پیشتازی تأمین اجتماعی در مسیر هوشمندسازی و تحول دیجیتال، روزنامه شیراز نوین
دامون خدابنده، مدیر مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی، در خصوص کسب رتبههای برتر این سازمان در رقابتهای اتحادیه بینالمللی تأمین اجتماعی (ISSA) گفت: سازمان تأمین اجتماعی نهتنها در فضای داخلی کشور، در حوزه تحول دیجیتال و حرکت به سمت هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری پیشرو است، بلکه در این خصوص موفق به دریافت تقدیرنامه ویژه از بخش رقابت تجربه موفق اتحادیه بینالمللی تأمین اجتماعی شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دامون خدابنده با اشاره به پیشتازی این سازمان در حوزه تحول دیجیتال و حرکت به سمت هوشمندسازی در تشریح جزئیات طرحهایی که از سوی سازمان بینالمللی تأمین اجتماعی (ISSA) حایزه رتبه و قابل تقدیر شناخته شده و معرفی شدهاند، گفت: تمرکز بر استفاده از ظرفیتهای فناوری و اطلاعات در سازمانی به وسعت تأمین اجتماعی که در حوزههای متنوع بیمه و درمان، با بیش از 49میلیون نفر از افراد جامعه در ارتباط است؛ یک ضرورت غیرقابلانکار است. به همین جهت این سازمان با اجرای پروژههای بزرگی نظیر الکترونیکی شدن نسخ پزشکی و ارائه خدمات غیرحضوری بیمهای، از جمله سازمانهای پیشرو کشور و حتی در مقیاس بینالمللی محسوب میشود. مدیر مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی در خصوص روند توسعه تحول دیجیتال این سازمان گفت: تمام تلاش ما در این سازمان معظم بر این است تا روند توسعه خدمات الکترونیک را با هدف ارتقای شفافیت و سهولت دسترسی به خدمات ادامه بدهیم و در این مسیر علاوه بر تکمیل فرایندهای غیرحضوری برای ارائه خدمات، با استفاده از ظرفیتهای تبادل داده بین نهادهای مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیتهای نخبگان داخلی در حوزه فناوری و اطلاعات، به سمت هوشمندسازی خدمات حرکت کنیم.
خدابنده در تشریح طرح توسعه و گسترش خدمات غیرحضوری که حائر تقدیر ویژه برتر در بخش رقابت تجربه موفق اتحادیه بینالمللی تأمین اجتماعی شده است، گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون، ۶۷ خدمت بیمهای و درمانی بهصورت کاملاً الکترونیک و غیرحضوری راهاندازی شده تا ضمن کاهش مراجعات حضوری، هزینه و همچنین زمان انتظار دریافت خدمت، سطح رضایت ذینفعان نیز افزایش یابد. مدیر مرکز فناوری اطلاعات در خصوص دومین طرح سازمان تأمین اجتماعی که به صورت ویژه موردتقدیر ایسا قرار گرفته است، گفت: با آغاز طرح نسخهنویسی الکترونیک و حذف دفترچههای بیمه، از سال 1399 با پیادهسازی APIهای نسخهنویسی و نسخهپیچی الکترونیک، مراکزی که سامانه مجزا داشتند نیز قادر شدند با اتصال به APIهای سازمان، نسبت به تولید نسخه و ارسال آن اقدام نمایند و در حال حاضر بیش از 98 درصد نسخهنویسی در کشور به صورت الکترونیک انجام میپذیرد.
خدابنده همچنین با تأکید بر تلاش سازمان برای آسانسازی فرایند ارائه خدمات گفت: ایجاد یک رابط کاربری با دسترسی آسان که همسو با تغییرات نوع استفاده از تکنولوژی، خدمات غیرحضوری را در پلتفرمی جذاب و ساده در گوشیهای هوشمند ارائه کند، یکی دیگر از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی بوده که بر اساس آمار موجود از زمان نگارش نسخه جدید در سال 1401 تاکنون بیش از 5میلیون کاربر فعال با رضایت بیش از 86 درصد داشته و با ارائه 10 نگارش جدید، تعداد خدمات غیرحضوری در آن از 30 خدمت به 53 خدمت افزایش یافته است که این طرح نیز از نظر هیئتداوران ایسا موردتقدیر قرار گرفت. گفتنی است، ایسا به عنوان معتبرترین نهاد بینالمللی فعال در حوزه تأمین اجتماعی که دارای بیش از 330 سازمان عضو از 158 کشور جهان است؛ هرساله فراخوانی را در خصوص تجارب موفق منتشر میکند. در سال جاری، هیئتداوران بینالمللی این اتحادیه، از 5 طرح نوآورانه سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات تقدیر کرد که از این میان دو طرح حائز شرایط تقدیرنامه ویژه ایسا شده و یک طرح نیز تقدیرنامه ایسا را دریافت کردند. همچنین سازمان تأمین اجتماعی موفق شد برای دو طرح دیگر نیز گواهینامه تأیید تجربه موفق را دریافت کند.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین