[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۶۸۶
  • دوره جدید

۳۰حقیقت درباره‌ نسکافه که بسیار حیرت‌انگیز است، روزنامه شیراز نوین

نسکافه برندی است که برای تمام دوستداران قهوه، تداعی کننده‌ قهوه است. همه‌ ما دوست داریم روزمان را با یک فنجان نسکافه شروع کنیم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که نمی‌توانید روزتان را بدون فنجان نوشیدنی صبحگاهی‌تان شروع کنید، در اینجا بعضی از حقایق جالب درباره‌ برند قهوه‌ محبوبتان به شما ارائه می‌شود که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.
بنابراین، ۳۰حقیقت جالب درباره‌ نسکافه را با شما در میان می‌گذاریم که از آن‌ها بی‌اطلاع بودید.
۱. تولد نسکافه
در سال ۱۹۳۰، شرکت نستله ایده‌ درست کردن قهوه‌ فوری را مطرح کرد تا از قهوه‌ برزیلی مازاد استفاده کند و به دولت برزیل کمک کند برداشت مازاد و اضافی را حفظ کند.
۲. نام نسکافه
نام «نسکافه» از نام شرکت والد آن یعنی «نستله» و کلمه‌ «کافه» گرفته شده است. در نتیجه، قهوه‌ (کافی) شرکت نستله نام «نسکافه» به خود گرفت.
۳. قهوه پرمقام دوم
پرمصرف‌ترین نوشیدنی آب است و بعد از آن قهوه، که دومین نوشیدنی پرمصرف جهان است و بیشتر در زمان صبحانه مصرف می‌شود.
۴. هریک از دانه‌های قهوه تا جایی سرخ می‌شوند که به رنگ مناسب و درست خود برسند. سپس دمای دم کردن آن کنترل می‌شود تا بهترین طعم نسکافه را به دست بدهد.
۵. در اوایل آوریل ۱۹۳۸، نسکافه در سوییس توسط نستله به عنوان یک برند قهوه مطرح و معرفی شد.
۶. مدت‌ها بعد در ۱۹۶۵ بود که اروپا اولین نمونه‌ فریز و خشک شده‌ قهوه‌ خود، با نام «قهوه‌ گولد» را تولید کرد.
۷. یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی، با هنرنمایی آنتونی هد و شارون موگان در بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۳ جریان داشت. عنوان آن زوج مخلوط طلایی (گلدبِلند) بود.
۸. برند «تستر چویس» قهوه از شرکت نستله بعد از دهه‌ ۱۹۶۰ در ایالات متحده عرضه و معرفی شد. تا آن تاریخ، یک محصول مارک برتر بود و همچنین قیمت بالاتری هم داشت.
۹. در سال ۲۰۰۵ نسکافه با یک دادخواهی مواجه شد که توسط راسل کریستوف مطرح شده بود. بعد از آنکه او متوجه شده بود شرکت از تصویرش، بدون اجازه‌ او، برای برچسب تستر چویس استفاده کرده است. تصویر او به مدت پنج سال استفاده می‌شد و نستله، مجبور به پرداخت ۱۵.۶میلیون دلار غرامت شد. با وجود این، در سال ۲۰۰۹ دادگاه تجدیدنظر کالیفرنیا این رأی را نقض کرد.
۱۰. نسکافه فقط برند قهوه نیست، بلکه برندی کلی و پوششی برای محصولات قهوه‌ فوری مختلف است.
۱۱. قهوه‌های گلدبِلند و خشک-یخی بِلند ۳۷ دو محصولی هستند که تحت نام برند نسکافه در بریتانیا موجوداند.
۱۲. نسکافه برای آنکه آگاهی به مجموعه‌های قهوه‌ خود را گسترش دهد، در سال ۲۰۰۸ حامی مالی اصلی گودفود شو (نمایش غذای خوب) شد که در بیرمنگام برگزار می‌شد. در این رویداد که iD Experiential اداره‌اش می‌کرد، شاهد استفاده از فناوری ۳بعدی بودیم که مصرف کنندگان را به مشارکت ترغیب و جذب می‌کرد. به علاوه، مجموعه‌ نسکافه توسط ۹۵درصد از مشتریان که از این رویداد بازدید کردند، به عنوان بهترین محصولات رتبه بندی شدند.
۱۳. تقریباً هر ثانیه، ۵.۵۰۰فنجان قهوه مصرف می‌شود.
۱۴. جدای از محصولات قهوه، نسکافه همچنین یک دستگاه قهوه‌‌ساز به نام «دولچه گوستو» عرضه کرد. با استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید یک فنجان قهوه درست کنید و بسته به سلیقه‌ شما می‌توان با این دستگاه  اسپرسو، کاپوچینو، لاته اسپرسو و همین‌طور شکلات داغ تهیه کرد. دولچه گوستو در بیش از ۶۰کشور موجود است.
۱۵. دولچه گوستو از پودر قهوه‌ فوری استفاده نمی‌کند. این دستگاه از دانه‌های قهوه‌ سرخ و آسیاب شده برای درست کردن قهوه استفاده می‌کند.
۱۶. نسکافه، یا بلکه هر قهوه‌ای به شکل قهوه‌ سیاه تقریباً بدون کالری است و حدوداً در هر فنجان آن فقط ۲-۵کالری وجود دارد. اما باید از اضافه‌ کردن شکر به فنجان قهوه‌تان پرهیز کنید.
۱۷. در سال ۲۰۰۳، گروه موسیقی میوز به خاطر استفاده‌ بدون اجازه‌ شرکت نسکافه از یکی از آهنگ‌هایشان در یک تبلیغ تلویزیونی، از آن‌ها شکایت کرد. نام این آهنگ «احساس خوب» بود و غرامتی که گروه موسیقی دریافت کرد ۵۰۰.۰۰۰پوند بود که به سازمان خیریه‌ آکسفام اهدا شد.
۱۸. با به راه انداختن کمپین «قهوه به درخشان‌ترین شکل»، نسکافه می‌خواست ناب و خالص بودن قهوه‌اش را ثابت کند. این کمپین یک کمپین تبلیغاتی ۴۳میلیون پوندی بود و در سال ۲۰۰۹ در بریتانیا به راه افتاد.
۱۹. در سال ۲۰۱۲، در یک گزارش برند که مورد اعتمادترین برندها در هند را در بر می‌گرفت، نسکافه رتبه‌ ۱۵۳ را به دست آورد. سال بعد، این رتبه تا ۲۳۰ پایین رفت و در ۲۰۱۴ رتبه‌ نسکافه در ۲۰۹ فهرست مورد اعتمادترین برندها در هند متوقف شد.
۲۰. قهوه‌ تستر چویس نسکافه، دارای ویژگی انجماد خشک است. این فرایند تازگی قهوه را نگه می‌دارد و تضمین می‌کند مزه‌ اصلی قهوه حفظ شود.
۲۱. یک شیشه‌ ۱۹۸گرمی تستر چویس نسکافه در سه طعم موجود است، فرنچ روست،‌ هاوس بلند و دکاف‌ هاوس بلند. اما بسته‌های تک‌مصرفی در طعم‌های فرنچ روست،‌ هاوس بلند و دکاف ‌هاوس بلند و همین‌طور سه طعم دیگر که شامل وانیل، فندق، و صددرصد کلمبیایی می‌شوند، موجود است.
۲۲. ابتکار نسکافه
«طرح نسکافه» یک ابتکار جهانی است که شرکت از طریق آن قول می‌دهد کشاورزان را در زمینه‌ شیوه‌های کشاورزی پایدار تعلیم دهد و برای دستیابی به بهترین محصولات به این آموزش ادامه دهد.
۲۳. در آغاز جنگ جهانی دوم، نسکافه نوشیدنی اصلی و غالب ارتش ایالات متحده بود. نسکافه درست در همین موقع معرفی شد.
۲۴. اما این جنگ جهانی دوم بود که به عنوان یک عامل بازدارنده در به شهرت رسیدن نسکافه عمل کرد.
۲۵. درست مثل تست نوشیدنی‌ها، تست کردن قهوه نیز توسط کارشناسان قهوه انجام می‌شود که بر مبنای رایحه، ظاهر، طعم آن درباره‌ قهوه قضاوت می‌کنند.
۲۶. نسکافه انقلاب‌سرخ نسکافه را با این شعار آغاز کرد: «همه چیز با یک نسکافه آغاز می‌شود». این کمپین در سال ۲۰۱۴ شروع شد و شامل یک لیوان بزرگ قرمز پر از نسکافه می‌شد و در سرتاسر جهان موجود بود.
۲۷. نسکافه، اولین قهوه‌ای است که به ماه رسیده است، چون همراه با فضانوردان آپولو 11 به فضا برده شد.
۲۸. اولین قهوه‌ای که کوه اورست را فتح کرد نسکافه بود. در سال ۱۹۵۳ ادموند هیلاری و نزینگ نورگی هنگام صعود به قله این قهوه را همراه خود بردند.
۲۹. نسکافه با سلفی اسکاری مفتضح‌اش در اسکار برای خود آوازه‌ای به هم زد.
۳۰. نسکافه در سولار ایمپالس (نبض خورشیدی)، پروژه‌ سوییسی هواپیمای آزمایشی دوربرد با انرژی خورشیدی نیز شرکت داشت. هدف پروژه‌ سولار ایمپالس انجام نخستین مسافرت دور دنیا با یک هواپیمای با سرنشین  است که سوخت آن فقط انرژی خورشیدی است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی