[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عضو شورای شهر شیراز: تمامی اقدامات فرهنگی بر دوش شهرداری شیراز است ، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز گفت: تمامی اقدامات فرهنگی شهر طی مدت گذشته بر دوش شهرداری شیراز است.
به گزارش مهر، رضا محمدیان بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، موظف به اجرای اقدامات اجتماعی و فرهنگی در کلان شهر شیراز در حدود اعتبارات مصوب مربوط هستند. متأسفانه طی چند مدت گذشته، بار تمامی اقدامات فرهنگی شهر شیراز بر دوش شهرداری بوده است.
او بیان کرد که در شورا به دنبال آن هستیم که زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری به شهر اضافه کنیم.
محمدیان در حوزه گردشگری به ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: با توسعه فضاها و مکان‌های فرهنگی و گردشگری، زمینه‌ساز گسترش توریسم و گردشگر در شهر خواهیم شد. با توجه به اینکه امروزه گردشگری، یکی از صنایع توسعه پایدار و فرصت فرهنگی و اجتماعی برای کلان‌شهرهاست، به دنبال آن هستیم که مکانی به مکان‌های گردشگری شهر اضافه کنیم. محمدیان گفت: زیرساخت‌های گردشگری، خدمات و تسهیلاتی را در بر می‌گیرد که رفاه گردشگر را فراهم کرده که دسترسی مناسب به این عناصر در جذب گردشگر و افزایش ماندگاری آن در مقصد تأثیر بسیاری دارد. محمدیان افزود: به دنبال آن هستیم که عملکرد فرهنگی شهرداری را به سمت اقدامات زیرساختی سوق دهیم. در این زمینه، می‌توان به حمایت از مکان‌های گردشگری و فرهنگی و توسعه زیرساختی لازم به ساخت فرهنگ‌سراها، ورزشگاه و باغات خانواده و مهربانو و ساخت المان‌های دارای مفهوم، بازسازی پارک‌ها و ساخت پارک‌های تخصصی و در طرح مسجدمحوری مرمت و بازسازی مساجد تاریخی و بناهای مذهبی تاریخی باستانی که از سرمایه‌های شهر محسوب می‌شوند، اشاره کرد که همگی در اولویت کارها قرار دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) در ادامه به برخی از اقدامات و پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اشاره کرد که از آن جمله باغ مهربانو مخصوص بانوان و رصدخانه معلم است که از مصوبات چند هفته قبل شورا نیز بوده، از جمله کارهای فاخر فرهنگی و آموزشی است که البته در زمینه جذب گردشگر هم مناسب است. او همچنین از احداث پارک موضوعی تاریخ و هنر و علوم که در آن از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌شود، در فرهنگ‌سرای گلستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، مکان و جایگاهی برای امر مهارت آموزی کودکان و نوجوانان فراهم خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی