[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۵۴۸
  • دوره جدید

ساخت سه ساله تراموا ، روزنامه شیراز نوین

پیمان کشاورز- گروه خبر
اتفاقات جدیدی در حوزه حمل و نقل شهری در شیراز روی خواهد داد که با ورود 185 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی، ورود و جایگزینی 300دستگاه اتوبوس جدید دیگر در فاز بعدی و برنامه‌ریزی برای احداث تراموا و خطوط اتوبوس بی آرتی این کلانشهر به زودی شاهد تحول در سیستم حمل و نقل عمومی‌ خود خواهد بود. این خبر را مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد و گفت: حمل و نقل  را به دو بخش سیستم‌های غیرموتوری و سیستم‌های نوین تقسیم کردیم که هر دو با نگاهی انسان‌محور مدنظر سازمان قرار دارد. 
زوربخش توسعه مسیرهای پیاده‌راه و دوچرخه را زیرمجموعه گسترش سیستم‌های حمل و نقل غیرموتوری برشمرد و افزود: در بخش دوچرخه 34کیلومتر در 11منطقه شهرداری شناسایی شده که مهمترین آن از ایستگاه مترو ولیعصر تا ایستگاه نمازی خواهد بود و در همین زمین توسعه پیاده‌راه‌های سلامت را نیز مدنظر قرار دادیم. وی تصریح کرد: طرح اجرای پیاده راه خیابان انوری،خیام، تیموری و عفیف آباد از جمله برنامه‌های این معاونت است که با همکاری معاونت شهرسازی در دست اقدام است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از انجام مطالعات مربوطه برای احداث خط تراموا در شیراز و با هدف خدمت رسانی به بخش‌های کم‌برخوردار جامعه شهری شیراز و دسترسی به ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: دو خط برای احداث تراموا در نظر گرفته شده که اولین خط از ایستگاه چهارراه زند به سمت خیابان نمازی، خیابان 9دی، میدان شاهزاده قاسم و در نهایت از طریق یکی از خیابان‌های منشعب از بلوار سیبویه به سمت کمربندی احداث خواهد شد و خط بعدی نیز از ایستگاه میدان ولیعصر به سمت خیابان لطفعلی خان زند، چهارراه خیرات و در نهایت چهارراه پانزده خرداد (پارامونت) خواهد رفت که در طراحی این دو مسیر دو جنبه گردشگری و استفاده اقشار کم برخوردار مدنظر قرار گرفته است. زوربخش تصریح کرد که در صورت رفع موانع در یک بازه زمانی 24 تا 36ماهه شیرازی‌ها سوار بر تراموا می‌توانند در مناطق عنوان شده سفرهای درون شهری خود را انجام دهند. احداث خطوط بی آرتی نیز یکی دیگر از اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک بود که در جلسه روز گذشته مطرح شد. مجتبی زوربخش از در نظر گرفتن دو خط برای اتوبوس‌های بی آر تی خبر داد و گفت: خط اول از میدان احسان تا چهارراه گمرک خواهد بود که در این خط ضمن استفاده از ایستگاه‌های مکانیزه از 24 دستگاه اتوبوس تندرو استفاده خواهیم کرد و در خط دوم نیز که در فاز اول آن از محل تقاطع پل معالی آباد آغاز شده و تا ایستگاه راه آهن ادامه خواهد یافت 36 دستگاه اتوبوس تندرو مسافران این خط را جابجا خواهند کرد. معاون حمل و نقل و ترافیک در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات پیش آمده برای تاکسی‌داران شیرازی پس از ورود اپلیکیشن‌هایی همچون اسنپ و تپسی به شیراز اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل در حال طراحی اپلیکیشنی جامع‌تر از آنچه در بازار سفرهای درون شهری وجود دارد هستیم و 12هزار تاکسی موجود در شیراز می‌توانند با عضویت در این اپلیکیشن هم در بازار سفارش سفر به صورت آنلاین و هم به صورت مسافرکشی گردشی فعالیت کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی