[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اطلاعات انبارها به‌روز شود ، روزنامه شیراز نوین

بازرس کل استان فارس خواستار به‌روزرسانی شدن تجهیزات سیلوها و انبارهای ذخیره کالاهای اساسی خصوصاً در بخش هشدارسازی میزان واقعی ذخایر در این استان شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، کاظم اکرمی روز یکشنبه پس از بازدید سرزده از انبارهای ذخایر استراتژیک استان، در نشست با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس، بر ضرورت اجرای بنـد (۶) سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی مقام معظم رهبری، مبنی بر تأمین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، تأکید کرد و وظایف اداره کل غله را در اجرای آن بسیار 
مهم دانست.
بازرس کل استان فارس با اشاره به اینکه در استان ۲میلیون هکتار زمین زراعی دیم و آبی وجود دارد که با تولید ۸میلیون تن محصول زراعی، رتبه دوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است، گفت: فارس سال‌هاست به عنوان یکی از اصلی‌ترین انبارهای غله کشور شناخته می‌شود؛ ضمن آنکه بر اساس آمار، این استان، تأمین‌کننده ۱۰ درصد امنیت غذایی مردم کشور می‌باشد. به همین دلیل توجه به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و استراتژیک، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و اهمال و کم‌کاری در این زمینه به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست.
اکرمی با اشاره به افزایش قیمت جهانی برخی کالاهای استراتژیک از جمله گندم، تأکید کرد: تأمین و نگهداری مناسب محصولات استراتژیک در وضعیت فعلی سیاسی و اقتصادی جهان، از ارکان و مؤلفه‌های قدرت هر کشور و از جمله ایران است و توجه بیش از پیش برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات احتمالی را می‌طلبد.
وی همچنین به حجم خشک‌سالی سال‌های اخیر اشاره کرد و خواستار افزایش بهره‌وری از منابع آبی و استفاده از اصلاح الگوی کشت در استان توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط شد. در ادامه این بازدید چندساعته، بازرس کل استان فارس با اعلام تشدید بازدیدها و نظارت‌های سرزده و میدانی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی توسط کارشناسان بازرسی کل استان، خاطرنشان کرد: وضعیت اجرایی شدن مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سطح استان و جمع‌آوری اطلاعات و اولویت‌بندی مشکلات استانی و انعکاس پیشنهادات در رابطه با سلامت و امنیت غذایی به دبیرخانه شورای عالی، به جد پیگیری می‌شود. مهدی جمالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس هم با بیان اینکه این استان از استان‌های پیشرو در حوزه کشاورزی و تولید محصولات غذایی در کشور است، گفت: در سال جاری بیش از ۴۹۰هزار تن محصول راهبردی گندم از کشاورزان خریداری شده است که این مهم نشان‌دهنده فضای تولید بهینه محصولات کشاورزی در فارس است. وی همچنین‌ سطح ذخایر استراتژیک استان را مطلوب ارزیابی کرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی