بازتعریف مدلهای سرمایهگذاری ضروری است، روزنامه شیراز نوین
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در هفتمین همایش توسعه سرمایهگذاری با تأکید بر فرهنگسازی، انتقال دانش و آموزش فراگیر و تقویت سواد مالی و اقتصادی جامعه، بازتعریف مدلهای سرمایهگذاری را از سوی متولیان ضروری دانست.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان در این نشست با تشکر از گفتمانسازی در حوزه سرمایهگذاری توسط شورا و شهرداری شیراز، بخش غیردولتی، اصحاب رسانه، سازمان سرمایهگذاری و فعالان اقتصادی، بر بازتعریف مدلهای سرمایهگذاری تأکید و رفع موانع سرمایهگذاری خارجی و دعوت از سرمایهگذاران ایرانی مقیم خارج از کشور جهت مشارکت در بخشهای مختلف را ضروری دانست. وی با بیان اینکه جامعه نیازمند ارتقای سواد اقتصادی است، افزود: سواد اقتصادی لازم است همچون سواد رسانه عمومی شود و برای این کار ارزیابی، پایش، افکارسنجی و نظرسنجی مستمر ضرورت دارد.
فرخزاده با اظهار تأسف از اینکه سوداگری و آرزوی طی مسیر یکشبه بهجای منطق مالی و درآمدی پلکانی به عنوان یک مدل ناکارآمد اقتصادی گریبان جامعه را گرفته است، اظهار داشت: اگر به جای سوداگری و ترس از دست دادن سرمایه و بردن آن به بازار طلا و دلار افراد سرمایههای خرد و کلان خود را در پروژههای شهری سرمایهگذاری میکردند، علاوه بر کسب سود، موجب ترقی و پیشرفت و آبادانی دیار خود میشدند. وی در ادامه گفت: البته شوراهای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی بایستی مدلهای اقتصادی جمعآوری ریزسرمایه و کلان سرمایهها را در قالب سبد سهم و سهام پروژه و سایر موارد مشارکت همراه با انگیزش و در نظر گرفتن منافع شخصی و اجتماعی، تهیه و عرضه نمایند.
فرخزاده تأکید کرد: برای نیل به این هدف باید فرهنگسازی و انتقال دانش و آموزش فراگیر انجام پذیرد و با تغییرات مداوم اقتصادی مدلهای متنوع برای جذب سرمایه ارائه گردد. معاون استاندار فارس با ذکر مثالهایی از تعیین استراتژیهای هدفمند تأمین مالی، بازاریابی و فروش به کمک علم مدیریت در شرکتهای بزرگ اظهار داشت: از دو منظر میتوان به این موضوع توجه کرد؛ اول مدل جمعآوری ریزسرمایهها و مدیریت مشارکت خرد و دوم جذب و هدایت کلان سرمایهها متناسب با نیازهای مدیریت شهری. معاون گردشگری استاندار فارس، شیراز را شهر دارای برندهای معتبر در دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: شهر سبز، شهر دوستدار محیطزیست، قطب الکترونیک، شهر راز و سومین حرم اهل بیت(ع) ازجمله عناوینی است که در ایران و دنیا شیراز را با آن میشناسند و باید از این اعتبار بینالمللی برای جذب سرمایهگذار با دو محور اعتماد و تضمین سرمایه بهره جست. فرخزاده اشارهای نیز به مدلهای موفق دنیا داشت و افزود: هفت راهبرد برای جذب سرمایهگذار و برندسازی وجود دارد که میتوان به ارائه بستههای واضح و روشن با تأیید اعتبار و تضمین اعتماد به سرمایهگذاران و با چشمانداز روشن به آنها و از طرف دیگر حفظ و استمرار ارتباط با سرمایهگذاران و توجه ویژه به تجربیات و نهایتاً انگیزهبخشی به آنها برای حسن اعتماد و بالابردن وفاداریشان اشاره کرد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین