[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آشفتگی ارزی، طلا را آشفته کرد ، روزنامه شیراز نوین

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه را نوسان نرخ ارز عنوان کرد و گفت که تقاضا در بازار روال عادی دارد و انس جهانی طلا هم تغییر خاصی نداشته است.
نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نمی‌توان قیمت سکه را پیش بینی کرد چون هر روز ممکن است انس جهانی نوسان داشته باشد، گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا، نوسانات نرخ ارز است. اما انس جهانی تغییر خاصی نداشته و حتی در برخی روزهای گذشته کاهش داشته است.
البته به گفته وی تقاضای خاصی در بازار نیست و در روزهای اخیر در مواردی کاهش جزئی هم در قیمت مشاهده شده است. اگر سیاست‌های بانک مرکزی بتواند منجر به مدیریت قیمت ارز شود، روند ثبات و کاهش داشته باشد و قیمت پیشنهادی عرضه اوراق سکه در بورس، پایین‌تر از بازار داخلی باشد، می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بازار داشته باشد.
بذرافشان با بیان اینکه مؤلفه دیگر بازار تقاضا است که در روزهای اخیر روال عادی داشته و افزایش نداشته است، اظهار کرد: حباب سکه در روزهای اخیر حدود دومیلیون و ۱۰۰هزار تومان بوده که امروز به دومیلیون و ۵۰هزار تومان رسیده است. حباب سکه از ماه‌های گذشته ایجاد شده و در این بخش هم می‌توان با سیاست‌گذاری برای توزیع و تولید سکه، آن را کاهش داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی