شهید سلیمانی پرچمدار آگاهی بود، روزنامه شیراز نوین
سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) از «مکتب سلیمانی» به عنوان مکتب آگاهی و وظیفهشناسی یاد کرد. حجتالاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری در جلسه هشتادوششم «جهاد تبیین» با عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام محمد باقر(ع) و حلول ماه رجبالمرجب، گفت: تمام همت اولیای الهی و ائمه معصوم(ع) در طول تاریخ منطبق بر مکتب آگاهی بوده است. سردار بزرگ اسلام در عصر ما در این مسیر حرکت کرد و آن را به پایان رساند. وی گفت: اینها پاداشهایی است که خداوند به رشادتها و وظیفهشناسی مردان بزرگی همچون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، جوانان جبهه مقاومت و مدافع حرم داده است. خداوند پاداش خون آنها را اینگونه داده و همین قدرت باعث شده است که همین جریان تکفیری که به ظاهر دنیا را به تکاپو انداخته است، باز همین امروز تمام نگاهها را متوجه ایران بکند. استاد دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای بسیار ارزشمندی که علامه طباطبایی انجام دادند، بیان مبحث «ولایت فقیه» است، گفت: یک مجله تحتعنوان «مکتب اسلام» از سال ۱۳۳۷ تا به امروز منتشر میشود که قدیمیترین نشریه دینی در کشور از لحاظ استمرار است. یکی از افرادی که در آن ماهنامه، مقاله مینوشتند، علامه طباطبایی بودند. استاد دانشگاه تهران، در ادامه به دومین نتیجه احصاشده از بررسی «اصل توحید» اشاره کرد و گفت: همه اصول جهانبینی اسلام، یعنی «عدل»، «معاد»، «نبوت» و «امامت»، بر محور «اصل توحید» که ستون فقرات این جهانبینی بهشمار میآید، بنا شدهاند. منهای اصل اعتقاد به خدایی که خالق، مالک و ولیّ مطلق هستی است، این اصول هیچ معنا، اعتبار و ارزشی نخواهند داشت. تولیت آستان مقدس در ادامه به نتایج حاصلشده از توحید اشاره کرد و گفت: شریعت اسلامی که همه احکام جزئی و کلی، اعم از فردی و اجتماعی را شامل میشود، اعتبار و ارزش خود را فقط از اصل توحید دریافت میکند و منهای اصل توحید هیچ حکمی از اعتبار و ارزش الهی برخوردار نخواهد بود و در نگاه انسان موحد، تکتک این حکمها اعتبارش به الله است. از روزه ماه مبارک رمضان و اقامه نماز تا جهاد فیسبیلالله در مکانهایی به دور از خانه و خانواده، همه به اصل اعتقادی توحید برمیگردد. اگر غیر این باشد، هیچ عقل سلیمی آن را نمیپذیرد. ارزش هر حکمی در اسلام، به الهی بودن آن است و مفهوم احکام به اصل توحید برمیگردد. تولیت حرم مطهر تصریح کرد: اگر این اموال در اختیار و ملک خود ما میبود، باید بعد از مرگ میتوانستیم آنها را با خود ببریم. حتی با اینکه اموال ما به دیگران به ارث میرسد، باز برای کسی جاودان نیست. حتی برای آن نسل آخری که تا پایان عمر دنیا حضور دارند هم چیزی باقی نمیماند و همه از بین میرود و فقط یک چیز باقی میماند که آن خداست و هرچه در هستی است، متعلق به اوست که در آیه ۲۷ سوره الرحمن نیز به آن اشاره شده است؛ «وَیَبقَى وَجهُ رَبِّکَ ذُو ٱلجَلَلِ وَٱلإِکرَامِ»؛ «و تنها ذات پروردگارت که صاحب شکوه و بزرگوارى است، باقى مىماند». رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی، در توضیح یکی دیگر از اثرات «توحید» در ذهن و زندگی فردی و اجتماعی انسان، گفت: توحید آنگاه که بهطور واقعی در جامعهای جریان مییابد، بدون شک آن جامعه صاحب ویژگیها و مختصاتی میشود که هرگز در جامعه مشرک نمیتوان از آنها سراغ گرفت.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین