[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۶۴۶
  • دوره جدید

شــب فیلم می بینیم، روزنامه شیراز نوین

شــب فیلم می بینیم

 

آرش پارساپور  
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد و آثار متعددی در ژانرهای گوناگون در آن با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. حال که تا شروع جشنواره چیزی نمانده، بد نیست نگاهی دقیق‌تر به فیلم‌هایی که قرار است در طی چند روز آینده به نمایش دربیایند بیندازیم. به یاد داشته باشید ساختن فیلم اول همیشه برای هر کارگردانی مهم بوده و سرآغاز دوران فیلم‌سازی او را تشکیل می‌دهد. بسیاری از کارگردانان، آن‌چنان در فیلم نخست خود می‌درخشند که پا گذاشتن به دنیای فیلم دوم خود را یک کابوس می‌دانند و بسیاری هم می‌توانند با گام به گام پیشرفت، به سینمایی برسند که در آن صاحب‌سبک باشند. در سینمای جهان، استیون اسپیلبرگ را داریم که در جوانی‌اش فیلم «دوئل» را ساخت و سپس با ساخت «آرواره‌ها» به شهرت جهانی رسید یا کوئنتین تارانتینو که بعد از فیلم اولش یعنی «سگدانی»، «پالپ فیکشن» را ساخت که هنوز هم عده‌ای آن را بهترین فیلمش می‌دانند. بسیاری از بازیگران و سینماگران هم در مواقعی تصمیم می‌گیرند که وارد وادی فیلم‌سازی شوند. برخی از آن‌ها می‌توانند در پشت دوربین هم خودی نشان دهند و برخی ترجیح می‌دهند در همان جلوی دوربین کار خودشان را ادامه دهند. آل پاچینو و رابرت دنیرو و حتی جک نیکلسون با اینکه فیلم‌های نسبتاً خوبی را هم کارگردانی کردند اما در نهایت به عنوان بازیگر قدرتمند و قوی در یادها مانده‌اند؛ ولی شخصی مثل کلینت ایستوود ثابت کرده که می‌تواند پشت دوربین بیشتر استعداد خود را شکوفا کند.
فیلم اولی ساختن بازیگران هم دنیایی دارد که طرف‌داران آن و نگاه بی‌شماری از علاقه‌مندان روی آن‌ها زوم است تا ببینند فلان بازیگر چگونه در صندلی کارگردانی رفتار می‌کند. فیلم‌های اول کارگردانان در کشورمان از سومین دوره جشنواره فیلم فجر جایگاه خاصی پیدا کردند؛ ولی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ از دور رقابت‌ها خارج شدند تا اینکه با شروع دهه هشتاد شمسی، بار دیگر هیئت داوری مستقلی روی انتخاب آن‌ها نظارت کرد و چرخ دور فیلم‌های اول بار دیگر چرخید. دو سال گذشته بود که بخش مستقل فیلم اول از جشنواره حذف شد و سیمرغ بلورینی برای آن در نظر گرفته شد که به صورت افتخاری توسط هیئت داوران اعطا می‌شود. چندی پیش، اعضای داوران این دو از جشنواره اسامی ده فیلم راه یافته به بخش نگاه نو را معرفی کردند؛ لیستی که عناوین جالبی در خود جای داده و نگاه اجمالی به آن‌ها خالی از لطف نیست. پولاد کیمیایی با فیلمی به تهیه کنندگی پدرش پا به عرصه رقابت گذاشته و فیلم «زهر مار» از کمدین کشورمان جواد رضویان در این لیست جا خوش کرده است. همچنین همایون غنی‌زاده از دنیای تئاتر به فیلم‌سازی روی آورده و موارد دیگری که در  ادامه به تمامی آثار نیم‌نگاهی خواهیم داشت؛ فیلم‌هایی که توسط هیئت داوران هفت‌نفره مردانه جشنواره امسال انتخاب شدند.

سال دوم دانشکده من
رسول صدرعاملی سال‌هاست که نتوانسته فیلمی شایسته و درخور اسم و رسمش بسازد و مدت‌هاست که مشتاقان سینمای این کارگردان از دیدن یک فیلم خوب که توسط وی خلق شده باشد، محروم مانده‌اند. صدرعاملی بعد از چندین سال به سینما بازگشته و ویترین بازگشتی‌های امسال جشنواره را رنگین‌تر کرده است (بسیاری معتقدند جشنواره سی و هفتم محلی شده برای بازگشت بسیاری از کارگردانانی که سالیان سال از فیلم‌سازی دور بودند). صدرعاملی بازگشت خود به سینما را با کمک پرویز شهبازی انجام داده؛ فردی که فیلم‌نامه‌های قدرتمندی چون عیار ۱۴، مالاریا و دربند را در کارنامه هنری خود دارد و به نظر می‌رسد ترکیب این زوج هنری، بتواند خروجی موفق‌آمیزی داشته باشد. علی مصفا و بابک حمیدیان و ویشکا آسایش نیز در فیلم حضور دارند. فیلم سال دوم دانشکده من قرار بود  دو سه ماه پیش به اکران عمومی دربیاید؛ اما وقتی تصمیم گرفت  در جشنواره فیلم فجر شرکت کند، تهیه کننده قید اکران عمومی زودهنگام را زد و تصمیم گرفت  اثر را در جشنواره شرکت دهد. آن‌طور که از شنیده‌ها برمی‌آید، صدرعاملی بار دیگر به سراغ سوژه دغدغه‌های دختران جوان و نوجوان رفته و این بار از زاویه‌ای جدید‌تر و امروزی‌تر به این دغدغه‌ها می‌پردازد.
سرخپوست
نیما جاویدی پیش‌تر با فیلم مبلورن، خود را به سینما معرفی کرد و توانست خودش را به عنوان  کارگردان جوان نوظهور آینده‌دار به مخاطبان بشناساند. جاویدی بار دیگر با ترکیب بازیگران قدر و ماهر سینمای ایران، یک گروه بازیگری قوی را گرد هم آورده تا اثر جدید خود را جلوی دوربین ببرد. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و ستاره پسیانی، چندتن از این بازیگران هستند که با گریم‌های متفاوت و خاص جلوی دوربین جاویدی قرار گرفته‌اند. در خلاصه داستان رسمی چنین آمده است: سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیداند. فیلم سرخپوست یک فیلم داستان‌محور درام اجتماعی است که زمان فیلم‌برداری‌اش نزدیک به سه ماه طول کشیده و آن‌طور که از عکس‌های منتشر شده از آن برمی‌آید، از حیث طراحی لباس و چهره‌پردازی بسیار دقیق و موشکافانه عمل کرده است. محمدزاده با فیلم سرخپوست در جشنواره حضور دارد و آن‌طور که خودش می‌گوید، با فیلمی متفاوت در سینمای ایران روبرو هستیم.
سمفونی نهم
محمدرضا هنرمند، فیلم‌های کمدی فانتزی خاصی در سینمای ایران ساخته و با آثاری که امضای ثابت خودش را در آن‌ها حک کرده، پیش تماشاگران سینمایی معروف شده است؛ آثاری چون مومیایی ۳ و مرد عوضی و دزد عروسک‌ها زاییده ذهن و تخیل او هستند. هنرمند هم مانند بسیاری دیگر از کارگردانان حاضر در جشنواره سی و هفتم فجر بعد از مدت‌ها به عرصه فیلم‌سازی بازگشته و از ساخت فیلم قبلی‌اش بیش از ۱۶سال می‌گذرد. از همین نظر، طرف‌داران او از اینکه بار دیگر شاهد به تصویر کشیده شدن اثری توسط این کارگردان هستند، خوشحال‌اند. هنرمند به همراهی حامد افضلی، فیلم‌نامه اثر جدید خود را نوشته، فردی که سابقه چندانی در سینمای کشورمان ندارد و بیشتر در زمینه تلویزیون و کمدی‌های تلویزیونی سابقه داشته است. در فیلم آخر هنرمند، حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، هدی زین‌العابدین و محمدرضا فروتن از نقش‌آفرینان اصلی هستند.فیلم جدید هنرمند یک اثر کمدی عاشقانه است که کمتر در سینمای ایران به آن پرداخته شده و به نظر می‌رسد  جنس کمدی آن نیز از نوع کمدی مرغوب و اصیل همیشگی این کارگردان است.
 شبی که ماه کامل شد
نرگس آبیار بعد از نفس و شیار ۱۴۳ بار دیگر فیلمی ساخته که هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت می‌تواند موفقیت آثار قبلی او را فراهم کند یا خیر؛ اما باید اعتراف کرد که این کارگردان زن را می‌توان یکی از مهم‌ترین فیلم‌سازان زن نسل دوم سینمای ایران بعد از انقلاب دانست. فیلم‌سازی که می‌تواند به دور از احساسات‌گرایی ملودراماتیک و افراطی زنانه، فیلم‌هایی پراحساس و در عین حال سخت و ترحم‌گریز بسازد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که فیلم از نگاه معشوقه عبدالمالک ریگی بیان می‌شود و الناز شاکردوست، بازی متفاوتی را در این اثر سینمایی رقم زده است. آن‌طور که روابط عمومی فیلم خبر داده، این اثر روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود. این در حالی‌ست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود؛ اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.
طلا
پرویز شهبازی که بیشتر به عنوان فیلم‌نامه‌نویس شهرت دارد و چند سالی است که آثار نوشته شده توسط خودش را کارگردانی هم می‌کند، با فیلم طلا به عنوان کارگردان در جشنواره حضور پیدا کرده است. فیلمی که برخلاف سایر آثار قبلی او پر از بازیگران ستاره و مشهور است. رامبد جوان تهیه کنندگی فیلم را بر عهده دارد و  حضور او باعث شده  نگار جواهریان هم نقش اصلی فیلم را بر عهده بگیرد. دیگر بازیگران فیلم عبارت‌اند از: هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، مهرداد صدیقیان، احترام برومند. خلاصه داستان فیلم نیز اینگونه معرفی شده است: چند جوان قصد راه‌اندازی رستورانی را دارند. در این میان، پدر یکی از آن‌ها فوت کرده و مبلغ قابل توجهی پول نیز مفقود می‌شود. فیلم طلا یک درام اجتماعی است که تمامی بازیگران آن برای بار اول با کارگردانش همکاری کرده و باید دید که این همکاری اولیه در نهایت چه خروجی در پی خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد  طلا بتواند در میان تماشاگران از محبوبیت زیادی برخوردار شود.
تختی
بهرام توکلی، کارگردانی است که دوست دارد خودش را در همه ژانرهای سینمایی محک بزند و آثاری که می‌سازد، معمولاً در دسته‌بندی قرار می‌گیرند که در سینمای ایران چندان جدی نگرفته شده‌اند. او سال گذشته با تنگه ابوقریب، یک اثر جنگی با بودجه عظیم، وارد جشنواره شده بود و امسال یک فیلم در ژانر بیوگرافی ورزشی درباره جهان پهلوان تختی ساخته است؛ فیلمی که به صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری شده و با اینکه اطلاعات چندانی از آن در دسترس نیست،  به نظر می‌رسد  گریمورهای فیلم کار خود را به خوبی انجام داده و حمیدرضا آذرنگ را بسیار شبیه به این پهلوان اسطوره‌ای ساخته‌اند. سعید ملکان، گریمور معروف که در  تهیه کنندگی هم سررشته دارد، به عنوان سرمایه‌گذار فیلم حضور دارد. او پیش‌تر با تهیه کنندگی اینجا بدون من، دیگر اثر بهرام توکلی، اعتماد خودش را  به او نشان داده بود. بر اساس زندگی شخصیت تختی، پیش‌تر در دهه هفتاد شمسی فیلم دیگری به کارگردانی بهروز افخمی و بازی فریبرز عرب‌نیا ساخته شده بود که در زمان خود، نتوانست آن‌طور که باید در میان محافل سینمایی و تماشاگران دیده شود. توکلی قصد دارد  زندگی این اسطوره ورزشی کشورمان را از دوران کودکی تا اوج به تصویر بکشد. ناگفته نماند پیش از این قرار بود امیر جدیدی در نقش تختی فرو برود که بنا به دلایلی نامعلوم، از این پروژه انصراف داد. تختی می‌تواند تحولی در ژانر قهرمان‌پروری، آن هم از نوع ورزشی در سینمای کشورمان به وجود بیاورد و به قول عده‌ای، راکی سینمای ایران باشد!
قسم
محسن تنبانده را بیشتر با فیلم‌ها و آثار کمدی می‌شناسیم؛ اما او در آخرین ساخته‌اش، سراغ ژانر درام اجتماعی رفته و سیروس الوند، یار همیشگی تنابنده هم در کنار او به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد. فیلم قسم درباره عمل قسامه در فقه و حقوق اسلامی است که در آن نیاز به سوگند خوردن ۵۰نفر از بستگان پدری ذکور مدعی وقوع قتل لازم است تا جرم ثابت شود. از همین رو، به نظر می‌رسد  فیلم قسم به احتمال زیاد حال و هوای جنایی هم داشته باشد. فیلم محسن تنابنده با هزینه سنگینی ساخته شده و به گفته خودش، تنها یک میلیارد تومان هزینه اسکان بازیگران در هتل‌ها شده؛ اما تأمین کننده این هزینه یک شخص نبوده و تنابنده بار دیگر با مؤسسه اوج همکاری کرده است.حتماً خاطرتان هست که فصل آخر سریال پایتخت هم با تهیه‌کنندگی همین مؤسسه ساخته شد. قسم با بازی مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی، مهران احمدی، نیکا فرقانی اصل و سارا فرقانی اصل (دوقلوهای پایتخت) ساخته شده و قرار است  بعد از جشنواره، در ایام نوروز به اکران عمومی دربیاید.
قصر شیرین
از آخرین باری که رضا میرکریمی در جشنواره حضور یافته، حدوداً سه سال می‌گذرد و فیلم دختر در جشنواره سی و چهارم توانست با بخت و اقبال خوبی در برابر تماشاگران و منتقدان روبرو شود و فروش گیشه خوبی هم پیدا کند. قصر شیرین را محسن قرایی نوشته؛ همان فردی که فیلم سد معبر را کارگردانی کرده و این بار در نقش فیلم‌نامه‌نویس یک اثر سینمایی ظاهر شده است. بازیگر اصلی فیلم حامد بهداد بوده و دیگر بازیگران فیلم، افراد آن‌چنان مشهوری نیستند. از همین رو، به نظر می‌رسد  بار اصلی فیلم روی دوش بهداد سنگینی کند. این فیلم داستانی اجتماعی دارد و حامد بهداد، محمد عسگری، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، یونا تدین و نیوشا علیپور بازیگران آن هستند.
ماجرای نیمروز ۲: رد خون
قسمت اول ماجرای نیمروز، فیلمی بود که دو سه سال پیش اکران شد و توانست به خاطر بودجه سنگینی که برایش در نظر گرفته شده بود، صحنه‌های اکشن نسبتاً جالبی را به تصویر بکشد و تماشاگران را به وجد بیاورد. فیلم با بودجه مؤسسه سینمایی مهر ساخته شده بود و داستانی را در دوران اوایل انقلاب روایت می‌کرد که در آن به گروهک منافقین پرداخته می‌شد. با اینکه  از سوی برخی کارشناسان انتقاداتی  به داستان فیلم شد و عده‌ای آن را چندان واقعی ندانستند؛  فروش خوب فیلم باعث شد مؤسسه سیمای مهر به ساخت قسمت دوم، چراغ روشن نشان دهد. محمدحسین مهدویان بار دیگر به عنوان کارگردان فیلم در نظر گرفته شده و فیلم با پسوند رد خون ساخته شده است. این بار فیلم به عملیات مرصاد می‌پردازد و قهرمانان همان گروه ضدضربت قسمت یک هستند که بعد از آتش‌بس، متوجه حرکت‌های مشکوک منافقین می‌شوند. در سینمای ایران ساخت دنباله‌های سینمایی چندان رایج نبوه و به جز چند مورد انگشت‌شمار، شاهد قسمت دوم فیلمی نبودیم. ماجرای نیمروز تقریباً اولین فیلم جدی است که قسمت دوم آن ساخته می‌شود و باید دید  آیا از فرمول نانوشته سینما که می‌فرماید قسمت دوم از قسمت اول بدتر است، پیروی می‌کند یا می‌تواند این طلسم را بشکند.چهره‌های نظامی و سیاسی واقعی زیادی در «ماجرای نیمروز: رد خون» به تصویر کشیده شده‌اند. شهید صیاد شیرازی یکی از این چهره‌ها است که در فیلم حضور مؤثری دارد. آن‌طور که بازیگران گفته‌اند، ساخت فیلم روندی طاقت‌فرسا داشته و آن‌ها تا مدت‌ها در باشگاه‌های پینت‌بال مشغول تمرین تیراندازی بودند تا بتوانند در فیلم، طبیعی بازی کنند. محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، جواد عزتی، ‌هادی حجازی‌فر در نقش کمال، هستی مهدوی، مهدی زمین‌پرداز، حسین مهری، احمد قزوینی و امیرحسین‌ هاشمی در نقش شادکام، بازیگران فیلم هستند.
متری شیش و نیم
سعید روستایی بعد از ساخت فیلم ابد و یک، روز نشان داد  یکی از آينده‌دارترین کارگردانان سینمای کشور است. روستایی اما برای ساخت فیلم بعدی خود کمی وسواس به خرج داد و روند ساخت آن هم به همین طولانی شد. متری شش و نیم که سال گذشته ساخته شده و امسال مراحل فنی‌اش را گذرانده تا به جشنواره فیلم فجر برسد، اثری است اجتماعی که بنابر شنیده‌ها، هزینه سنگینی هم برای تولید آن در نظر گرفته شده است (حدود ۶میلیارد تومان). همچنین بیش از شش ماه برای دریافت مجوز ساخت فیلم زمان لازم بوده و روستایی توانسته با تلاش و پیگیری فراوان، در نهایت این مجوز را دریافت کند و کمترین ممیزی را به فیلم‌نامه خودش وارد کند. او بعد از دریافت مجوز در پستی اینستاگرامی نوشته بود: «شايد يه روز سر فرصت حجم مسخره مشكلاتى كه برامون ساختن رو براتون گفتم.» این فیلم به مواد مخدر و عواقبی می‌پردازدکه این مسئله برای جامعه و خانواده‌ها به وجود می‌آورد. انتظارات از سعید روستایی بعد از ابد و یک روز بالا رفته و باید منتظر ماند و دید که فیلم جدید او هم می‌تواند مانند اثر قبلی، قلب مخاطبان و منتقدان را تاحد زیادی تسخیر کند یا خیر. پیمان معادی، پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، مهدی حسینی‌نیا و مازیار سیدی، بازیگران فیلم به شمار می‌آیند. امیر جدیدی نیز قرار بود در این فیلم بازی کند که بنا به دلایلی نتوانست در آن حضور بیابد.
مردی بدون سایه
علیرضا رییسیان، سه‌گانه‌ای درباره بحران عاطفی و روابط زناشویی ساخته که روند تولید آن‌ها از ده سال پیش با فیلم چهل‌سالگی آغاز شد. بعد از دوران عاشقی که قسمت دوم این سه‌گانه محسوب می‌شد، حالا نوبت به آخرین آن‌ها یعنی مردی بدون سایه رسیده است. سه‌گانه رییسیان از نظر داستانی و کاراکترها ربطی به هم ندارند و محتوای آن‌هاست که مشترک بوده (مانند سه‌گانه فرهادی درباره دروغ‌ها و راست‌ها.) مردی بدون سایه با حضور لیلا حاتمی، علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، به‌آفرید غفاریان، سیامک اطلسی، نسیم ادبی، سیمون سیمونیان، پانته‌آ سیروس، آزاده اسماعیل‌خانی، شهرام جمشیدی، احسان شیخی، حسام نورانی، عاطفه للهی، النا مارتینز، رافائل چاوز مادرا و آویسا سجادی ساخته شده است. در خلاصه داستانی که به بولتن جشنواره داده شده، چنین آمده است: «ماهان کوشیار پس از ساخت یک فیلم مستند درباره قتل‌های زنجیره‌ای، زندگی‌اش تهدید شده و همسرش عاشقانه به کمک او می‌آید؛ اما حوادثی رمزآلود همه چیز را دگرگون می‌کند.» فیلم در تهران و چند شهر از کشور اسپانیا فیلم‌برداری شده و چند تا از روزنامه‌های این کشور هم به روند ساخت آن واکنش نشان دادند.
مسخره‌باز
علی مصفا در مقام تهیه کننده فیلم حضور دارد و همایون غنی‌زاده که او را بیشتر از صحنه تئاتر می‌شناسیم، تصمیم گرفته  اولین فیلمش را در کنار او کارگردانی کند. او پیش‌تر نمایش‌های معروف و محبوبی چون «آگاممنون»، «در انتظار گودو»، «ملکه زیبایی لی‌نین» و «کالیگولا» را روی صحنه برده  و حالا در مسخره‌باز  به یک داستان جدی روی آورده که خلاصه آن را نیز به جشنواره چنین معرفی کرده است: «تو پرورشگاه صدام می‌کردند مسخره‌باز! اما من مشت محکمی حواله صورت یکیشون کردم تا داستان رو شروع کنم.» در فیلم مسخره‌باز بازیگران بزرگی نقش‌آفرینی می‌کنند و تیم درخشان بازیگری فیلم می‌تواند به تنهایی برگ برنده فیلم باشد. افراد مشهوری چون علی نصیریان، صابر ابر  و هدیه تهرانی چند تن از این بازیگران هستند و در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها می‌تواند هر تماشاگری را کنجکاو به دیدن فیلم کند. گفتنی‌ست قرار بود به جای صابر ابر، نوید محمدزاده در این نقش فرو برود که بنا به دلایلی از پروژه انصراف داد و جای خود را به صابر ابر داد.
ناگهان درخت
صفی یزدانیان بعد از ساختن فیلم در دنیای تو ساعت چند است، تا به امروز فیلمی را کارگردانی نکرده و حالا بعد از گذشت بیش از ۵سال تصمیم گرفته  اثر جدید خود را به جشنواره فیلم فجر بیاورد. صفی یزدانیان این بار با پیمان معادی همکاری کرده و معادی نقش تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بر عهده داشته است. ناگهان درخت هم مانند اثری قبلی یزدانیان، در حال و هوای خاص پرداخته شده توسط او ساخته می‌شود و امضای یزدانیان در تک‌تک سکانس‌های آن به چشم می‌خورد. یزدانیان توجه ویژه‌ای به قاب‌های تصویر خود دارد و محتوای فیلم‌نامه‌اش نیز شاعرانه بوده و در آن از نمادهای سمبلیک به وفور استفاده می‌کند. قصه این فیلم در سه دوره تاریخی روایت می‌شود. پیمان معادی، مهناز افشار، محراب قاسم‌خانی، شقایق دهقان، سیامک صفری، پانته‌آ پناهی‌ها، لیلی فرهادپور و شهروز آقایی‌پور، از باریگران فیلم هستند. فیلم ناگهان درخت در تهران و شهرهای شمال کشور از جمله لاهیجان فیلم‌برداری شده (علاقه صفی یزدانیان به خطه شمالی کشورمان در فیلم‌هایش کاملاً مشخص است). ناگهان درخت به اصطلاح عام از هنری‌ترین فیلم‌های حاضر در جشنواره پیش رو بوده و به نظر می‌آید  بتواند نظر منتقدان را به  خود جلب کند. یکی از نکات جالب توجه فیلم، حضور زوج هنری محبوب سینمای ایران، محراب قاسم‌خانی و شقایق دهقان در فیلم است و این، اولین نقش جدی قاسم‌خانی در یک اثر سینمایی محسوب می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی