لارستان در مسیر شریانهای اصلی کشور قرار دارد، روزنامه شیراز نوین
به گزارش روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی لارستان، «حسن شبانی» مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، به همراه مدیران و معاونان خود، در نشست خبری با اهالی رسانههای لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، لامرد و مُهر که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن اجتماعات این ادارهکل برگزار شد، اظهار داشت: تمایل دارم بیشتر گزارش کارهایی را ارائه دهم که انجام شده؛ نه کارهایی که قرار است انجام شود.
کار اصحاب رسانه بسیار مهم و ارزشمند است؛ یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران، بیان حقایق و واقعیتهای یک جامعه است.
خبرنگاران میتوانند با بیدار کردن مردم، اذهان عمومی و جوامع بشری، درمورد مسائل مختلف جهان روشنگری کنند، هدایت جامعه را به سمت تعالی و رشد پیش ببرند و ارزشها و ضدارزشها را برای مردم روشن کنند.
۲۶ آذر با فرمان تاریخی حضرت امام(ره)، در سال ۱۳۶۲ که در بحبوحه جنگ بودیم، به نام روز ملی حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است که جا دارد از زحمات شبانهروزی راهداران و رانندگان تشکر و قدردانی کنیم.
استان فارس به دلیل وسعت حوزه، از دو ادارهکل راه و شهرسازی تشکیل شده است؛ هفت شهرستان مُهر، لامرد، خنج، اوز، گراش، لارستان و جویم در حوزه ادارهکل راه و شهرسازی لارستان قرار دارند. تقریباً ۲۷هزار کیلومترمربع، وسعت کاری این ادارهکل است که از نظر وسعت از ۱۴، ۱۵ استان کشور وسیعتر است.
تنها دو ادارهکل در کشور وجود دارند که علاوه بر وظایف راه و شهرسازی، وظایف راهداری را هم انجام میدهند. ادارهکل راه و شهرسازی لارستان و ادارهکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود)، یعنی حیطه کاری ما، هم حوزه راه و شهرسازی است و هم راهداری.
ادارهکل راه و شهرسازی لارستان در مسیر شریانهایی همچون مسیر عبور و مرور به جزایر کیش، قشم، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، عسلویه، بندر آفتاب و بندر چارک قرار دارد که اهمیت اینجا را دوچندان کرده است؛ جنوب استان علاوه بر اینکه برای فارس خیلی مهم است، برای کشور هم اهمیت دارد.
بودجه سال ۱۳۹۸ ادارهکل راه و شهرسازی، حدود ۱۰۰میلیارد تومان بود که تا پایان سال ۱۴۰۲، شاهد افزایش هشتبرابری بودجه بودیم. امروز که سه ماه از سال مالی ۱۴۰۳ میگذرد، سال مالی عمرانیها از شهریور بسته میشود، اعتبار ما بالغ بر ۱۷ برابر سال ۱۳۹۸ شده است.
در دور اول سفر ریاستجمهوری به فارس، کل اعتبار جنوب فارس ۱۴۰میلیارد تومان بود. در دور دوم این اعتبار به سههزار میلیارد تومان رسید؛ یعنی اعتبار ما ۲۰ برابر افزایش پیدا کرد که حتماً در سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ خود را نشان میدهد. بودجهای که تا امروز به ما ابلاغ شده، هزار و ۷۵۰میلیارد تومان است.
برای اولین بار، بیش از ۶۰۰میلیارد تومان فقط از حوزه نفت برای جنوب تخصیص گرفتیم که الان به پروژههایی همچون جادههای لار- جهرم- بندرعباس، لار- لامرد، لامرد- خنج، مُهر- گلهدار و سایر پروژههای ملی تزریق میشود.
در ماده ۵۶، حدود ۸۰۰میلیارد تومان بودجه را پیگیری کردیم که خوشبختانه ۲۰۰میلیارد تومان آن جذب شده و مابقی کارها نیز انجام شده است. یکی از کارهای خوبی که انجام شد، تفاهمنامه با خیرین راهساز و مسکنساز بود. ما بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه تا امروز برای بهسازی، احداث و توسعه راههایمان با خیرین تفاهمنامه بستهایم؛ به این صورت که ۵۰ درصد را خیرین و ۵۰ درصد را مجموعه وزارت راه پرداخت میکنند؛ این مبلغ بیش از ششهزار میلیارد تومان است (سههزار میلیارد خیرین و سههزار میلیارد وزارت راه). در بخش خیرین مسکنساز، در سال ۱۴۰۰ با یکی از خیرین بزرگ در شهر گراش تفاهمنامهای بسته شد و الان ۷۲ واحد برای زوجهای جوان آماده بهرهبرداری است که تحویل زوجهای جوان میشود؛ در حال حاضر نیز در حال بستن تفاهمنامهای با خیرین لار در این حوزه هستیم. بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان از پروژههایی که داشتهایم را به بهرهبرداری رساندهایم که شامل بیش از ۳۵ کیلومتر راه فرعی، ۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۰ کیلومتر بزرگراه، بیش از ۵۰۰ کیلومتر روکش، ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی، رفع ۳۰ نقطه حادثهخیز، خطکشی راهها، ایمنسازی، احداث و مقاومسازی ابنیه فنی پلها میشود.
بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان هم تعهد جدید ایجاد شده است؛ یعنی پروژهای که فعال است و کار میکند. به عنوان نمونه نام پروژهای که ۸۰، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است را نیاوردهایم.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین