افتتاح بازار «فردوس ۲» در جوار حرم شاهچراغ(ع) ، روزنامه شیراز نوین
افتتاح بازار «فردوس 2» در جوار حرم شاهچراغ(ع)
با حضور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و همزمان با ایام میلاد حضرت فاطمهزهرا(س) بازار «فردوس 2» افتتاح شد.
به گزارش شیرازنوین، حجتالاسلام ابراهیم کلانتری، در حاشیه مراسم افتتاحیه بازار «فردوس 2»، گفت: این بازار در راستای توسعه گردشگری زیارت راهاندازی شده است. تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: در این بازار نیازهای مجاوران و گردشگران تأمین میشود و جزئی از طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به حساب میآید. وی اظهار کرد: بهزودی ضلع شرقی و شمالی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم نظیر بازار، مسجد جامع عتیق و دارالشفا، در طرح توسعه این آستان مقدس قرار میگیرند و سومین حرم اهلبیت(ع) هم 2 حرم دیگر اهلبیت(ع) توسعه پیدا میکند.
حجتالاسلام کلانتری با اشاره به اینکه در این بازار 82 مغازه و در 23 صنف فعالیت میکنند، افزود: این اصناف شامل پوشاک، عفاف و حجاب، سوغاتسرا، نانوایی و شیرینیجات و دفاتر زیارتی و گردشگری هستند. علیرضا صحرائیان، گفت: بازاری که شاهد افتتاح آن هستیم با معماری ایرانی و اسلامی با ترکیب و نمای زیبا ایجاد شده بود و از 2 سال پیش کارهای عمرانی آماده کردند که 4 پلهبرقی و یک آسانسور در آن نصب شده است. معاون توسعه و مدیریت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینکه در راستای اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی این بازار را آماده کردیم، اظهار کرد: اگر دید ما اقتصادی بود با اعداد خیلی بیشتر میتوانستیم این بازار را اجاره دهیم اما بهخاطر همین اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی بازار «فردوس 2» با این شکل و هزینه بسیار کمتر راهاندازی شد. وی گفت: محصولاتی در حوزه حجاب و عفاف و گردشگری شهر شیراز در این بازار ارائه خواهد شد و برای اقشار مختلف نظیر، کودکان و نوجوانان و روحانیون هم صنف در نظر گرفته شده است.
صحرائیان افزود: در کنار این فعالیتهای رفاهی، دارالضیافه آستان را راهاندازی کردهایم و دارالشفا هم در حال فعالیت است و دارالشفای دوم هم با وسعت بیشتر راهاندازی خواهد شد. وی گفت: باغ کتاب ظرفیت بینظیر در خدمت زائران است و موزه حرم مطهر هم توسعه مییابد.
احمدرضا نقیبزاده، هم با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به فارس، گفت: ایشان در این سفر بر اهمیت موضوع گردشگری در فارس و شیراز تأکید فرمودند. مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس با اشاره اینکه در بحث بازارهای خرید موضوع برند بازار موضوعی است که به آن توجه میشود، تأکید کرد: اعتمادسازی را برای گردشگری ایجاد میکند و مشارکت در بحث تصمیمگیری خریدهای گردشگران را ایجاد میکند و جذب گردشگر از دیگر مؤلفههایی است که شکل میگیرد. وی گفت: شهر شیراز یکی از قطبهای گردشگری محسوب میشود و باید به این موضوع توجه شود و همجواری این بازار با حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) یکی از مزیتهای این بازار است.
نقیبزاده در پایان گفت: صنایعدستی، سوغات و دیگر محصولات مکمل را در این بازار خواهیم داشت.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین