[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۳۵۴
  • دوره جدید

روابط‌عمومی قوی و کارآمد، برگ برنده مدیران است، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور گفت:روابط‌عمومی در معنای واقعی خود، راهبرد تکیه بر اشتراکات و دوری از اختلافات و اقدام برای حل‌وفصل آن‌ها از طریق گفت و شنود واقعی، انتقادی و آزادانه است. 
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان در پیامی به «بیستمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی»، با موضوع «بررسی نقش روابط‌عمومی در ایجاد وفاق سازمانی، ملی و جهانی» تصریح کرد: رویکرد یک روابط‌عمومی قوی، علمی و کارآمد، باید تأمین عدالت ارتباطی و اجرای حق و عدالت در توزیع و نشر آگاهی و انعکاس عاقلانه ضعف‌ها، نقدها و خواسته‌های مردم به مسئولان و تصمیم گیرندگان باشد. تردیدی نیست که در این مسیر باید صداقت، ارائه اطلاعات مطمئن، شفافیت و راست‌گویی و در کل، اخلاق ارتباطی، سرلوحه فعالیت‌ها باشد. متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛
با سلام به همه دست‌اندرکاران و تلاشگران روابط‌عمومی، از توجه شما به موضوع «وفاق» و توجه به نقشی که هنر هشتم می‌تواند در این زمینه ایفا کند، تقدیر می‌کنم. 
تردیدی نیست که با ظهور رسانه‌های جدید، به‌ویژه سازمان‌های اجتماعی، آگاهی روزافزون افکارعمومی و نیز افزایش انتظارات ذی‌نفعان «روابط‌عمومی» به‌عنوان مدیریت ارتباطات یک سازمان با گروه‌های اجتماعی مرتبط، اهمیت بسیاری پیدا کرده و آن را به‌عنوان راهکار استراتژیک و کلیدی در عصر حاضر مطرح کرده است. بر همین مبنا یک روابط‌عمومی قوی، علمی و کارآمد، برگ برنده مدیران در عصر حاضر است و با چنین توانی، می‌توان از یک‌سو پیوسته نبض افکارعمومی را به دست گرفت و با آن، تعامل شایسته‌ای کرد و از سوی دیگر، اطلاعات لازم را به شکل شایسته و عادلانه در اختیار مردم قرار داد. اگر بتوانیم زمینه‌های استقرار یک روابط‌عمومی قوی را فراهم کنیم و به آن دست بیابیم، می‌توانیم از چنین ظرفیت و توان ارزشمندی برای کمک به ایجاد و توسعه «وفاق» در سطوح مختلف سازمانی، ملی و بین‌المللی استفاده کنیم. قطعاً، روابط‌عمومی در معنای واقعی خود، راهبرد تکیه بر اشتراکات و دوری از اختلافات و اقدام برای حل‌وفصل آن‌ها از طریق گفت و شنود واقعی، انتقادی و آزادانه است؛ درون‌مایه این نوع روابط‌عمومی تکریم انسان و پاسداری از کرامت اوست و نهایت تلاش شما دست‌اندرکاران روابط‌عمومی، باید کسب رضایت ذی‌نفعان مختلف باشد؛ دستاوردی که می‌تواند بستر وفاق، همدلی، همراهی، همکاری و موفقیت را فراهم سازد. همچنین، رویکرد یک روابط‌عمومی قوی، علمی و کارآمد، باید تأمین عدالت ارتباطی و اجرای حق و عدالت در توزیع و نشر آگاهی و انعکاس عاقلانه ضعف‌ها، نقدها و خواسته‌های مردم به مسئولان و تصمیم‌گیرندگان باشد. تردیدی نیست که در این مسیر باید صداقت، ارائه اطلاعات مطمئن، شفافیت و راست‌گویی و در کل، اخلاق ارتباطی، سرلوحه فعالیت‌ها باشد. امیدوارم زیرساخت‌های استقرار این نوع روابط‌عمومی در کشور فراهم شود تا بتوانیم از ثمرات آن برای بهبود و تقویت ارتباط دولت ملت، خدمت هر چه بیشتر به افکارعمومی، دستیابی به وفاق رسانه‌ای و توسعه همدلی اجتماعی و سیاسی بهره‌مند شویم. ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد، برای دست‌اندرکاران روابط‌عمومی در سطح ایران و جهان، توفیقات بیشتر و برای این رویداد علمی، آرزوی موفقیت دارم و بر استفاده از نتایج آن در توسعه «وفاق» و نیز سیاست‌گذاری‌های ارتباطی تأکید می‌کنم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی