[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

حفظ محیط‌زیست نیازمند مشارکت مردم است، روزنامه شیراز نوین

نخستین خانه محیط‌زیست شیراز به همت مسئولان پژوهشکده معلم افتتاح شد. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس، در برگزاری این آیین، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی فارس، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس به ویژه پژوهشکده معلم در برگزاری مراسم‌ها و دوره‌های محیط‌زیستی گفت: محیط‌زیست یکی از ابرچالش‌های دنیاست و تنها راه حفظ محیط‌زیست مشارکت همگانی است و این مشارکت‌ها تنها در سایه آموزش‌های مناسب شکل می‌گیرد.
نبی الله مرادی افزود: از ابتدای شکل گیری سازمان حفاظت محیط‌زیست که تنها به حفاظت صرف می‌پرداخت، تا امروز، بر اساس تجارب به دست آمده راه نجات محیط‌زیست از مسیر مشارکت همگانی و توسعه پایدار محقق می‌شود.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس اظهار داشت: یکی از اهداف آموزشی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ارتباط تنگاتنگ با وزارت آموزش و پرورش و توسعه آموزش همگانی محیط‌زیست در بین معلمان و دانش آموزان بوده است.
مرادی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم که شعار مردمی سازی را سرلوحه خود قرار داده است، با طرح خانه محیط‌زیست، قرار است 1401 خانه محیط‌زیست در سراسر کشور افتتاح شود.
این مقام مسئول در مراسم افتتاح نخستین خانه محیط‌زیست شیراز در پژوهشکده معلم، بیان کرد: امیدواریم با ظرفیت این مجموعه، اولین خانه محیط‌زیست شیراز به یکی از فعال‌ترین و پررونق‌ترین خانه‌های محیط‌زیست استان مبدل شود.
وی تصریح کرد: خانه محیط‌زیست قرار است به مکانی برای طرح دغدغه‌های محیط‌زیست تبدیل شود و با هم‌افزایی به بهترین راه‌حل‌ها برسد. 
سید مجتبی موسوی، رئیس پژوهشکده معلم فارس با ابراز خرسندی از افتتاح اولین خانه محیط‌زیست شیراز گفت: این خانه در قالب ساحت محیط‌زیست و بر اساس ساحت شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین، در این مجموعه افتتاح شده است.
در این مراسم الهام جان سریان، مسئول بخش محیط‌زیست پژوهشکده معلم فارس به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مشترک پژوهشکده معلم و اداره کل حفاظت محیط‌زیست در سالیان اخیر پرداخت.
همچنین صفورا کاظمی، مسئول بخش ادبیات کودک و نوجوان پژوهشکده معلم فارس نیز با بیان طرح‌های محیط‌زیست این بخش در حوزه تولید کتاب شعر و داستانی با دعوت مسئولان حاضر در جلسه از کودکان فعال در این زمینه تقدیر کرد.
در سال جاری تاکنون دو خانه محیط‌زیست در شهرستان کازرون و دشت ارژن افتتاح شده و قرار است ظرف مدت یک ماه، 20 خانه محیط در استان فارس افتتاح شود. پژوهشکده معلم فارس در سال‌های گذشته فعالیت‌های مشترک زیادی در زمینه آموزش محیط‌زیست در مناسبت‌های محیط‌زیستی از جمله هوای پاک، روز خاک، روز تنوع زیستی و... با اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس برای آموزش معلمان، مربیان و دانش آموزان داشته است. همچنین در ماه گذشته دو همایش روز جهانی خاک و حمایت از یوز، به همت پژوهشکده معلم فارس برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی