تقدیر از برگزیدگان و فعالین امور تربیتی در آموزشوپرورش فارس، روزنامه شیراز نوین
مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: یکی از مهمترین کار مربیان امور تربیتی ظرفیتسازی در دانشآموزان است تا در بزرگسالی بتوانند ظرفیت کارهای بزرگ را داشته باشند. به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش فارس، دکتر فرشید قاسمی در آیین گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در استان در سالن جانباز نعمتاللهی ناحیه یک شیراز با اشاره به اینکه امور تربیتی یعنی مجموعهای از فعالیتها و کارهایی که می تواند ما را به تربیت نزدیک کند گفت: هدف امور تربیتی شخصیتسازی است. مدیرکل آموزشوپرورش فارس با اشاره به اینکه تربیت یک مسیر مستمر و ارادی است گفت: یک مربی امور تربیتی باید بتواند نسل کنونی دانشآموزان را در مسیر تربیت قرار دهد. قاسمی در تبیین نحوه ساخت شخصیت دانشآموزان گفت: یکی از مواردی که باید با دقت موردتوجه قرارگیرد این است که تربیت الگو دادن نیست بلکه الگویابی در دانشآموزان است. مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: مربی تربیتی باید کاری کند که دانشآموز خود بتواند الگوها را با توجه به توانایی خود تشخیص و در خود ایجاد کند. قاسمی در ادامه گفت: تربیت استعدادیابی نیست بلکه تربیت فهم استعدادها و پرورش آنها در خود است که وظیفه مربی ایجاد این فضا در دانشآموز است.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: خداوند متعال وقتی انسان را خلق کرد فرمود من خلیفه خودم را بر روی کرهزمین قرار می دهم لذا یک مربی امور تربیتی باید ببیند فعالیتهایش تا چه حد متناسب با اشرف مخلوقات بودن انسان است. قاسمی گفت: تربیت خودبهخود انجام نمیشود و باید در یک سیستم و برنامه درست شکل گیرد، لذا نیاز به برنامهریزی دقیق در این زمینه است. مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش به تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی که از مهمترین ساحتهای تربیتی هم است اشاره شده است.قاسمی گفت: یکی از وجوه ممیزه و تفکیککننده انسانها از یکدیگر موضوع اخلاق است. مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: گاهی اخلاقمندی ما بهواسطه فرار از تنبیه و یا کسب تشویق است و گاهی نیز بهخاطر توجه به رعایت مقررات و قوانین و گاهی هم بهخاطر کسب صفات اخلاقمندی است. قاسمی گفت: یکی از مهمترین کار مربیان امر تربیتی ظرفیتسازی در دانشآموزان است تا در بزرگسالی بتوانند ظرفیت کارهای بزرگ را داشته باشند. مدیرکل آموزشوپرورش فارس به روشهای ظرفیتسازی دردانشآموزان نیز اشاره کرد و گفت: این روشها شامل داستانگویی خصوصاً داستانهای قرآنی، فعالیت و بازیهایی که در آنها ظرفیت ایجاد میشود، دعوت از انسانهای پرظرفیت و گفتوگو با دانشآموزان، خواندن شرح حال انسانهای پرظرفیت و... میباشد. قاسمی گفت: آنچه که مهم است کار مربیان امور تربیتی در عین سختی و پرزحمت بودن بسیار طعم و لذت شیرینی دارد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین