شهردار کلانشهر شیراز خبر داد: جهش عمرانی در شهر زیرزمینی، روزنامه شیراز نوین
محمدحسن اسدی با بیان اینکه ایستگاه مترو میلاد یکی از ایستگاههای خط ۳ قطار شهری شیراز است، گفت: این ایستگاه در بولوار میرزای شیرازی قبل از زیرگذر صنایع در دست احداث است که به دلیل موقعیت مکانی و همجواری با کمربندی شیراز، یکی از پرترددترین ایستگاههای قطار شهری شیراز محسوب میشود.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاههای خط ۳ قطار شهری شیراز عنوان و اظهار کرد: این ایستگاه در بولوار میرزای شیرازی قبل از زیرگذر صنایع در دست احداث است که به دلیل موقعیت مکانی و همجواری با کمربندی شیراز، یکی از پرترددترین ایستگاههای قطار شهری شیراز محسوب میشود. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این ایستگاه بیوقفه در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون ۳۸هزار مترمکعب حفاری، ۱۰هزار مترمکعب بتنریزی و به میزان ۸۳۰هزار کیلوگرم آرماتوربندی در این پروژه انجام شده است.این مقام ارشد شهری شیراز با اشاره به طول حدود ۱۲ کیلومتری خط ۳ مترو، گفت: روش حفاری در این خط بهصورت مکانیزه (تی بی ام) با قطر تونل ۹ متر است که امتداد آن از میدان میرزای شیرازی تا شهرک گلستان است و در حال حاضر ۶ ایستگاه از ۸ ایستگاه این خط در حال ساخت است که ایستگاه میلاد یکی از آن ایستگاههاست. اسدی با اشاره به اینکه ایستگاه میلاد به روش ریپ و شمع در حال احداث است که برای احداث ایستگاه به این روش، نیاز بود تا در ابتدا یک رمپ دسترسی و تونل ایجاد شود، گفت: پس از طی این مراحل پروژه روند اجرایی خوبی را طی میکند. وی به اهمیت احداث این ایستگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه توسعه غربی خط یک قطار شهری تا ایستگاه راهآهن شیراز ادامه مییابد، ورودی شهر صدرا و شهرکهای شمالغرب شیراز را به خطوط اصلی مترو وصل میکند.
شهردار کلانشهر شیراز ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاههایی که بهصورت زیرزمینی در حال احداث است، عنوان و اظهار کرد: حجم خاکبرداری در این ایستگاه ۸۳هزار مترمکعب و عرض ایستگاه ۲۸ متر است که حدود ۲۰هزار مترمکعب بتنریزی در این ایستگاه صورت خواهد گرفت. اسدی به طاقتفرسا بودن احداث خطوط مترو اشاره کرد و با بیان این نکته که برای ساخت ایستگاههای مترو به روش زیرزمینی بایستی هزینه و زمان بیشتری متحمل شد، خاطرنشان کرد: سختی فراوان کار و مشکلات اقتصادی هرگز مانع از اجرای پروژههای مترو نشده است. گفتنی است، خط ۳ مترو شیراز ظرفیت جابهجایی ۱۸هزار مسافر در ساعت را دارد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین