[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ریحان پلو با گوشت ، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه
 زمان پخت:45 دقیقه
 
 مواد لازم برای 6 نفر
برنج: ۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
سیب زمینی: ۱ عدد
پیاز: ۲ عدد
ریحان: ۱۰۰ گرم
نعنا: ۲۰ گرم
مرزه: ۲۰ گرم
زردچوبه: ۱ ق غذا خوری
دارچین: ۱ ق مربا خوری
زنجبیل: ۱ ق غذاخوری
فلفل سیاه: ۱ ق غذاخوری
پودر سیر: ۱ ق غذاخوری
کره: ۳۰ گرم
نمک، آب، روغن: به مقدار لازم

ریحان‌پلو با گوشت چرخ کرده  یکی از پلوهای بسیار معطر خوشمزه می‌باشد که شما می‌توانید به راحتی ‌این پلوی خوشمزه و راحت را در خانه تهیه کنید. ‌این پلو از انواع سبزیجات معطر مانند ریحان و مرزه و نعنا تهیه شده است که عطر فوق العاده‌ای به پلو می‌دهد و چون از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود، بسیار فوری آماده می‌شود و شما زمان زیادی لازم نیست تا‌ این پلو را تهیه کنید. ریحان پلو با گوشت چرخ کرده عطر بسیار زیادی دارد و زمانی که شما‌ این پلو را در خانه تهیه می‌کنید عطر آن فضای خانه را در بر می‌گیرد.

 طرز تهیه 
 مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید ریحان و مرزه و نعنا را پاک کنید و بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود و بعد با ساطوری نه زیاد درشت و نه خیلی ریز به صورت یکدست خرد کنید. سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بشویید و روی یک دستمال پهن کنید تا خشک شود.
 مرحله دوم: تفت دادن مواد
در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی ‌روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد سیب زمینی را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه تفت دهید تا سبک و نرم شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.
 مرحله سوم: افزودن سبزی
در ادامه تمام ادویه‌های گفته شده را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه‌ها بلند شود و در ادامه نوبت اضافه کردن سبزی‌های خرد شده می‌باشد و باید سبزی‌ها را نیز برای ۱۰ دقیقه خوب با مواد سرخ کنید تا یکدست شود. برنج را از قبل با کمی ‌نمک خیس کنید و آب اضافه را دور بریزید و به قابلمه اضافه کنید.
 مرحله چهارم: پخت ریحان پلو
در ادامه آرام و آهسته مواد را هم بزنید و ۲.۵ پیمانه آب اضافه کنید و کمی ‌نمک بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید و برنج نرم شود و زمانی که نرم شد در قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا ریحان پلو با گوشت چرخ کرده دم بکشد و در انتها کمی‌کره روی مواد پلو بریزید. نوش جان

 نکات کلیدی
 برنج را زیاد هم نزنید وگرنه دانه‌های برنج شکسته می‌شود.
 می‌توانید برای خوش عطر شدن بیشتر از کمی‌ برنج دودی استفاده کنید.
 زمانی که برنج نرم شد مانند کوه وسط قابلمه جمع کنید و ریحان پلو با گوشت چرخ کرده را دم بگذارید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی