رکوردشکنی صنعت انیمه ژاپن با درآمد ۲۲میلیارد دلاری، روزنامه شیراز نوین
صنعت انیمه ژاپن در سال ۲۰۲۳ رکورد ۲۲میلیارد دلار
(۳.۳تریلیون ین) را به ثبت رساند که بالاترین میزان در تاریخ بوده و ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ داشته است.
به گزارش ایسنا، انجمن انیمیشن ژاپن (AJA) اعلام کرده که صنعت انیمه این کشور در سال ۲۰۲۳ به رکورد ۲۲میلیارد دلاری دست یافته که بالاترین میزان در تاریخ بوده و ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ داشته است.
این گروه که از سال ۲۰۰۹ گزارشهای سالانه صنعت انیمه را منتشر میکند، نتایج جدیدترین نظرسنجی خود را در بازار بینالمللی فیلم توکیو کرد.
یافتههای انجمن انیمیشن ژاپن نشان داد که درآمدهای حاصل از آثار انیمه در خارج از کشور در سال ۲۰۲۳ از درآمدهای داخلی پیشی گرفته است؛ بهطوری که ۵۱.۵ درصد از درآمدها، معادل ۱۱.۲۵میلیارد دلار (۱.۷۲تریلیون ین) از خارج و ۴۹.۵ درصد یا ۱۰.۶میلیارد دلار (۱.۶۲تریلیون ین) از داخل بوده است. این دومینبار است که درآمدهای انیمه در خارج از کشور از داخل پیشی میگیرد و نخستینبار در سال ۲۰۲۰ بود.
با توجه به افزایش محبوبیت انیمه در خارج و کاهش جمعیت ژاپن، پیشبینی میشود که این روند ادامه داشته باشد.
به گزارش اسکرین، سال گذشته، فیلمهای انیمه بر گیشه سینمای ژاپن مسلط بودند و عناوینی مانند «اولین اسلم دانک» (تولیدشده توسط Toei) و «کارآگاه کانن: زیردریایی آهن سیاه» (تولید شده توسط Toho) بهترتیب ۱۰۴میلیون دلار (۱۵.۸۷میلیارد ین) و ۹۱.۱میلیون دلار (۱۳.۸۸میلیارد ین) فروش داشتند.
انیمه یکی از عناصر کلیدی هدف دولت ژاپن برای تولید سالانه ۲۰تریلیون ین (۱۳۰میلیارد دلار) ازطریق بازار محتوا تا سال ۲۰۳۳ است. محتواهای این کشور در سال ۲۰۲۲ حدود ۴.۷تریلیون ین (۳۱میلیارد دلار) درآمد داشتند. انجمن انیمیشن ژاپن پیشبینی میکند که انیمه باید ۶.۴تریلیون ین (۴۲میلیارد دلار) از این هدف را در سال ۲۰۳۳ تشکیل دهد که تقریباً دو برابر رکورد سال ۲۰۲۳ خواهد بود.
میچیهیکو اومزاوا، رئیس شرکت «شین-ای انیمیشن» اظهار داشت که افزایش تعداد عناوین انیمه برای رسیدن به این هدف درحالحاضر بهدلیل کمبود منابع انسانی امکانپذیر نیست.
او پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان محتوا باید بر گسترش فروشهای خارجی و افزایش قیمت هر عنوان تمرکز کنند.
وی افزود که هزینه تولید انیمه نیز بهدلیل افزایش دستمزد انیماتورها و سایر کارکنان درحال افزایش است.
کوتارو یوشیکاوا، مدیر ارشد و معاون ارشد کمپانی
«TMS Entertainment» نیز اضافه کرد که ظرفیت گسترش در بازارهای جدید مانند هند، خاورمیانه و آفریقا وجود دارد.
اومزاوا و یوشیکاوا هر دو اشاره کردند که استودیوهای آنها بهصورت آزمایشی با هوش مصنوعی مولد کار میکنند، اما استفاده عملی از آن در انیمیشن هنوز چند سال دیگر فاصله دارد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین