[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دلیل افزایش سوزش معده و قلب با افزایش سن ، روزنامه شیراز نوین

با بالاتر رفتن سن مشکلات زیادی برای بدن به‌وجود می‌آید، یکی از ‌این مشکلات سوزش معده و قلب است و دلایل زیادی دارد اما نگران نباشید راه‌های درمانش ساده است.
به گزارش نمناک، وقتی که سن بالا می‌رود، احتمالاً متوجه یک نوع احساس سوزش در قفسه سینه‌تان می‌شوید که شاید حتی صبح‌ها هم شما را از خواب بیدار کند. اگر بعد از خوردن وعده غذایی‌تان؛ سوزش معده و قلب یک اتفاق منظم و همیشگی شده است؛ بدانید که حتماً به خاطر سن و سالتان است؛ البته بعضی از عوامل هستند که علائم را بدتر می‌کنند. در ‌این قسمت از نمناک دلایلی که باعث احساس سوزش معده و قلب می‌‌شود را برایتان معرفی خواهیم کرد.
ضعیف شدن ماهیچه‌ها
عضلات و ماهیچه‌هایی هستند که بین اسید معده و مری مانع ‌ایجاد می‌کنند؛ اما در طول زمان ممکن است که‌ این ماهیچه‌ها ضعیف شوند و مایعات و اسیدها کمی‌ به سمت بالا بیایند و باعث سوزش معده یا حتی سوزش قلب شوند.
اضافه وزن
زمانی که سن بالا می‌رود، توان حرکتی هم کم می‌شود که معمولاً به خاطر اضافه وزن ‌این اتفاق می‌افتد. اضافه وزن خطر ابتلا به مشکلاتی مثل رفلاکس معده یا مشکلات گوارشی را افزایش می‌دهد، فشار روی شکم را بالا می‌برد و ممکن است باعث احساس سوزش در قلب هم شود.
مصرف بعضی از داروهای خاص
با بالا رفتن سن، شما مجبور به مصرف داروهای بیشتری هستید. بعضی از داروها مثل دارو‌های قلبی عروقی؛ داروی دیابت یا فشار خون، خودشان عاملی برای سوزش قلب می‌باشند.
سیستم گوارشی آهسته
بالا رفتن سن باعث کاهش عضلانی و ماهیچه‌‌ها شده که               ‌این انقباضات در سیستم گوارش هم تأثیرگذار هستند و باعث می‌شوند که پروسه هضم و گوارش غذا سرعت کمتری داشته باشد و در نتیجه غذا مدت زمان طولانی‌تری داخل معده می‌ماند و احتمال سوزش معده و سوزش قلب افزایش پیدا خواهد کرد.
فتق هیاتال
سوزش ممکن است به خاطر فتق هیاتال اتفاق افتاده باشد که ‌این سوزش احتمالاً در قسمت بالای معده و قفسه سینه ‌ایجاد خواهد شد که اسید معده را به سمت بالا برمی‌گرداند و ممکن است یک نوع احساس ترشی و تلخی را هم در پشت گلو حس کنید و باعث نفخ، درد قفسه سینه یا سوزش سینه هم شود.
درمان سوزش معده و قلب:چگونه سوزش قلب را بهبود ببخشیم؟
مصرف دارو‌های بدون نسخه، بعضی از آنتی‌اسید‌ها، بلاکر‌های h2 یا مسدود کننده‌های پروتون می‌توانند باعث کاهش اسید معده شوند که البته بهتر است اول از همه از پزشک خود کمک بگیرید.
تغییرات رژیمی
مصرف غذا‌های پر ادویه، چرب، اسیدی و غذاهای سرخ کردنی را به حداقل برسانید. از کافئین، گوجه فرنگی و فلفل هم استفاده نکنید.
تغییر پوزیشن خواب
خوابیدن شما باید به گونه‌ای باشد که سر و گردن‌تان کمی ‌بالاتر از بدنتان باشد که مانع از بالا آمدن اسید معده خواهد شد.
کاهش استرس
استرس علائم سوزش قلب را بدتر می‌کند. یوگا و مدیتیشن انجام دهید تا ذهن و بدنتان آرام شود.
چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
همه شما ممکن است سوزش قلب را احساس کنید که بعد از غذا وضعیت را بدتر می‌کند. اگر یک علامت جدید در خودتان دیدید که پایدار بود، سعی کنید که به پزشک مراجعه کنید. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی