[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۴۱۶
  • دوره جدید

مدیرکل آموزش و پرورش فارس مسئول «دبیرخانه کشوری درس‌پژوهی- درس‌کاوی دوره متوسطه کشور» شد، روزنامه شیراز نوین

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حکمی مدیرکل آموزش و پرورش فارس را به عنوان مسئول «دبیرخانه کشوری درس‌پژوهی- درس‌کاوی دوره متوسطه کشور» منصوب کرد. 
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش فارس، در حکم مهندس سید مصطفی آذرکیش خطاب به دکتر فرشید قاسمی آمده است: بر اساس ظرفیت‌های علمی شناسایی‌شده، سوابق و تجربیات ارزنده استان فارس در سال‌های متمادی و بر پایه هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده مسئولیت «دبیرخانه کشوری درس‌پژوهی- درس‌کاوی دوره متوسطه کشور» به استان فارس واگذار می‌شود.
در بخش دیگری از این حکم آمده: این دبیرخانه با پشتیبانی علمی موضوعی از گروه‌های آموزشی و تربیتی استان‌ها و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، زمینه‌های تحقق ارتقای سطح توانایی حرفه‌ای معلمان را فراهم نماید.
شایان ذکر است، بر اساس این حکم، محورهای طراحی و تدوین چارچوب‌های علمی و استانداردهای درس‌پژوهی و درس‌کاوی، تهیه و تدوین محتوای آموزشی و منابع علمی موردنیاز معلمان پژوهنده، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی درس‌پژوهی- درس‌کاوی برای مدرسان و راهبران، تدوین شاخص‌های ارزیابی و نظارت بر کیفیت طرح‌های درس‌پژوهی، ایجاد و مدیریت بانک اطلاعات طرح‌های موفق درس‌پژوهی و درس‌کاوی، برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی برای تبادل تجربیات جهش تولید با مشارکت مردم، هدایت و راهبری شبکه یادگیری معلمان پژوهنده در سطح ملی از جمله محورهایی است که می‌بایست در برنامه‌ریزی دبیرخانه موردتوجه قرار گیرد.
همچنین حمایت علمی از گروه‌های درس‌پژوهی- درس‌کاوی در مدارس و مناطق، نظارت بر عملکرد دبیرخانه‌های استانی و ارائه بازخورد، برنامه‌ریزی و هدایت جشنواره‌های درس‌پژوهی- درس‌کاوی و همایش‌های علمی مرتبط، انتشار یافته‌های علمی و تجارب موفق در قالب نشریات و کتب تخصصی از دیگر محورهایی است که می‌بایست در برنامه‌ریزی دبیرخانه موردتوجه قرار گیرد. خاطرنشان می‌شود: درس‌پژوهی- درس‌کاوی یکی از رویکردهای نوین در حوزه آموزش است که به طور فزاینده‌ای موردتوجه معلمان و پژوهشگران آموزشی قرار گرفته و این رویکرد به معلمان این امکان را می‌دهد تا به جای استفاده از روش‌های سنتی و تکراری، به‌صورت تعاملی و پژوهش‌محور به بررسی و بهبود روش‌های تدریس بپردازند. همچنین در درس‌پژوهی- درس‌کاوی، معلمان با همکاری یکدیگر به تجزیه و تحلیل فرایندهای یاددهی و یادگیری پرداخته و با شناسایی نقاط ضعف و قوت در روش‌های آموزشی، به دنبال بهبود مستمر در تدریس خود هستند و این فرایند نه‌تنها موجب افزایش دانش و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان به عنوان تسهیلگر یادگیری می‌شود، بلکه به بهبود کیفیت آموزش و ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان نیز کمک شایانی می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی