[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سوخت نیروگاه‌ها تأمین شد ، روزنامه شیراز نوین

تأمین کافی سوخت زمستانی نیروگاه‌ها برای تضمین تولید پایدار و مستمر برق در فصل زمستان اهمیت زیادی دارد و بر این اساس، به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس روزانه ۲میلیون و ۲۰۰هزار لیتر نفت گاز سوخت نیروگاه‌های برق در این استان تأمین می‌شود.
به گزارش ایرنا، تأمین سوخت به‌موقع مورد نیاز نیروگاه‌ها از اموری است که اختلال در آن می‌تواند خاموشی‌هایی را به دنبال داشته باشد. تجربه دو سال گذشته نشان داد تأمین نشدن به موقع سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها چه مشکلاتی می‌تواند برای کشور ایجاد کند. این امر در زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است و مشکلی که دو سال گذشته ایجاد شد این بود که مخازن سوخت نیروگاه‌ها پر نشد و همین امر تأمین گاز نیروگاه‌ها را با مشکل روبه‌رو کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه سوخت رسانی به نیروگاه‌های فارس همچنان ادامه دارد، گفت: با شروع استفاده نیروگاه‌های تولید برق استان فارس از سوخت دوم به طور متوسط روزانه ۲میلیون و ۲۰۰هزار لیتر نفتگاز به آنان تحویل می‌شود.
اسداله طاهری روز چهارشنبه از ارسال روزانه سوخت دوم به نیروگاه‌های استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روند بدون وقفه در حال انجام می‌باشد.
طاهری با بیان این موضوع که نیروگاه‌ها عمده‌ترین مصرف‌کننده و تحویل‌گیرنده سوخت در حوزه صنایع هستند، افزود: نفتگاز به سه نیروگاه کازرون، جهرم و بی او تی بارگیری و تحویل می‌شود.
وی با تأکید بر تکمیل ظرفیت سوخت دوم نیروگاه‌ها قبل از شروع فصل سرما اظهارکرد: با شروع استفاده نیروگاه‌ها از سوخت دوم با هماهنگی‌های انجام‌شده با این بخش و مبادی تأمین نفتگاز موردنیاز روزانه ارسال و تحویل می‌شود.
طاهری با تشکر و قدردانی از همکاری و تلاش‌های شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و رانندگان نفتکش در چرخه سوخت‌رسانی گفت: سوخت ارسالی به نیروگاه‌های ذکرشده از استان‌های خوزستان و هرمزگان تأمین می‌شود.
این مقام مسئول، برگزاری جلسات با شرکت گاز استان، انجام بازدیدهای مشترک با سازمان‌های ذی‌ربط و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی را از جمله اقدامات مؤثر منطقه برای تأمین به موقع سوخت نیروگاه‌ها و کارخانجات سیمان استان برشمرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی