[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۶۲۴
  • دوره جدید

شکایت‌های خودرویی ۳برابر شد، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: تعداد شکایت‌های خودرویی مردم در سراسر کشور سال ٩٦ دو هزار و ٦٧مورد بود؛ اما در ٩ماه گذشته امسال با رشد سه برابری تا این مقطع از سال به ٦هزار و ٣٦٦مورد رسیده است.
یدالله صادقی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مرجع دریافت و رسیدگی به شکایت‌های خودرویی شهروندان در کل کشور است، افزود: همه افراد شاکی از شرکت‌ها درباره روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی می‌توانند شکایت خود را برای رسیدگی به کمیته نظارت بر تخلفات خودرویی در این سازمان ارجاع دهند.
به گفته وی، اگر شهروندان موضوع شکایت را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت دیگر استان‌ها نیز ارائه کنند به این سازمان در استان تهران برای پیگیری و رسیدگی ارجاع خواهد شد.
صادقی اظهار داشت: سال گذشته با وجود انجام واردات و تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار خودرو همراه بودیم. این در حالی است که امسال با توجه به موضوع منع واردات، عدم ایفای تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به طور چشمگیری افزایش یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد که از مجموع هشت هزار و ٤٣٣شکایت خودرویی سال‌های ٩٦ و ٩٧، چهار هزار و ٧٠٠مورد به تشکیل پرونده منجر شده است.
وی اضافه کرد: تبدیل شکایت‌ها به پرونده به این معناست که در فرآیند رسیدگی، تخلف شرکت‌های خودروساز یا عرضه کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
به گفته صادقی، یک هزار پرونده شکایت‌های خودرویی نیز اینک در دست بررسی است که طی هفته آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: موضوع دو هزار و ٧٣٣پرونده شکایت، خارج از تعهدات قراردادی بین خریدار و فروشنده تلقی و به دلیل وارد نبودن شکایت، این پرونده‌ها مختومه و کنار گذاشته شده اند.
صادقی عنوان عمده تخلف‌های خودرویی را ایفای نکردن تعهدات و مطالبه وجه اضافه بر تعهدات شرکت‌های خودرویی برشمرد.
وی با اشاره به مدت زمان پیگیری و رسیدگی به شکایت‌های خودرویی اظهار داشت: از زمان ارسال شکایت، پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان مربوط صورت می‌گیرد و طی نامه‌ای به شرکت متعهد، 10روز فرصت داده می‌شود تا یا رضایت شاکی را جلب یا دلایل خود را درخصوص روند عملکردی که داشته اند گزارش کنند.
وی ادامه داد: پس از مهلت 10روز اگر شاکی رضایت داد، پرونده مختومه اعلام می‌شود. در غیر این صورت شکایت موردنظر در کمیته مربوط از نظر مباحث حقوقی، فنی و تجاری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. 
صادقی افزود: در ادامه رسیدگی و به دنبال صدور رأی در کمیته، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره مدت زمان تشکیل جلسات کمیته رسیدگی به شکایت‌های خودرویی نیز گفت: زمان تشکیل جلسات این کمیته به میزان پرونده‌های ارسال شده بستگی دارد و در شرایط کنونی، هفته‌ای یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی