[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نبرد در میدان زمستان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رزمایش و طرح انتظامی‌ترافیکی زمستانه پلیس و سایر یگان‌های امدادی در استان فارس برگزار شد.
این مراسم صبح چهارشنبه 3 آذرماه با حضور فرمانده انتظامی فارس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، معاون استاندار فارس، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، رئیس سازمان هلال‌احمر استان فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در مجتمع انتظامی شهید فعال برگزار شد.
 آمادگی پلیس برای برف و بوران
فرمانده انتظامی فارس گفت: رزمایش طرح انتظامی‌ترافیکی زمستان 1401 با اعزام روزانه 70 تیم گشت پلیس در سطح استان از 23 آذر آغاز شد و تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت. 
سردار رهام بخش حبیبی تصریح کرد: در اجرای این طرح، 22 پاسگاه پلیس راه در حوزه ترافیک جاده‌ای مشغول فعالیت خواهند بود و 7 پایگاه زمستانه نیز به‌صورت خاص در مناطق کوهستانی و برف‌گیر آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.وی گفت: همچنین بالغ بر 500 نفر در مدت اجرای این طرح انجام وظیفه خواهند کرد و روزانه 70 تیم گشت پلیس در سطح استان برای کنترل ترافیک به محورهای مواصلاتی اعزام خواهند شد.
سردار حبیبی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های سازمان‌های امدادی و خدمت‌رسان در اجرای این طرح، افزود: امیدواریم با تلاش‌های عزیزان خدمت‌رسان و همچنین همکاری و تعامل مردم با خادمان خود در مجموعه پلیس و سایر سازمان‌های مربوطه، شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح استان فارس باشیم. وی در پایان تسهیل در عبور و مرور و ایمنی وسایل نقلیه، مدیریت بر حوادث احتمالی ترافیکی با همکاری و هماهنگی سازمان‌های مربوطه، استفاده حداکثری از توان کارکنان، خودرویی و تجهیزات پلیس و انجام هماهنگی با سازمان‌های مربوطه برای جلوگیری از انسداد معابر را از مهم‌ترین اهداف اجرای رزمایش طرح انتظامی‌ترافیکی زمستان 1401 عنوان کرد.
 ایمن‌سازی شاهراه‌های ارتباطی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در رزمایش طرح انتظامی‌ترافیکی زمستان از خدمت‌رسانی ۷۰۰ راهدار درقالب ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری خبر داد. علیرضا راستیار با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: راهداری و حمل و نقل استان فارس با استقرار ۷۰۰ راهدار در ۵۲ راهدارخانه و ۶ راهدارخانه سیار در محور‌های مواصلاتی استان و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار از روز 23 آذر در طرح راهداری زمستانه به خدمت‌رسانی می‌پردازد. راستیار با بیان اینکه ۴۳۰ دستگاه و ماشین‌آلات راهداری در طرح زمستانه به‌کارگیری می‌شود، افزود: علی رغم فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات، اما راهداران با تمام توان وظیفه ذاتی خودشان را در راستای تردد روان و باز بودن محور‌های جاده ای در کولاک، برف و باران با ۴۰هزار تن شن و نمک انجام می‌دهند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به وجود ۵۲ گردنه برف گیر و ۶۴۰۰ کیلومتر راه در استان، به‌کارگیری تجهیزات و فناوری‌های نوین را لازم دانست و گفت: ۱۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری تا چند روز آینده در نقاط مهم استان نصب می‌شود تا خدمات سریع‌تر و به‌موقع به کاربران جاده‌ای ارائه شود.
 امدادرسانی در قله زمستانی
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این مراسم اعلام کرد: آتش‌نشانی شیراز آماده عملیات‌های زمستانه است. به گفته آتش‌پاد قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، 23 ایستگاه عملیاتی فعال در این کلان‌شهر برای امداد و نجات سریع در فصل زمستان در آمادگی کامل بوده و علاوه بر پوشش حوادث، با آموزش و بازدید‌های مستمر پیشگیرانه در جهت جلوگیری از حوادث مهم گازگرفتگی نیز تلاش می‌کنند. آتش‌پاد محمدهادی قانع در حاشیه رزمایش طرح زمستانه دستگاه‌های امدادی و اجرایی بیان کرد: مجموعه 24ساعته آتش‌نشانی شیراز با قریب 600 نیروی عملیاتی و ۲۳ ایستگاه فعال با دارا بودن تیم‌های تخصصی و تجهیزات ویژه، در حوادث احتمالی فصل زمستان کاملاً در حالت آماده‌باش بوده و امدادرسانی این سازمان فقط به عملیات‌های شهر شیراز خلاصه نشده و در صورت بروز هر حادثه با هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس حوادث خارج از محدوده شهری نیز امدادرسانی خواهد شد. آتش‌پاد قانع با اشاره به اینکه فعالیت سازمان آتش‌نشانی در فصل زمستان فقط به امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای محدود نمی‌شود، اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی شیراز از ابتدای فصل پاییز با آغاز پویش پیشگیری از مرگ خاموش، علاوه بر آموزش‌های عمومی در جهت ارتقای فرهنگ ایمنی و افزایش آگاهی شهروندان در چگونگی استفاده از لوازم گازسوز، به بازدید مستمر از دودکش منازل مسکونی اقدام کرده است. آتش‌پاد قانع افزود: آموزش‌های این سازمان، مدارس به‌عنوان خانه دوم و دانش آموزان به منظور افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها را به صورت گسترده تحت پوشش قرار داد و علاوه بر آن برگزاری آموزش‌های مجازی در سطح استان در کاهش حوادث مرگ خاموش در فصل سرما مؤثر واقع شده است.
این مقام مسئول با اشاره به آماده‌باش آتش‌نشانان در ایستگاه‌ها و نقاط پرخطر با آغاز هر سامانه بارشی ادامه داد: تیم‌های امداد و نجات این سازمان با شروع هر سامانه بارشی در فصل زمستان در نقاط پرخطر مستقر شده و با گشت‌زنی شبانه‌روزی در جهت امدادرسانی به‌موقع در حوادث ناشی از بارندگی تلاش می‌کنند. آتش‌پاد قانع در پایان اعلام کرد: با توجه به مانور آتش‌نشانان شیراز در رزمایش طرح زمستانه این سازمان پرتوان و با آمادگی کامل تجهیزات و ماشین‌آلات برای خدمت‌رسانی به شهروندان اقدام خواهد کرد. 
بر اساس این گزارش، گفتنی است در پایان «رزمایش طرح انتظامی‌ترافیکی زمستان ۱۴۰۱ استان فارس» رژه پرسنل و تجهیزات یگان‌های انتظامی، امدادی و خدماتی انجام شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی