[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

رفع مشکلات پژوهشگران با کمک دانشگاه‌ها، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: نگاه مدیران استان به دانشگاه به دید مشکل‌گشا باشد؛ نه یک مجموعه تشریفاتی. هرکجا که مدیران با بن‌بست مواجه شدند، بدانند که ممکن است دانشگاه بتواند آن بن‌بست را بشکند. مسائل و مشکلات جامعه با پژوهشگری و مشارکت دانشگاه‌ها قابل حل است.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه روز سه شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در شیراز افزود: اگر در حوزه مسائل اجتماعی پژوهش کرده بودیم، دچار مسائل و مشکلاتی که طی همین دو سه ماه گذشته شاهد هستیم، نمی‌شدیم و اگر هم اینک هم در خصوص چرایی وقوع این حوادث پژوهش کنیم، شاهد تکرار آنها نخواهیم بود.
وی ادامه داد: بنابراین پژوهشی که توسط افراد عالم و باتجربه انجام شود، می‌تواند مشکلات ما را در تمامی حوزه‌ها حل کند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه به ماجرای ترجمان دانش به شکل شایسته توجه نمی‌شود، گفت: بسیاری از کارهای تحقیقاتی که توسط استادان دانشگاه در استان انجام شده، فقط به ارتقای فردی شخص کمک کرده و کمکی به رفع مشکلات کشور نکرده است.
ایمانیه افزود: انتظار است که ساز و کاری برای استفاده از آنچه که به عنوان تحقیق و مقاله چاپ شده، اتخاذ شود.
استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ترسیم نقشه جامعه علمی استان گفت: در این حوزه تمام دانشگاه‌ها به شکل پراکنده کارهایی برای خود انجام داده اند که بسیاری به‌روز نیستند و در آن موازی‌کاری و پراکنده‌کاری هم بسیار دیده می‌شود.
ایمانیه افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک تمام مجموعه‌ها و دانشگاه‌ها یک نقشه جامع علمی مطلوب برای استان داشته باشیم.
استاندار فارس رفع مشکلات پژوهشگران توسط دانشگاه‌ها را به دو روش ممکن دانست و گفت: در روش نخست برای رفع مشکلات ساختمانی، تأسیساتی و ابنیه از روش مبدل سازی استفاده شود و مشکلات تجهیزات و امکانات نیز با هم افزایی رفع شود.
ایمانیه افزود: اگر یک شناسنامه از تجهیزات و امکانات تمام مجموعه‌ها و دانشگاه‌ها موجود باشد و همه از ان استفاده کنند، مشکلات تا حد زیادی رفع خواهد شد.
او اظهار داشت: در بحث تأمین مواد اولیه مورد نیاز پژوهشگران برای انجام پژوهش و تحقیقات نیز یک شرکت تعاونی توسط دانشگاه راه اندازی شود تا مواد اولیه با قیمت پایین‌تر تأمین شود و همچنین بتوان با تعریف یک کارت اعتباری این امکان را برای پژوهشگران فراهم کرد که این مواد را به شکل اعتباری 
تهیه کنند.
استاندار فارس خواستار تشکیل میز خدمت ویژه پژوهشگران، فناوران و شرکت‌های دانش بنیان توسط دانشگاه‌ها شد و گفت: رؤسای دانشگاه‌ها با حضور در این میز خدمت مشکلات پژوهشگران، فناوران و شرکت‌های دانش بنیان را از نزدیک بررسی و در جهت رفع آنها اقدام کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی