[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

این نوشیدنی قاتل خشکی دهان است، روزنامه شیراز نوین

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی نوشیدنی را در درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، رفع التهاب لوزه و خشکی دهان مؤثر دانست. به گزارش مشرق، شربت سرخارگل (سرخارگل+ آویشن+ بابونه+ عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی (زینک)، اسیدفولیک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، تیمول، گلوبین، آلبومین، اسیدکافئیک و ... است. برای بررسی خواص شربت سرخارگل (اکیناسه) و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص شربت سرخارگل
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت سرخارگل گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصاً سرطان‌ها محافظت می‌کند.
وی افزود: شربت سرخارگل خاصیت ضدعفونی کنندگی، ضدقارچی و ضد ویروسی دارد و عفونت معده، دستگاه تنفسی و مجاری ادراری را به طور چشمگیری رفع می‌کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت تأثیر فوق‌العاده‌ای در درمان سرماخوردگی، برونشیت، آنفلوآنزا، گلودرد و التهاب لوزه‌ها دارد. عظمایی بیان کرد: از دیگر خواص شربت سرخارگل می‌توان به رفع خشکی دهان، کنترل قند، فشار و چربی‌خون، بهبود کیفیت خواب و رفع سردردهای میگرنی اشاره کرد. این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف این شربت در درمان مالاریا، دیفتری و حصبه بسیار مؤثر است.
عظمایی بیان کرد: شربت سرخارگل تأثیر چشمگیری در رفع مشکلات گوارشی دارد؛ لذا برای افراد مبتلا به این بیماری‌ها بسیار مفید و اثربخش است. وی گفت: این شربت دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند. این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف شربت سرخارگل موجب بهبود دردهای مفصلی (آرتریت) و دردهای روماتیسمی‌(آرتریت روماتوئید) می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی