[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قرآن کتاب تبیین است، روزنامه شیراز نوین

آیت الله دژکام گفت: قرآن روش زندگی را نشان می‌دهد. این کتاب آسمانی آمده تا تبیین باشد؛ پس قرآن کتاب تبیین است.
لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در چهارمین همایش گام دومی‌های جهاد تبیین در شیراز و مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه جهاد تبیین واجب فوری است، گفت: دشمن تلاش کرده تا مردم ما را از مسیر روشن انقلابی دور کند، اما با شکست مواجه شده است.
وی افزود: گام جهاد تبیین اولین بار بر شخص پیامبر(ص) نازل شد. خداوند در سوره مبارکه نحل آیه ۴۴ و ۶۴ می‌فرمایند: پیامبر و قرآن را نازل کردیم که برای مردم تبیین کند و در آیه ۶۴ پروردگار می‌فرمایند: مردم اختلافاتی دارند و قرآن نازل شد و حضرت محمد(ص) را فرستادیم تا تبیین صورت بگیرد و اختلافات از بین برود.
آیت الله دژکام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیاناتشان از قرآن و حدیث اهل بیت(ع) است، تأکید کرد: به سایت Khamenei.ir مراجعه کنید؛ تمام سخنرانی‌های حضرت برگرفته از قرآن است.
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید جهاد تبیین کنید از قرآن و حدیث اهل بیت(ع) ذکر کنید، افزود: قرآن روش زندگی را نشان می‌دهد. قرآن آمده تا تبیین باشد؛ پس قرآن کتاب تبیین است.
وی افزود: در زندگی هرچه می‌خواهیم در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و... عرض کنیم، قرآن اصل آن است و می‌بایست سعی کنیم با قرآن بیشتر آشنا شویم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه آمریکا بی عدالتی می‌کند و اگر آمریکا عدالت را ایجاد کند ما دعوا نخواهیم کرد، تصریح کرد: دعوای ما از سال ۱۳۳۲ شروع شد که نزدیک به ۷۰ سال است و نمی‌خواهند عدالت را بپذیرند. این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه تبیین به معنای واضح کردن است، اظهار کرد: در این ۵۰ روزی که گذشته نشان دادید که الحمدلله نوجوانان پاک و با معنویت کم نداریم و دشمن را مثل همیشه شکست دادید‌.
جهاد تبیین در دستور کار قرار گیرد
سردار پاسدار حسن عبدالله زاده جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در جمع آحاد بسیجیان، گفت: جهاد تبیین موضوع اساسی و اثرگذاری است که باید در دستور کار تمامی افراد قرار گیرد؛ چراکه مضمون یکی از سفارشات امام علی(ع) به فرزندانشان روشنگری و تبیین است.
سردار عبدالله زاده در ادامه به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان به دنبال تحریف واقعیت‌ها هستند و برای انعکاس دروغ به جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند؛ بنابراین برخی از افراد بدون علم و آگاهی کافی، این دروغ‌ها را می‌پذیرند. 
وی با بیان اینکه بخش زیادی از فضای مجازی تحت اختیار دشمن است، بر حضور بسیجیان و افراد انقلاب در این بستر مهم و مؤثر برای جهاد تبیین تأکید کرد.
جانشین سپاه فجر استان فارس از برگزاری جلسات جهاد تبیین و روشنگری در نواحی مقاومت خبر داد و گفت: فضای حقیقی بهترین فرصت برای اجرای فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب است و بنابراین باید از این فرصت به نحو عالی بهره برد.
سردار عبدالله زاده با بیان اینکه جهاد تبیین امروز با دوران انقلاب و دفاع مقدس بسیار متفاوت است، اظهار کرد: امروزه برای روشنگری باید آبرو گذاشت؛ لذا آبرو گذاشتن در این عرصه ارزش دارد.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خردادماه خود اشاراتی به سعی دشمنان برای تقابل بین مردم و نظام اسلامی خبر دادند و با حوادث اخیر کشور، مشخص شد که دشمن نقشه خود را برای نیمه دوم سال آماده کرده بود.
جانشین سپاه فجر استان فارس فرامین رهبر معظم انقلاب را بر اساس حکمتی دقیق دانست که نسخه شفابخش تمامی مشکلات کشور است.
سردار عبدالله زاده نقشه شوم دشمنان برای تغییر ذهنیت نسل جدید درباره انقلاب و نظام اسلامی را موردتوجه قرار داد و گفت: ایجاد شبهات بسیار زیاد در ذهنیت دانش آموزان نشان از تلاش دشمن برای تغییر ذهن نسل جدید است تا واقعیت‌ها را به گونه ای دیگر جلوه دهد؛ بنابراین با جهاد تبیین می‌توان بسیار مؤثر واقع شد. 
وی افزود: مهسا امینی رمز دشمنان با ویژگی جنسیتی، قومیتی، اجتماعی و... برای ایجاد ناآرامی‌ها در کشور بود؛ تمامی معاندان انقلاب اسلامی اعم از سلطنت طلب، کموله، نفاق و... امروزه در این فتنه حضور دارند و رفتار بازیگران داخلی و کد‌های دشمن تعاریف خاص خودش را دارد. سردار عبدالله زاده در پایان بر نقش آفرینی در راستای تحقق جهاد تبیین در تمامی عرصه‌ها توسط بسیجیان، انقلابیون و تمامی اقشار مردم تأکید کرد.
شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبان را جدی بگیرید
زارع مهذبیه با بیان اینکه شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبان را جدی بگیرید، گفت: شبهه از جمله چیزهایی است که عرض کردیم مثل موریانه بوده و دشمن به این موریانه‌ها دل بسته است.
دبیر اجرایی چهارمین همایش گام دومی‌های انقلاب در حاشیه مراسم همایش گام دومی‌های جهاد تبیین گفت: شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبان را جدی بگیرید. شبهه از جمله چیزهایی است که عرض کردیم مثل موریانه بوده و دشمن به این موریانه‌ها دل بسته است.
وی در ادامه بیان کرد: شبهه ویروس است، همچون ویروس کرونا؛ وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است و جزو بیماری‌های مسری هم است. سرایت هم میکند به تمامی بدنه جامعه و مردم ما، لیکن ما هم باید مردمی باشیم و حرف دل مردم را متوجه شویم.
مهذبیه با مطرح مردمی بودن یعنی چه، افزود: مردمی بودن یعنی با مردم عادی معمولی مخلوط شدن، نشست و برخاست کردن، هم گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشتن و هم زبان گویا برای روشن کردن ذهن مردم داشتن. معاون سیاسی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در ادامه گفت: اینکه ما برویم در یک جمعی از مردم، یک داعیه‌ای دارند، یک خواسته‌ای دارند، حرفشان را بشنویم و بعد هم بگوییم «بله، صددرصد حق با شماست و این کسانی که گوش نمی‌کنند، عمل نمی‌کنند، چنین و چنان هستند»، نه [کافی نیست]؛ یک وقت‌هایی هست یک گره‌ای در ذهن مردم هست، شماها باید این گره را باز کنید؛ «جهاد تبیین» شامل این موارد می‌شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی