[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۵۸۷
  • دوره جدید

چند توصیه برای تهیه سالم‌ترین میان‌وعده‌ها برای کودکان، روزنامه شیراز نوین

برای دانستن چگونگی تهیه کردن میان‌وعده‌های غذایی سالم برای کودکان، می‌توانید از توصیه‌های زیر کمک بگیرید.
1- خوراکی‌ها و تنقلات فاقد ارزش غذایی را از خانه دور نگه دارید: فرزند شما برای دریافت شیرینی‌ها، شکلات، چیپس و دیگر تنقلات اصرار و پافشاری نخواهد کرد، اگر آن‌ها را در دسترس نگه ندارید و بداند در خانه موجود نیستند. با انتخاب میان‌وعده‌های سالم، الگوی خوبی برای فرزندتان باشید.
2- تلاش به سمت مصرف غلات کامل و دانه‌ها: گزینه‌های غذایی دارای غله کامل (نظیر بیسکویت‌ها و نان‌های تهیه شده از غله کامل و سبوس‌دار) را در میان‌وعده‌های غذای کودکانتان بگنجانید. غلات کامل در تأمین انرژی و تقویت بنیه کودکتان مفیداند.
3- مخلوط‌کردن و ترکیب‌نمودن اقلام غذایی: شما می‌توانید ترکیبی از اقلام غذایی سالم را به فرزندتان ارائه کنید و این هنر شماست که بتوانید ترکیب‌هایی خوشمزه‌ای از اقلام غذایی سالم مختلف را برای فرزندتان تهیه کنید. برای مثال:
- می‌توانید هویج و دیگر سبزی‌های خام را آغشته به ماست‌های چکیده طعم‌دار کنید و به فرزندتان بدهید.
- می‌توانید سبزی‌ها را در کنار محصولات لبنی ارائه دهید. برای مثال گزینه‌های ساده‌ای نظیر (نان و پنیر به همراه خیار و گوجه) یا (ماست و خیار یا آب‌دوغ خیار به همراه نان و محصولات غله کامل) را نیز امتحان کنید.
- می‌‌توانید آغشته نمودن میوه‌های تازه یا کراکرهای سبوس‌دار با ماست‌های کم‌چرب را نیز امتحان کنید.
- می‌توانید کره بادام‌زمینی را روی سیب، موز، کرفس و غیره بمالید و آن را به کودکتان بدهید و غیره...
4- تقویت استقلال در کودکان: گزینشی از سبزی‌ها یا میوه‌های آماده برای خوردن را در یخچال نگه دارید. می‌توانید میوه‌های آماده برای خوردن را در یک کاسه یا ظرف در دسترس قرار دهید. گزینه‌های غلات کامل کم‌شکر، میوه‌های کنسرو شده و بسته‌بندی شده در آب خودشان و دیگر اقلام غذایی سالم را در یک کابینت در دسترس یا در قفسه یا یخچال به صورتی که در دسترس کودکتان باشد قرار دهید تا او بتواند به هنگام گرسنگی در برداشتن خوراکی‌ها استقلال داشته باشد.
5- منوی غذایی کودکتان را گسترده کنید: ارائه اقلام غذایی به فرزندتان را محدود نسازید و تا حد امکان، منوی غذای کودکتان را گسترده سازید. گزینه‌های غذایی نامعمول‌تر را نیز به فرزندتان ارائه دهید برای مثال: آناناس، فلفل‌های قرمز یا زرد، انبه، دانه‌های سویای بوداده و غیره ...
6- ملاقات دوباره با صبحانه: می‌توانید غذاهای مرسوم در صبحانه نظیر نیمرو و نان تست غله کامل را به عنوان یک عصرانه مغذی و سالم به فرزندتان ارائه دهید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی