بهسوی متاورس حرکت میکنیم، روزنامه شیراز نوین
غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران، با تأکید بر اهمیت هوش مصنوعی و فناوریهای نوین در صنعت بانکداری، از ورود این بانک به عرصه بانکداری متاورس و ارائه خدمات نوین به مشتریان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی قرضالحسنه به نقل از اقتصاد آنلاین، دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در نشست خبری «رویداد بزرگ بانک و بیمه فینشورتک» با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در دنیای امروز، اظهار داشت: هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند، انقلابی در صنعت، سیاست، فرهنگ و تمام جنبههای زندگی بشر ایجاد کرده است. وی با اشاره به آمار و ارقام مربوط به بازار فناوری، گفت: ارزش بازار فناوری در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴۲میلیارد دلار بوده و پیشبینی میشود این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۸تریلیون دلار برسد. این رشد چشمگیر نشاندهنده اهمیت و تأثیرگذاری روزافزون فناوری، به ویژه هوش مصنوعی در اقتصاد جهانی است.
فتحعلی اضافه کرد: سرمایهگذاریهای انجامشده در حوزه هوش مصنوعی توسط شرکتهای مختلف در سال ۲۰۲۳ از مرز ۱۰۰میلیارد دلار گذشته است.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی میتواند بهرهوری را تا ۴۰ درصد در سطح جهانی افزایش دهد، خاطرنشان ساخت: این افزایش بهرهوری میتواند از طریق خودکارسازی فرایندها، بهبود تصمیمگیریها، کاهش خطاها و افزایش سرعت انجام کارها حاصل شود.
وی با اشاره به اینکه بهرهوری در بانکهای کشور پایین است، گفت: تحلیل داده بزرگ با هوش مصنوعی ۹۰ درصد بیشتر از روشهای سنتی است که میتواند میزان خطا را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.
فتحعلی افزود: هوش مصنوعی با تحلیل دادهها، شناسایی الگوها و ارائه راهکارهای هوشمند، میتواند بهطور چشمگیری به صنعت بانکداری کمک کند.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران گفت: الگوریتمهای هوش مصنوعی با قابلیتهای تحلیل داده و شناسایی الگوهای پیچیده، میتوانند به بانکها در مدیریت ریسکهای مختلف کمک کنند.وی افزود: ریسکهای نقدینگی، عملیاتی، اعتباری (نکول اقساط) و نرخ بازار، ازجمله چالشهای مهمی هستند که میتوانند بر ترازنامه بانکها تأثیر منفی بگذارند. هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتمها و قابلیتهای خود، میتواند نقش مؤثری در مدیریت و کاهش این ریسکها ایفا کند. مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در ادامه به نقش هوش مصنوعی در تحول بانکداری اشاره کرد و گفت: با استفاده از هوش مصنوعی و بانکداری دیجیتال، همه بانکداری اجتماعی غیرحضوری میشود و شعب تبدیل به پاتوق بانکداری خرد و شرکتی میشوند و خدمات مالی، ترکیبی و ارزش افزوده و سوپرمارکت مالی در شعب دیجیتال، خدمات بازار پول، ارز، سرمایه و... را به مشتریان ارائه میدهند. وی افزود: شعب فقط خدمات بانکی نمیدهند؛ بلکه خدمات مالی نیز میدهند.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین