[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۳۵۴
  • دوره جدید

ارتقای زیرساخت‌های ترافیکی ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز از توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی شیراز با افتتاح تقاطع غیرهم‌سطح شهدای حرم احمد بن موسی(ع) خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از ابرپروژه‌های شهرداری شیراز و جنوب کشور محسوب می‌شود که در چند روز آینده افتتاح و تقدیم شهروندان فهیم و شریف شهر شیراز می‌شود.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، محمدحسن اسدی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این تقاطع غیرهم‌سطح، شهروندان شیرازی شاهد ارتقا و تقویت زیرساخت‌های ترافیکی در کلان‌شهر شیراز به‌ویژه جنوب‌شرقی این کلان‌شهر خواهند بود.
اسدی افزود: هدف مدیریت شهری کاهش تصادفات و حفظ جان و امنیت شهروندان می‌باشد و این پروژه بزرگ شهری در همین راستا اجرا شده است.
شهردار شیراز پروژه تقاطع غیرهم‌سطح شهدای حرم احمد بن موسی(ع) را یکی از باارزش‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های شهری برشمرد و در ادامه به تشریح بخشی از مشخصات فنی آن پرداخت. شهردار کلان‌شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه پل شماره یک، کمربندی به بولوار احمد بن موسی(ع) به طول ۱۱۰۰ متر و عرض ۱۲ و نیم متر این پل دارای ۲۰ دهانه، ۵۲ عدد ستون و روی ۱۳۶ عدد شمع قرار گرفته است، گفت: این پروژه پس از طی مراحل مختلف عمرانی، عملیات اجرایی آن کاملاً به اتمام رسیده و در روزهای آینده و به مناسبت هفته بسیج به بهره‌برداری خواهد رسید. محمدحسن اسدی به انجام عملیات بتن‌ریزی بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب عرشه پل‌های تقاطع غیرهم‌سطح شهدای حرم احمد بن موسی(ع) طی ۳۶ ساعت اشاره کرد و افزود: با اجرای این حجم از بتن‌ریزی، رکورد ملی حجیم‌ترین بتن‌ریزی تقاطعات شهری در کشور شکسته شد.
اسدی با بیان اینکه تقاطع غیرهم‌سطح شهدای حرم احمد بن موسی(ع) از سه بخش مختلف تشکیل شده که شامل پل روگذر احمد بن موسی(ع)، تقاطع نواب صفوی و پل نواب جنوبی است، تصریح کرد: پل سوم این پروژه در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید و پل شماره دو آن (بولوار نواب صفوی به مهدی‌آباد) نیز شامل دو عرشه موازی به طول ۱۴۸ متر، عرض ۱۴ و نیم متر در ۵ دهانه که بر روی ۹۶ عدد شمع و ۲۴ ستون اجرا شده و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم پل سوم نیز تا پایان سال جاری افتتاح شود تا بتوانیم کل تقاطع غیرهم‌سطح شهدای احمد بن موسی(ع) را به بهره‌برداری برسانیم و این مهم را تقدیم مردم شریف شیراز کنیم. شهردار شیراز با بیان اینکه در احداث این تقاطع بزرگ‌مقیاس هزینه‌های زیادی صرف عملیات اجرایی، تملکی و جابه‌جایی تأسیسات شده، افزود: تکمیل رینگ پیرامونی جنوب‌شرقی به شمال‌غربی شیراز، کاهش بار ترافیکی بلوار رحمت با اتصال این بولوار به بزرگ‌راه امام خمینی(ره) (کمربندی شیراز)، دسترسی به بولوار مدرس و فرودگاه شیراز و کاهش تصادفات و ایمنی در تردد شهرک‌های مجاور کمربندی و دسترسی شهرک‌های جنوبی که در جنوب این تقاطع قرار گرفته‌اند، به مسیرهای شمال شهر شیراز و همچنین حذف دوربرگردان‌های ناایمن هم‌سطح در کمربندی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی