[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بازیکنان خارجی، هر روز گران‌تر از دیروز!، روزنامه شیراز نوین

دربی تهران اگر قبل از جام‌جهانی برگزار می‌شد دربی ارزان‌تری بود! به گزارش فوتبال 360‏، دربی میلیاردرها. یکی از تفاوت‌های تعویق چندین هفته‌ای دربی این است که دربی گران‌تری را شاهد خواهیم بود. بالا رفتن عجیب‌و‌غریب قیمت دلار در این مدت باعث شد تا بازیکنان و مربیان خارجی 2 تیم استقلال و پرسپولیس با افزایش سرسام‌آور قیمت مواجه شوند. شاید این اتفاق فقط برای بازیکنان خارجی شاغل در ایران بیفتد که با گذشت هر روز گران‌تر و گران‌تر می‌شوند. در میان بازیکنان خارجی مبلغ قرارداد لوکادیا بیش از همه سروصدا کرده است. بازیکنی که از ابتدا هم مبلغ قراردادش خبرساز شده بود و به او لقب بازیکن میلیون دلاری داده بودند. آقای گل فعلی لیگ برتر قراردادی ۹۲۰هزار دلاری با پرسپولیس امضا کرده و ۳۰۰ هزار دلار هم آپشن در قرارداد او در نظر گرفته شده که در صورت قهرمانی پرسپولیس و همچنین آقای گلی این بازیکن به ستاره هلندی پرسپولیس پرداخت خواهد شد. 
لوکادیا در تاریخ ۲۱ مرداد با پرسپولیس قرارداد امضا کرد که با قیمت دلار در آن روز چیزی حدود ۲۵ میلیارد برای پرسپولیس آب خورد. با افزایش نرخ دلار طی روزهای گذشته و رسیدن دلار به مرز ۳۸ هزار تومان، قرارداد لوکادیا به حدود ۳۶ میلیارد تومان رسیده است. در واقع لوکادیا طی چند ماه چیزی حدود ۱۱میلیارد گران‌تر شده و باشگاه پرسپولیس باید برای پرداخت قرارداد این بازیکن و سایر نفرات خارجی خود ریال به مراتب بیشتری نسبت به قبل هزینه کند!
البته پرسپولیس این مشکل را فقط برای لوکادیا ندارد و شیخ دیاباته هم باید به این لیست اضافه کرد، بازیکنی که تعداد بازی‌هایی که مصدوم بوده بیشتر از بازی‌هایی است که به میدان رفته است. اگر که در مورد لوکادیا این مبلغ توانسته مشکلی از مشکلات پرسپولیس حل کند اما دیاباته بیشتر نگرانی‌های کادرفنی را زیاد کرده است.
در استقلال هم البته شرایط بهتری حکمفرما نیست. این تیم حتی شرایط بدتری هم دارد به این دلیل که کادر فنی آن‌ها گران شده و نتیجه گرفتن یا نگرفتن آن‌ها می‌تواند این تیم را دچار مشکل کند! اگر ساپینتو بماند با این روند بالا رفتن قیمت دلار مشخص نیست که قیمت او و دستیارانش به کجا خواهد رسید. اگر هم قرار به قطع همکاری باشد، تاوانی که استقلالی‌ها بابت رفتن او و آمدن کادرفنی جدید باید بپردازند، می‌تواند استقلال را دچار بحران جدی کند. عزیزبک آمانوف نیمکت‌نشین هم دیگر بازیکنی است که پولش به دلار محاسبه شده و شاید همین مسئله هم وضعیت او در نیم‌فصل دوم را برای ماندن در تیم تغییر بدهد. کوین یامگا و رافائل سیلوا هم 2 خارجی دیگر استقلال هستند. 
با این شرایط دربی تهران را می‌توان یکی از گران‌ترین دربی‌های دنیا دانست! بازیکنان و مربیانی که روزانه گران‌تر می‌شوند و ماندن و نگه‌داشتنش سخت‌تر می‌شود. اتفاقی که در صورت ادامه می‌تواند لیگ برتر ایران را به سمت یک لیگ کاملاً داخلی پیش برده و سطح آن را از این هم به پایین‌تر بکشاند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی