افراد سالمند تشکیل می‌دهد؛ به همین دلیل راهکاری اندیشیده شده است تا بیمه‌شدگان با گرفتن عکس از مدارک پزشکی درخواست خود برای بازپرداخت هزینه‌های درمانی را به کارشناسان ارائه دهند. او به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی در استان فارس توصیه کرد به‌جای مراجعه حضوری به معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی، از تسهیلاتی که در فضای مجازی ارائه می‌شود، استفاده کنند.
به گفته این مقام مسئول، کیفیت خدمات حضوری و مجازی هیچ تفاوتی نداشته و با استفاده از بسترهای فضای مجازی در زمان و هزینه‌های بیمه‌شدگان صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای شکل می‌گیرد.
دکتر جعفری در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران خاص در مدیریت درمان تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: بیماران خاص شامل گروه‌های ام اس، شیمی‌درمانی، دیابت، پوکی استخوان، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و... از حمایت‌های ویژه مدیریت درمان تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند. وی گردش مالی معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان فارس را ماهیانه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اقدام دولت مبنی بر هدفمند شدن یارانه‌های دارو، سازمان تأمین اجتماعی حمایت‌های خود را از گروه‌های تحت پوشش به شکل چشمگیری افزایش داده است. وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش، صبر و مسئولیت‌پذیری کارشناسان معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان فارس قدردانی کرد و افزود: با اتکا به نیروی انسانی توانمند و متعهدی که در اختیار داریم، موفق به افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان شده‌ایم.
دکتر جعفری با یادآوری این موضوع که ارائه خدمات پزشکی و دارویی در مراکز درمان مستقیم تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگان رایگان است، افزود: پرداخت هزینه‌های درمانی تحت‌پوشش تأمین اجتماعی در معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان انجام می‌شود. وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف تأمین اجتماعی افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان است، افزود: امیدواریم با اتخاذ راهکارهای نوین بتوانیم گام‌های عملی در راستای افزایش بهره‌وری برداریم.
سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: با افزایش تعداد کارشناسان و زیرساخت‌هایی که در فضای مجازی پاسخ‌گوی ارباب‌رجوع هستند، مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی