[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حاضران در اجتماعات قانونی از هر نوع پیگرد قضایی مصون باشند، روزنامه شیراز نوین

تأمین ایمنی مردم در تجمعات و حفظ محیط محل تجمع (باغ جنت) تضمین گردد. مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز اظهار داشت: شورای اسلامی شهر مقدس شیراز که برآمده از آرای مردم فهیم سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، بر عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شنیدن سخن حق مردم و بیان مطالبات و خواسته‌هایشان در پیشگاه مسئولان، تأکید دارد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، وی تأکید کرد: برابر قانون و با در نظر گرفتن شرایط کشور و کلان‌شهر شیراز و مطالبه بحق عامه مردم برای بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات دلسوزانه و نقد مشفقانه آنها، لازم است این شهر مکان تجمعات قانونی داشته باشد. با این وصف که هر قشر از اقشار جامعه تمایل به برپایی تجمعات دارای مجوزهای لازم از فرمانداری دارد، با رعایت شرایط خاص جامعه و با توجه به مصالح عمومی کشور این کار را انجام دهند؛ چرا که اعتراض، حق شرعی و قانونی همه مردم است. وی گفت: بدون شک کاربست‌های اعتراض مدنی در جامعه ایرانی نیاز به تجدید نظر دارند و چه بسا وقت آن فرا رسیده تا ساز و کارهای منطبق با قانون اساسی از طریق مسئولان عالی رتبه کشور به صورت جدی به منصه ظهور برسند.
اعتراض مدنی حق شرعی و قانونی هر یک از آحاد ملت ایران است
طاهری افزود: از فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اینچنین برداشت می‌شود که بی تردید اعتراض مدنی حق شرعی و قانونی هر یک از آحاد ملت ایران است که در بیانی واضح جامعه معترض را جامعه‌ای خودی دانسته و در مقابل افرادی که در پی اغتشاش، تخریب اذهان و اموال عمومی و خصوصی و خدای ناکرده قتل و جرح مردم باشند را غیرخودی و دنباله‌رو بیگانه نامیدند. این مقام مسئول در پارلمان شهری شیراز خاطرنشان کرد: از این رو و برابر اصل ۲۷ قانون اساسی که در آن چنین آمده: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است»، مسئولان استان فارس و شورای تأمین شهرستان شیراز در اقدامی عالمانه و شجاعانه باغ جنت شیراز را به عنوان محل اجتماعات و راهپیمایی‌های عمومی معترضان شیرازی قرار دادند که شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تأکید و تأیید اصل این اقدام سنجیده به عنوان تصمیمی صحیح و دقیقاً منطبق با رویکردهای مصوب شورای ششم نیز بوده است.
وی در ادامه یادآور شد: در همین راستا نظر مسئولان محترم استان و شیراز را به چند نکته مهم جلب می‌نمایم. باغ جنت شیراز، مکانی عمومی و متعلق به اموال شهرداری شیراز بوده و هرگونه دخل و تصرف در امور آن به هر ترتیب و شرایط الزاماً نیاز به اخذ نظر و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز دارد. در این خصوص از فرماندار محترم شیراز تقاضای رسیدگی به این مسئله را دارم. به منظور اطمینان از رعایت مُر قانون اساسی و رفع هرگونه شبهه و بروز هرگونه تفسیر غیرمشابه، شورای تأمین شهرستان شیراز می‌بایست شیوه‌نامه و مصادیق «مخل مبانی اسلام»در رفتارها، شعارها، بیانیه‌ها و تابلوهای شرکت‌کنندگان در اجتماعات را اعلام و قطعی نماید.
رئیس شورای اسلامی شیراز همچنین تأکید کرد: اثبات «عدم حمل سلاح» یا هر شیئی که تفسیر سلاح بر آن مترتب باشد، توسط هر یک از شرکت‌کنندگان توسط شورای تأمین شیراز باید معین و رویه عملیاتی آن صورت گیرد. به نظر می‌رسد این امر به ویژه در خصوص افرادی که مسئولیت تأمین امنیت اجتماعات را برعهده خواهند داشت نیز صدق می‌کند. طاهری تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم عرض می‌کنم و اصرار دارم، برای ما باید اثبات شود تا کسانی که در این اجتماعات شرکت می‌کنند، اعم از لیدرها و مجتمعان، ضروری است تا از هر نوع پیگرد قضایی مصونیت یابند؛ چراکه با اصول آزادی‌های مدنی منافات پیدا خواهد نمود. این فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: برای هر اجتماع و راهپیمایی مسئول حقوقی و حقیقی مشخص و متعاقب آن در صورت بروز هر نوع خسارت به اموال عمومی در باغ جنت شیراز توسط احزاب یا گروه‌های شرکت‌کننده معین شود. امکان رسیدگی‌های فوریت‌های پزشکی و امدادی برای تأمین ایمنی مردم و محیط باغ جنت برقرار گردد و به عنوان سربازی کوچک و کم مقدار که سال‌ها برای دین و وطن عزیز و مردم مقتدر و مظلومش کوه‌ها و دشت‌ها و سرزمین‌ها را دویده و با شهدای بزرگی همنشین بوده‌ام، عرض می‌نمایم، برای آینده میهنم و برای همه زنان و مردان پاک این سرزمین اسلامی آریایی امید روشنی دارم. چشم هر اهریمن و دشمنی از این آب و خاک و از آرامش مردمانش دور باد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی