[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۳۹۱
  • دوره جدید

حمایت معیشتی از اقشار کم‌درآمد، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس جزئیات اجرایی و واریز مرحله‌ای اعتبار جهت مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی و اطلاعات دیگر پیرامون این طرح را در سطح استان اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، سعید بیاری شنبه درباره جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه ماه مبارک رمضان امسال گفت: هیئت وزیران 21 بهمن‌ماه 1403 به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه و با توجه به موافقت مقام معظم رهبری جهت برداشت مبلغ یک‌میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد و خانوارها مصوب کرد که طرح کالابرگ الکترونیکی در دو مرحله (یک مرحله قبل از ماه مبارک رمضان و یک مرحله بعد از تعطیلات نوروز 1404) پرداخت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته به منظور پیشگیری از ایجاد صف و ازدحام جمعیت به نحوه واریز اعتبار کالابرگ برای مشمولان دریافت این طرح اشاره کرد و افزود: در مرحله اول اعتبار به حساب مددجویان مشمول تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی واریز شده است. وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز اعتبار اجرای این طرح به حساب سرپرستان خانواری که در دهک درآمدی یک الی سه قرار دارند یا یارانه آن‌ها چهارصدهزار تومان بوده، واریز شده است.
 بیاری اضافه کرد: در مرحله سوم نیز اعتبار یادشده به حساب سرپرستان خانواری که در دهک‌های چهارم الی هفتم قرار دارند یا به عبارتی یارانه سیصدهزار تومان دریافت می‌کنند، از 23 اسفندماه تا پایان سال واریز خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: بیش از چهارهزار فروشگاه و 9هزار پایانه فروشگاهی در سطح استان فارس به شبکه ملی اعتبار و طرح کالابرگ الکترونیکی متصل هستند. وی در ادامه با بیان اینکه مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی و یژه ماه مبارک رمضان در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه‌بگیر دهک‌های اول تا هفتم اجرا شده است، افزود: در این طرح یازده قلم کالای اساسی با هدف اولویت‌های تأمین اقلام غذایی به منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است، توزیع خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در این دوره میزان اعتبار تخصیص‌یافته به ازای هر فرد یارانه بگیر در دهک‌های درآمدی اول تا سوم 500هزار تومان و به ازای هر فرد یارانه‌بگیر در دهک‌های درآمدی چهارم تا هفتم 350هزار تومان است. وی با بیان اینکه همه مشمولان می‌توانند با در نظر گرفتن سقف اعتبار تخصیص به خانوار از فروشگاه‌های عضو طرح اقدام به خرید کنند، اظهار کرد: این اعتبار غیر از اعتبار تخصیص‌یافته یارانه ماهیانه است و از یارانه افراد کم نخواهد شد.
بیاری اضافه کرد: تفاوت این مرحله از طرح با دوره قبل (مرحله فجرانه) این است که متقاضیان هیچ وجهی بابت خرید کالا پرداخت نمی‌کنند و به منظور حفظ حق آزادی در انتخاب و احترام به سلایق متفاوت در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با برندهای مختلف میسر شده است؛ به‌گونه‌ای که مابه‌التفاوت احتمالی میان قیمت کالاهای انتخابی با قیمت کالاهای مرجع توسط مردم پرداخت می‌شود.وی با اعلام اینکه این امکان نیز فراهم است که مردم بر اساس نیاز خانوار مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید نمایند، گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه گفت: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند. وی با بیان اینکه متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، افزود: برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مایکت یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه و همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.
بیاری با اعلام اینکه برای انجام هر تراکنش، حداقل 5000 تومان از سوی خریدار باید پرداخت گردد تا حداقل مبلغ تراکنش رعایت شده و احراز هویت نیز صورت پذیرد که این مبلغ از سر جمع فاکتور خرید کسر خواهد شد، گفت: مشارکت در این طرح و استفاده از این اعتبار کاملاً اختیاری است. وی استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است را امکان‌پذیر دانست و افزود: درمورد کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید از یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام‌ شده و از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه اجرای طرح در 2 دوره 60روزه خواهد بود، اظهار کرد: در پایان دوره اول، اعتبارات مصرف‌نشده خانوارها ذخیره خواهد شد و در صورت مصرف نشدن اعتبار خانوار تا 60 روز پس از شروع دوره دوم طرح، این اعتبار حذف خواهد شد.
وی مبنای دهک‌بندی فعلی یارانه پرداختی بهمن‌ماه امسال اعلام و تصریح کرد: مشمولین دهک‌های 8 و 9 و 10 که مشمول این مرحله از دریافت کالابرگ نشده‌اند، می‌توانند اعتراض خود را در سامانه حمایت معیشتی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir  ثبت کرده یا با شماره 0216369 تماس حاصل کنند.
بیاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم از طریق ستاد کالابرگ الکترونیکی در استان و شهرستان‌های فارس انجام شده از فرمانداران و بخشداران سراسر استان درخواست کرد که بر اجرای طرح خصوصاً در نقاط کمتربرخوردار ازجمله روستاها و مناطق عشایرنشین نظارت بیشتری داشته باشند. وی در ادامه عنوان کرد: دراین طرح غیر از فروشگاه‌های ذکرشده طرف قرارداد تعاونی‌های مصرف فعال شهری و روستایی نیز مشارکت دارند و سایر متقاضیان که قصد دارند در این طرح مشارکت کنند نیز از طریق برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) در سامانه ثبت‌نام کرده تا بعد از بررسی اطلاعات توسط شرکت مجری طرح کالابرگ نسبت به اتصال پذیرنده در این طرح اقدام شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان تأکید کرد: گشت‌های نظارتی از ابتدای اجرای طرح تا پایان آن با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، نظارت و رصد کاملی بر اجرای این طرح دارند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی