[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سد بوروکراسی مقابل پژوهش ، روزنامه شیراز نوین

دکتر محمدهادی ایمانیه نگرش مدیریت استان به دانشگاه را مشکل‌گشا بیان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها به مراکز علمی به دید گره‌گشایی نگاه کنند و هر زمان در مسئله ای دچار مشکل شدند، از دانشگاه‌ها برای شکستن بن‌بست‌ها کمک بگیرند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان، ضمن تشکر از رؤسای دانشگاه‌ها و ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان، گفت: دانش اساتید و نخبگان نباید صرفاً در راستای ارتقای فردی آنان باشد؛ بلکه می‌تواند به رفع مشکلات موجود در جامعه نیز بپردازد. رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سازوکاری ایجاد کنند تا استان بتواند از نتایج تحقیق و مقالات چاپ شده، خصوصاً در ده سال اخیر به صورت کاربردی و عملیاتی بهره ببرد.
استاندار فارس نگرش مدیریت استان به دانشگاه را مشکل‌گشا بیان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها به مراکز علمی به دید گره‌گشایی نگاه کنند و هر زمان در مسئله ای دچار مشکل شدند، از دانشگاه‌ها برای شکستن بن‌بست‌ها کمک بگیرند.
وی ادامه داد: اگر پژوهش کرده بودیم، دچار برخی مشکلات نمی‌شدیم؛ در عین حال، امروز اگر پژوهش کنیم، مسائل و مشکلات فعلی دوباره تکرار نمی‌شود. دکتر ایمانیه با بیان اینکه حل مشکلات جامعه انسانی در گروی پژوهش است، اظهار کرد: پژوهش توسط افراد باسواد، باتجربه و متناسب با شرایط بومی استان در حل مسائل و مشکلات مؤثر است.
وی غفلت از مسائل مهم، پراکنده عمل کردن و موازی‌کاری را از آفت‌های جامعه علمی عنوان کرد و افزود: با هم‌افزایی مراکز علمی استان، همراهی سازمان برنامه و بودجه استان و راهبری‌های دلسوزانه نماینده مقام معظم رهبری در استان، سند توسعه علمی فارس تدوین و عملیاتی می‌شود.
نماینده عالی دولت در فارس بر لزوم هم‌افزایی امکانات و تجهیزات مراکز علمی تأکید کرد و اظهار داشت: همانند تمام کشورهای دنیا می‌توانیم با مشارکت و هم‌افزایی از امکانات و تجهیزات موجود نهایت بهره را ببریم؛ البته شرط آن ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و به روز است. برای حل مشکلات مربوط به ساختمان و ابنیه با مولدسازی و برای تهیه امکانات و تجهیزات با هم‌افزایی اقدام کنید.
وی با اشاره به اختصاص یک درصد بودجه هر دستگاه به حوزه پژوهش، افزود: تبصره‌هایی ذیل این قانون وجود دارد که عملاً اختصاص یک درصد بودجه در حوزه پژوهش را با مشکل مواجه می‌کند.
استاندار فارس از پژوهشگران و فناوران برتر استان خواست تا نظرات خود را برای بهتر شدن برنامه توسعه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ در جهت حل مشکلات فناوران و پژوهشگران و دانش‌بنیان‌ها ارائه دهند.
رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با اشاره بر اینکه، بنیاد نخبگان استان طی یک دوره یک‌ساله، از فارغ‌التحصیلان باهوش و بااستعداد که بازار کار مناسب ندارند، حمایت می‌کند، افزود: نباید اجازه دهیم کسی در صف یا نوبت قرار گیرد. در حد اختیارات خود برای تأمین مالی این طرح کمک می‌کنیم.
دکتر ایمانیه رؤسای مراکز دانشگاهی استان را مأمور کرد تا ماهیانه دو ساعت را نسبت به برپایی میز خدمت ویژه فناوران، پژوهشگران و دانش بنیان‌ها 
اختصاص دهند.
دراین جلسه ضمن تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر استان، از جایزه علمی دکتر فرح پیرویان در حوزه قلب اطفال و کتاب یار عزیز ما زندگی نامه پرفسور لطف الله یارمحمدی رونمایی شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی