گشایش گلوگاه شمالغرب، روزنامه شیراز نوین
مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه ضمن بازدید میدانی از اَبَرپروژه زیرگذر نیمهمسقف گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمالغرب شیراز است، جلسه کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر را نیز در محل این پروژه برگزار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه ضمن بازدید میدانی از اَبَرپروژه زیرگذر نیمهمسقف گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمالغرب شیراز است، جلسه کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر را نیز در محل این پروژه برگزار کرد. شهردار کلانشهر شیراز در این بازدید تأکید کرد: این پروژه نمادی از کار و مدیریت جهادی است که به همت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) در حال اجراست. محمدحسن اسدی با یادآوری اینکه کار اجرای این پروژه از دو سال پیش آغاز شده و قرار است تا پایان سال جاری به بهرهبرداری برسد، تصریح کرد: پیشرفت پروژه با وجود پیچیدگی و حجم بالای کار بسیار خوب و قابلتوجه است که این موضوع نشاندهنده همکاری بین شهرداری و پیمانکار است که باعث شده پروژه با کمترین مشکل پیش برود. به گفته این مقام ارشد شهری، پروژه بزرگمقیاس زیرگذر نیمهمسقف گویم تأثیر زیادی بر محور شمالغرب شیراز دارد و از نظر زیبایی نیز خاص است. اسدی ابراز امیدواری کرد که ادامه کار نیز با همین سرعت پیش رود تا بهموقع تحویل مردم شود. رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: پروژه زیرگذر نیمهمسقف گویم در مراحل نهایی اجرای خود قرار دارد. رضا محمدیان با بیان اینکه خاکبرداریها به پایان رسیده و نمای داخلی پروژه در حال اتمام است، گفت: تلاش بر این است که این پروژه بهموقع به بهرهبرداری برسد. این سیاستگذار شهری در حوزه عمران، مشخصات فنی این پروژه را منحصربهفرد دانست و افزود: عرض دهانه زیرگذر حدود ۶۰ متر است و سه باند در هر طرف زیرگذر برای عبورومرور خودروها احداث میشود. وی بیان کرد: باندهای تردد در روی زیرگذر اجرا خواهد شد و ویدهایی که در رفوژ وسط طراحی شده، نور و هوا را به داخل زیرگذر وارد میکند و به تهویه مناسب کمک میکند. محمدیان ادامه داد: کف زیرگذر با بتن مسلح به ضخامت حدود ۲۵ سانتیمتر و سپس آسفالت به ضخامت ۵ سانتیمتر پوشش داده میشود که عمر مفید آن بیش از ۸۰ سال پیشبینی شده است. رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر همچنین طول زیرگذر را دو کیلومتر دانست و بیان کرد: این پروژه با نماسازی مناسب به عنوان دروازه شهر، نمایانگر اقتدار فنی و عمرانی مهندسان شیراز خواهد بود. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: این پروژه عظیم شهری به طول دو کیلومتر طراحی شده تا مشکل ترافیکی ورودی شهر شیراز در محدوده گویم را حل کند.
محمد امین گفت: عملیات اجرایی این پروژه از بهمنماه ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر در مراحل پایانی خود قرار دارد که با اجرای سیستم روشنایی و نماسازی آن، پیشبینی میشود که ظرف چند ماه آینده به بهرهبرداری برسد. به گفته وی، پروژه بزرگمقیاس زیرگذر نیمهمسقف گویم تأثیر زیادی بر حملونقل و ترافیک ورودی شمال غربی شیراز خواهد داشت. معاون شهردار شیراز همچنین بیان کرد: این پروژه امکان تردد همزمان ۳ مسیر تندرو در هر جهت و ۳ مسیر کندرو در هر جهت را فراهم میکند که درمجموع به ۱۲ مسیر عبوری میرسد و این در حالی است که در گذشته تنها ۵ مسیر وجود داشت و افزایش ۷ مسیر ظرفیت قابلتوجهی را در حوزه حملونقل این محور ایجاد میکند.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین