[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۵۶۴
  • دوره جدید

همه تاکسی‌های شیراز باید آنلاین باشند، روزنامه شیراز نوین

شیراز نوین - پیمان کشاورز
Peyk59@gmail.com

 عملکرد اتوبوسرانی شیراز و تعیین فاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها به زودی مکانیزه شده و در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در شیراز مجهز به نمایشگر و تجهیزات تکمیلی مرتبط با نظارت مکانیزه شده‌اند که با اعمال تغییرات مورد نیاز در بخش مدیریت نظارتی طی دو ماه آینده شاهد تحول نوینی در نظام حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز خواهیم بود. 
مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اعلام خبر فوق در جمع خبرنگاران با تأکید بر ارایه خدمات مطلوب به شهروندان شیراز توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ‌را یکی از وظایف شهرداری دانست و از تدوین زیرساخت‌های لازم در این زمینه خبر داد. 
وی اضافه کرد: باید خطوط ویژه و خطوط خاص تردد اتوبوس را گسترش دهیم که در حال مطالعه بر روی آن هستیم و تأکید ما نیز بر هسته مرکزی شهر است. زوربخش احداث دو خط بی‌آرتی به مجموع ۲۸ کیلومتر با ۶۰ دستگاه اتوبوس ویژه و نیز راه‌اندازی تراموا در شهر شیراز را از جمله برنامه‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز عنوان کرد و گفت: برای احداث تراموا علاوه بر مشاور داخلی از مشاورین خارجی نیز استفاده شده است که مطالعات آن تا بهمن ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و در صورت نظر مساعد اعضای شورا و تخصیص بودجه مورد نظر آماده اجرای خطوط و راه‌اندازی تراموا در شیراز هستیم. 
وی همچنین از احداث دو خط بی آر تی در شیراز خبر داد و گفت: خط یک از ایستگاه مترو شاهد آغاز می‌شود و در مسیر بلوار صنایع به طول ۱۷ کیلومتر به پایانه شهید طبایی زاده جنب مجتمع خلیج فارس خواهد رسید که برای این خط۳۶ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده و در حال حاضر نیز در مرحله مطالعاتی قرار دارد اما خط دو بی آرتی شیراز مراحل مطالعاتی را به پایان رسانده و در انتظار تصویب شورای اسلامی ‌شهر است که برای این خط نیز که به طول ۱۱ کیلومتر بوده و از میدان احسان آغاز شده و در امتداد بلوار پاسداران به پایانه استقلال (باسکول نادر) خواهد رسید ۲۴ دستگاه اتوبوس ویژه بی آر تی در نظر گرفته شده است.
معاون شهرداری شیراز در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت مطالعات جامع ترافیک شهر شیراز نیز گفت: شهرداری از خروجی‌های مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شیراز بهره برده و مطالعات تراموا یا خط دوم مترو، بر بستر مطالعات جامع انجام شده است.
وی هدف از اجرای طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شیراز را بازنگری، مرور و بروز رسانی مطالعات انجام شده در طرح جامع شریف که توسط دانشگاه شریف انجام شده بود دانست و گفت: تاریخ تفاهم نامه این مطالعات که به درخواست شورا و شهرداری شیراز و توسط دانشگاه شیراز و دیگر دانشگاه‌های این شهر اجرایی شد، 27 شهریور ماه 96، به پایان رسید و پس از آن با نظر مساعد شهردار و موافقت شورای شهر، تا پایان امسال تمدید شده است.
زوربخش گفت: مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز هم‌اکنون 72 درصد پیشرفت دارد و بالغ بر 27 جلد از نتایج این مطالعات به شهرداری تحویل شده است.
زوربخش همچنین از تلاش برای طراحی اپلیکیشن برای تاکسی‌های درون‌شهری شیراز خبر داد و با بیان اینکه فراخوانی برای طراحی این نرم‌افزار انجام شده است، گفت: اگر تاکسیرانی در کلانشهر شیراز قرار باشد به جایگاه مناسبی برسد، باید تمام فعالان این بخش به سیستم آنلاین اپلیکیشن تاکسی متصل باشند.
او در پاسخ به علت کاهش تعداد تاکسی‌ها در شیراز طی یکی دو سال اخیر، گفت: این موضوع از موارد مورد انتقاد ما نیز بوده است، شاید مهمترین دلیل ریزش تعداد تاکسی‌ها، نبود نرم افزار مناسب و اعمال نشدن سیاست‌های تشویقی برای دارندگان تاکسی باشد؛ به همین دلیل برخی از دارندگان تاکسی ترجیح داده‌اند که تاکسی را فروخته و با سواری شخصی اقدام به جابه‌جایی مسافر کنند و دردسر کمتری هم داشته باشند.
زوربخش با تصریح اینکه شهرداری شیراز به دنبال احیای انگیزه کاری نزد تاکسی‌داران است، طراحی اپلیکیشن تاکسی را نیز در همین راستا ارزیابی و خاطرنشان کرد: در شهر مسافر تاکسی وجود دارد، باید ناوگان را به سمت مطلوبی سوق دهیم که مردم تاکسی را در بخش‌های مختلف تاکسی گردشی، تلفنی، فرودگاه و... به دیگر موارد موازی ترجیح بدهند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به اینکه طراحی و فعال سازی آژانس‌های دوچرخه همچنان از موارد مد نظر مدیریت شهری شیراز است، گفت: برای فعالیت این آژانس‌ها بیش از 33 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در نقاط مختلف شیراز پیش بینی و ترسیم شده است و به دنبال تهیه اپلیکیشنی برای ارایه دوچرخه و مدیریت عرضه و تقاضا هستیم و  هسته مرکزی شهر نیز در این روند مد نظر قرار داشته و امیدواریم براساس مطالعات انجام شده، در محور خیابان زند و محدوده زندیه و حرم مطهر، مسیرهای دوچرخه سواری اجرایی شود.
زوربخش همچنین از تلاش برای طراحی اپلیکیشن برای تاکسی‌های درون‌شهری شیراز خبر داد و با بیان اینکه فراخوانی برای طراحی این نرم‌افزار انجام شده است، گفت: اگر تاکسیرانی در کلانشهر شیراز قرار باشد به جایگاه مناسبی برسد، باید تمام فعالان این بخش به سیستم آنلاین اپلیکیشن تاکسی متصل باشند.
او در پاسخ به علت کاهش تعداد تاکسی‌ها در شیراز طی یکی دو سال اخیر، گفت: این موضوع از موارد مورد انتقاد ما نیز بوده است، شاید مهمترین دلیل ریزش تعداد تاکسی‌ها، نبود نرم افزار مناسب و اعمال نشدن سیاست‌های تشویقی برای دارندگان تاکسی باشد؛ به همین دلیل برخی از دارندگان تاکسی ترجیح داده‌اند که تاکسی را فروخته و با سواری شخصی اقدام به جابه جایی مسافر کنند و دردسر کمتری هم داشته باشند.
زوربخش با تصریح اینکه شهرداری شیراز به دنبال احیای انگیزه کاری نزد تاکسی داران است، طراحی اپلیکیشن تاکسی را نیز در همین راستا ارزیابی و خاطرنشان کرد: در شهر مسافر تاکسی وجود دارد، باید ناوگان را به سمت مطلوبی سوق دهیم که مردم تاکسی را در بخش‌های مختلف تاکسی گردشی، تلفنی، فرودگاه و... به دیگر موارد موازی ترجیح بدهند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی