[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آب به پشت سدها رسید، روزنامه شیراز نوین

میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا ۲۶ آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۵درصدی همراه شد. همچنین نسبت به ۱۹ آذرماه نیز یک درصد رشد نشان می‌دهد. به گزارش ایرنا، میزان کل ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا ۲۶ آذرماه در حالی به رقم سه‌میلیارد و ۸۰۰میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در مدت مشابه پارسال سه‌میلیارد و ۳۱۰میلیون مترمکعب بوده است که رشد ۱۵درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، حجم آب موجود در سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۶ آذرماه به رقم ۱۸میلیارد و ۵۰میلیون مترمکعب رسید. این رقم در سال گذشته ۱۷میلیارد و ۴۸۰میلیون مترمکعب بوده که رشد سه‌درصدی را نشان می‌دهد.
وضعیت خروجی آب از سدها هم به این‌گونه است که در این مدت چهارمیلیارد و ۸۸۰میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده است.
در سال آبی گذشته رقم خروج آب از سدها پنج‌میلیارد و ۱۴۰میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با میزان خروجی امسال پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در این‌ بین وضعیت سدهای استان هرمزگان از بقیه سدهای کشور بهتر است؛ به‌گونه‌ای که سد استقلال با ۱۳۹میلیون مترمکعب آب با رشد ۱۴۸درصدی نسبت به پارسال همراه شده است. میزان پُرشدگی این سد اکنون ۵۸ درصد است. سد شمیل و نیان هم با ۴۰میلیون مترمکعب آب رشد ۱۸۲درصدی نسبت به سال آبی پارسال دارد و میزان پرشدگی آن به ۴۰ درصد رسیده است.
درصد پرشدگی سدهای کشور هم که هفته گذشته ۳۷ درصد بود، بدون تغییر باقی ماند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی