[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دورکاری بانوان اجرایی شود ، روزنامه شیراز نوین

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: ادارات دولتی در اعطای مرخصی دوران بارداری و شیردهی، خصوصاً برای پرسنل شرکتی و قراردادی دچار تردید هستند؛ قانون به صراحت اجازه داده است، منتها دستگاه‌ها سخت‌گیری بی‌مورد انجام می‌دهند؛ لذا می‌بایست این روند به سرعت اصلاح شود. وی با گلایه از عدم همکاری در خصوص دورکاری بانوان شاغل گفت: خسته شدیم از شنیدن قول‌هایی که به نتیجه نرسید.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با گرامیداشت یاد شهید محراب، حضرت آیت الله دستغیب(ره) و طلب مغفرت برای مرحوم رستم قاسمی، اظهار داشت: در خصوص ازدواج و مسئله فرزندآوری، به عزم جدی و قاطعانه حوزه‌های اداری و سازمان‌های اجرایی استان نیاز داریم.
استاندار فارس با بیان اینکه تدوین آیین نامه و دستور الملل‌ها منجر به نتیجه مطلوب نمی‌شود، افزود: آیین نامه‌های موجود مناسب هستند، اما در اجرا مورد توجه جدی قرار نگرفته اند.
وی با گلایه از عدم همکاری در خصوص دورکاری بانوان شاغل، گفت: خسته شدیم از شنیدن قول‌هایی که به نتیجه نرسید. سازمان مدیریت و برنامه استان با همکاری معاونت توسعه استانداری، با جدیت پیگیری کنند تا راه حل قانونی برای دورکاری بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان پیدا کنند.
دکتر ایمانیه افزود: در طرح صیانت از جمعیت، اهدای یک قطعه زمین به افرادی که از تاریخ تصویب قانون به بعد سه فرزند و بیشتر دارند ذکر شده است. در شورای مسکن استان مصوب کردیم، بهترین نقطه هر شهر به این امر اختصاص یابد.
نماینده عالی دولت در فارس اظهار داشت: ادارات دولتی در اعطای مرخصی دوران بارداری و شیردهی، خصوصاً برای پرسنل شرکتی و قراردادی دچار تردید هستند؛ قانون به صراحت اجازه داده است، منتها دستگاه‌ها سخت‌گیری بی‌مورد انجام می‌دهند؛ لذا می‌بایست این روند به سرعت اصلاح شود.
وی با اشاره به اقدام قابل تحسین بسیج جامعه پزشکی استان در قالب طرح نفس، اظهار داشت: برای حل مسائل ناباروری به نوبه خود اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهیم؛ اما سقط جنین‌هایی که در سال انجام می‌شود به مراتب بیشتر است. با همت بسیج جامعه پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات خوبی برای جلوگیری از سقط جنین در حال انجام است.
استاندار فارس دستگاه‌های اجرایی استان را موظف کرد تا امکانات رفاهی و سالن‌های پذیرایی خود را با رعایت قوانین و در چهارچوب ضوابط شرعی، به منظور برگزاری مراسم ازدواج، در اختیار جوانان خصوصاً کارمندان و فرزندان کارمندان قرار دهند.
وی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های اصلی دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، تضعیف و حذف حجاب است، افزود: اتفاقات اخیر خللی در تصمیمات وارد نمی‌کند. مدیریت استان و سایر دستگاه‌های مسئول، مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان را 
پیگیری می‌کنند.
دکتر ایمانیه خواستار تشکیل ستاد هماهنگی برگزاری جشن میلاد ائمه اطهار(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در ماه‌های رجب و شعبان شد و اظهار داشت: ستاد هماهنگی، برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این ایام برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی