رویداد رسانهای شیراز در امتداد «شهر رسانهای ایران»، روزنامه شیراز نوین
مدیرکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری فارس، گفت: برگزاری رویدادهای رسانهای میتواند نقطه شروعی قدرتمند برای پروژه «شهر رسانهای ایران در شیراز» باشد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری فارس، محمدجواد برزگر صبح دیروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این رویدادها نهتنها به ایجاد شبکه ارتباطی میان فعالان رسانهای کمک میکنند، بلکه به برندسازی شهر رسانهای و جذب سرمایهگذاران و استعدادها نیز نقش مهمی دارند. دبیر شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان فارس افزود: انواع رویدادهای رسانهای که میتوان در شیراز برگزار کرد، شامل جشنوارههای رسانه و فیلم، جشنواره فیلم و سریال دیجیتال؛ نمایش و داوری آثار کوتاه، مستند و سریالهای اینترنتی، جشنواره تولید محتوای دیجیتال؛ رقابت میان تولیدکنندگان محتوای ویدیویی، پادکست، انیمیشن و اینفوگرافیک است.
به گفته مدیرکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری فارس همایشها و کنفرانسهای تخصصی، کنفرانس آینده رسانههای دیجیتال؛ بررسی روندهای جهانی در رسانههای اجتماعی، پلتفرمهای دیجیتال و متاورس، سمینار برندینگ و بازاریابی رسانهای؛ راهکارهای موفقیت در تبلیغات و رسانههای نوین نیز میتواند در مرکز این رویدادها قرار بگیرد. برزگر به ورکشاپهای آموزشی و مهارتی نیز اشاره کرد و گفت: کارگاه خبرنگاری دیجیتال و ویدئوجورنالیسم، دوره تولید محتوای حرفهای برای اینستاگرام، یوتیوب و پلتفرمهای داخلی، آموزش فیلمسازی با موبایل و تدوین حرفهای نیز جزو سرفصلهای رویدادهای رسانه میتواند تعریف و عملیاتی شود. عضو شورای اطلاعرسانی استان فارس خاطرنشان کرد: مسابقات و چالشهای رسانهای، مسابقه استارتاپهای رسانهای: حمایت از ایدههای نوآورانه در رسانه، چالش تولید محتوای 48 ساعته: ایجاد رقابت جذاب بین تیمهای تولید محتوا باعث رشد و ایجاد انگیزه و شناخت ظرفیتهای رسانهای بیشتر در اقشار مختلف میشود. برزگر ادامه داد: نمایشگاههای رسانه و فناوریهای نوین، نمایشگاه فناوریهای رسانهای: معرفی استارتاپها و ابزارهای نوین تولید محتوا، اکسپوی رسانه و تبلیغات دیجیتال: نمایش جدیدترین راهکارهای تبلیغاتی و بازاریابی میتواند ظرفیت شناخت و همافزایی با سرمایهگذاران رسانهای را بیشتر کند. مدیرکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری فارس در پاسخ به خبرنگاری که چگونه این رویدادها را اجرایی کنیم پاسخ داد: همکاری با دانشگاههای ایران و جهان و مراکز آموزشی برای جذب شرکتکنندگان، دعوت از چهرههای تأثیرگذار و متخصصان رسانهای بهعنوان سخنران و داور، جذب حمایت مالی از شرکتهای فناوری داخلی و خارجی، پلتفرمهای رسانهای و سازمانهای فرهنگی، برگزاری رویدادهای آزمایشی برای سنجش بازخورد و بهینهسازی رویدادهای بعدی میتواند مسیر اجرایی را عملیاتی و تسهیل کند. محمدجواد برزگر در پایان گفت: اگر شهر رسانهای در ایران (شیراز) ایجاد و بتواند به قطبی برای تولید محتوای دیجیتال، سینما، انیمیشن، بازیهای ویدیویی و انواع رسانهها تبدیل شود، میتواند تأثیر قابلتوجهی بر اقتصاد ایران داشته باشد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین