[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۰۸۴
  • دوره جدید

تفویض اختیار تصمیم‌گیری به مدارس، روزنامه شیراز نوین

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین یک سند بی‌عیب و نقص نیست؛ اما هم‌اکنون این سند کامل‌ترین سند  و نقشه راه برای آموزش و پرورش است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، سید محمد بطحایی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های صنفی و سیاسی فرهنگیان فارس در شیراز گفت: مدرسه ما به جای آموزش مهارت زندگی، تمرکز آن روی مفاهیم دانشی بوده و این انحراف عمده نظام آموزشی ما به ویژه در دوره عمومی است و ما اصلاح این ساختار را از دوره ابتدایی شروع کرده ایم.
 بطحایی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تشکل‌های صنفی ظرفیت بسیار توانمندی هستند که می‌توانند بخش عمده‌ای از انرژی‌شان را روی راه‌حل‌ها بگذارند. 
وزیر آموزش و پرورش گفت: این جلسه که نخبگانی از بدنه آموزش و پرورش حضور دارند، بهترین فرصت برای بیان بحث‌های کارشناسی و به دور از احساسات است که می‌توان  مسیری را برای رسیدن به اهداف پیدا کرد. وی با اشاره به انتقاد نمایندگان تشکل‌های صنفی از رسانه‌ای شدن پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: نباید اطلاعات درون‌سازمانی ما در اخبار عمومی پخش شود و سایر اقشار جامعه را درگیر این موضوع کنیم. بطحایی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر بخواهیم در جامعه جایگاه مناسبی پیدا کنیم، باید دیده شویم و این جامعه است که شأن ما را بالا می‌برد. بر همین اساس، آموزش و پرورش نیازمند راه‌اندازی یک شبکه ملی بود تا آگاهی‌بخشی لازم به فرهنگیان انجام شود و شبکه سینا در همین راستا راه اندازی شد.
به دنبال افزایش قدرت خرید معلمان هستیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: با فشارهای اقتصادی به وجود آمده،  قدرت خرید معلمان کاهش پیدا کرده؛ اما ما به دنبال رفع این مشکلات بوده و هستیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  سید محمد بطحایی در دیدار با فرهنگیان شهرستان پاسارگاد اظهار داشت: افتخار من شغل معلمی است. من هم مثل شما مشکلات را تجربه کرده و آگاهم؛ اما مسائل و مشکلات آموزش و پرورش با تصمیمات هیجانی حل نمی‌شود. وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تصمیمات هیجانی چاره حل مشکلات نیست، گفت: حل مشکلات نیازمند مسیر عاقلانه و کارشناسی شده است. وی با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی افزود: با فشارهای اقتصادی به وجود آمده، قدرت خرید معلمان کاهش پیدا کرده و به تبع آن، فشار بر معلمان به جهت حقوق ثابتی که دارند بیشتر شده، اما ما به دنبال رفع این مشکلات بوده و هستیم.
در ادامه این سفر، برنامه متمرکز کلنگ‌زنی هم‌زمان 3پروژه آموزشی در روستاهای چمنی، مایین و درودزن منطقه درودزن در استان فارس با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.
در این مراسم، کلنگ آغاز ساخت مدرسه 6کلاسه شهید کرمی درودزن در زمینی به مساحت 3400متر مربع و زیربنای 600متر مربع و با اعتبار 1میلیارد و 850میلیون تومان به زمین زده شد. این مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، (بنیاد برکت) و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس احداث می‌شود.
همچنین آیین آغاز احداث دبستان 6کلاسه  شهید عباسپور چمنی که در زمینی به مساحت 3700متر مربع و زیربنای 630متر مربع  و اعتبار 1میلیارد و 680میلیون تومان و توسط اداره کل نوسازی مدارس فارس احداث می‌شود نیز انجام شد.
علاوه بر این، آغاز ساخت مدرسه 6کلاسه 5آذر روستای مائین نیز که در زمینی به مساحت 3500متر مربع و زیربنای 560متر مربع و با اعتبار 1میلیارد و 770میلیون تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت ساخته می‌شود، اعلام شد.
اجرای طرح مدرسه‌محوری از اولویت‌های مهم دولت است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکید بر مدرسه‌محوری گفت: این یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است.
همچنین سید محمد بطحایی در دیدار با فرهنگیان شهرستان مرودشت با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش اظهار داشت: برای رسیدن به کیفیت مطلوب، باید این مسائل و چالش‌ها را از پیش رو بردارد.
وی با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از مشکلات کنونی آموزش و پروش اجرای صحیح سند تحول است، گفت: هدف از تدوین سند تحول بنیادین این است که بتواند موانع و مشکلات را برطرف کند‌.
بطحایی افزود: اینکه شرایطی فراهم شود که تمامی مشکلات اعم از فضا و تجهیزات، نیروی انسانی، نظام انگیزشی و پرداخت و برنامه‌های درسی و تربیتی یک‌جا حل شود، امکان ندارد؛ بلکه باید تک‌تک مشکلات شناسایی و حل شود. وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که سند تحول به عنوان یک اولویت برای ما ترسیم کرده، توانایی مدرسه به عنوان یک موجود زنده برای تصمیم‌‌‌گیری در مسائل خود است تا با برخورداری از اختیارات لازم بتواند با داشتن سرمایه انسانی ارزشمند مشکلات خود را حل کند. وی تصریح کرد: اگر مدرسه اختیار تصمیم‌گیری داشته باشد، می‌تواند بسیاری از مسائل آموزش و پرورش را برطرف کند و تأکید سند تحول نیز این است مدرسه روی پای خود بایستد.
بطحایی با اشاره به تأکید بر مدرسه‌محوری افزود: این یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است و برای اجرای این سیاست در مدرسه، گام نخست کسب شایستگی‌ها و توانمندی‌های لازم توسط مدیریت مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش 20درصدی اعتبارات تخصیصی از مبلغ 1600میلیارد تومان در نیمه اول سال 97 به رقم 1800میلیارد تومان گفت: با وجود این تخصیص و با توجه به افزایش هزینه‌های عمومی، قدرت خرید ما کاهش داشته که خارج از قدرت و اراده ما در وزارت آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: محل تأمین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است و برای کاهش این کمبودها تلاش شده از حداکثر ظرفیت این دانشگاه استفاده شود. وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر به شیراز از منطقه درودزن بازدید کرد و در روستای گله‌زن این منطقه به صورت هم‌زمان ۵پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی را افتتاح کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید محمد بطحایی از منطقه درودزن بازدید کرد و در روستای گله‌زن این منطقه به صورت هم‌زمان چند پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی را افتتاح کرد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن افتتاح مدرسه 6کلاسه شهید البرزی این روستا گفت: مدرسه برای دانش‌آموزان محل تمرین زندگی است و در اینجاست که فرا می‌گیرند چگونه مشکلاتشان در زندگی را حل کنند و همین امر، سطح جرائم و مشکلات موجود در جامعه را کاهش می‌دهد.  وی با بیان اینکه نقشه ایران فردا را در مدارس امروز ترسیم می‌کنیم، گفت: هر چقدر کیفیت مدارس ما بالا برود، زندگی کردن مردم ما در فردا با کیفیت بالاتری خواهد بود و تلاش ما برای بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش، ترسیم آینده بهتری برای ایران است.
بطحایی با اشاره به ساخت نزدیک 300مدرسه در استان فارس افزود: به موازات کارهای سخت‌افزاری باید روی بحث‌های نرم‌افزاری، روش‌ها، شایستگی‌ها و توانمندی‌های معلمان نیز کار شود.
براساس این گزارش، مدرسه 6کلاسه شهید البرزی روستای گله‌زن در زمینی به مساحت زمین 4500متر مربع، زیربنای 550متر مربع و اعتبار 850میلیون تومان توسط خیر نیک‌اندیش، دکتر مصلح شیرازی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس احداث شده است. هم‌زمان با افتتاح این مدرسه، 4پروژه دیگر آموزشی و پرورشی نیز در این منطقه افتتاح شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی