کاهش جدی تصادفات در کمربندی جنوب افتخار مدیریت شهری است، روزنامه شیراز نوین
قائممقام شهردار و معاونین «فنی و عمرانی» و «حملونقل و ترافیک» شهرداری شیراز در یکصدوهفتادوهفتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر، به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمنسازی کمربندی جنوب پرداخته و تصریح کردند: کاهش جدی انواع تصادفات و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان نتیجه اقدامات شهرداری شیراز در کمربندی جنوب بوده است.
به گزارش شیرازنوین، قائممقام شهردار و معاونین فنی و عمرانی و حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز در یکصدوهفتادوهفتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمنسازی کمربندی جنوب «بزرگراه امام خمینی(ره)» پرداختند.
قائممقام شهردار شیراز با اشاره به تقابلی که بین دستگاههای دولتی و مدیریت شهری از لحاظ قانونی و مالی برای تقبل مسئولیت این کمربندی که یکی از خطرناکترین محورهای ترافیکی بود، اظهار کرد: با اهتمام شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز مسئولیت ایمنسازی و بهسازی این محور حدفاصل پل امام حسن مجتبی(ع) تا ورودی سلطانآباد را پذیرفت و با یک کار جمعی و بینبخشی بین حوزههای مختلف شهرداری به انجام آن پرداخت.
آرش فرجزاده تصریح کرد: بزرگترین اتفاقی که امروز درواقع در این حوزه اتفاق افتاده است و جای بسی افتخار برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز دارد، این است که بنا به مرقومه مجموعه انتظامی و پلیس راهور، کاهش جدی در حوزه تصادفات از زمانی که این ایمنسازی در کمربندی صورت گرفته به وجود آمده است و نجات جان انسانها که در این حوزه اتفاق افتاد، امید است خیروبرکت زیادی را برای مجموعه مدیریت شهری به همراه داشته باشد. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه با ارائه گزارش بهسازی و ایمنسازی کمربندی جنوب اظهار کرد: ۱۸ کیلومتر از محور کمربندی جنوب، طی تفاهمنامهای در اواخر اسفند ۱۴۰۱ به شهرداری شیراز واگذار شد و ۲۳ کیلومتر بهاضافه دو تقاطع غیرهمسطح در اختیار مجموعه راه و شهرسازی تا فروردین ۱۴۰۴ دارد. محمد امین اعتبار مجموعه اقدامات انجامی را حدود ۵۰۰میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: این اقدامات در مرحله پیشرفت ۹۳درصدی قرار دارد.
به گفته وی، اقدامات انجامشده شامل ترمیم آسفالت، ایجاد شانههای راه، نصب نیوجرسی و اجرای خطکشیهای جدید بوده است که منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تصادفات و حوادث در این محور و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان شده است. معاون شهردار شیراز عنوان کرد: بهطور خاص، تعداد فوتیها در ۶ماهه اول امسال به ۱۰ نفر کاهش یافته که نسبت به ۲۰ نفر در سال قبل، بهبود قابلتوجهی نشان میدهد و اهمیت موضوع این است که ۲۳ کیلومتر دیگر هنوز مشکلات خاص خود را دارد که باید ساماندهی شود.
امین برنامه عملیاتی بهسازی و ایمنسازی کمربندی را در سه فاز جمعبندی و بیان کرد: احداث شانه راه، ایمنسازی کمربندی، نصب جداکننده طولی بتنی (نیوجرسی)، ایمنسازی دوربرگردان همسطح ابتدای تقاطع نواب صفوی، نصب تابلو علائم، لکهگیری و تراش و ترمیم آسفالت در فاز یک، اصلاح دسترسیها (ورودی و خروجیها)، احداث کندروها و انسداد دسترسی معابر غیرمجاز و احداث تقاطع غیرهمسطح میثم، احداث پل روگذر بولوار احمد بن موسی(ع) به کمربندی، احداث تقاطع غیرهمسطح به بولوار نواب صفوی، تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و تکمیل تقاطع میلاد در فاز سوم از فعالیتهای شهرداری شیراز در کمربندی است. وی بیان کرد: پروژههای مختلفی مانند تقاطعهای جدید و روشنایی محور نیز در حال اجراست.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز طی سخنان خود به فعالیت ۱۴ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در کل کمربندی اشاره و بیان کرد: بنا به اعلام رئیس پلیس راهور کشور، میزان کارایی و روشن بودن و در مدار بودن دوربینهای نظارتی در کل کشور حدود ۱۷ درصد است و این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد دوربینها و سامانهها شهرداری فعال در مدار هستند. هادی شهدوست شیرازی عنوان کرد: این یک آمار غیرقابلمقایسه با سایر کلانشهرهاست. این ۱۴ دوربین هم بعد نظارت تصویری در بحث ثبت تخلف در کمربندی را دارند و یکی از عوامل کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت هستند و هم ثبت تخلف سرعت هستند. وی همچنین به روشنایی محور، اصلاح هندسی و تعریض معابر و همچنین خطکشی محور کمربندی و استفاده از تابلوهای کامپوزیت اشاره کرد.
قابل ذکر است، این گزارش موردتقدیر رئیس شورای اسلامی شهر شیراز قرار گرفت و سید ابراهیم حسینی بهعنوان نماینده مردم، مطالبهگر ساماندهی بقیه کمربندی و حفظ جان و مال مردم از دستگاههای دولتی شد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین