شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل: قطعه ۷ آزادراه به تابستان میرسد، روزنامه شیراز نوین
شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام تزریق نقدینگی و سرعت گرفتن کارهای تکمیلی ۱۰ کیلومتر ابتدایی قطعه ۷ آزادراه شیراز- اصفهان در سال جدید، از بهرهبرداری از این قطعه تا پایان تیرماه مطابق برنامه خبر داد. به گزارش ایرنا از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۳۷۰ کیلومتر به عنوان طولانیترین مسیر آزادراهی کشور برای اتصال مرکز به جنوب کشور طراحی و اجرا شده است که ۲۱۲ کیلومتر آن حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست در مهرماه سال ۱۴۰۲ با رعایت همه نکات ایمنی و تأیید پلیس راه کشور به بهرهبرداری رسید. عملیات اجرایی قطعات یک تا ۶ این آزادراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست در سال ۱۳۹۱ آغاز شد و نکته قابلتوجه این است که طرح اولیه این آزادراه همان ۶ قطعه بوده است و قطعه هفت در راستای ساماندهی ترافیک و توسعه شبکه حمل و نقل استان از سوی دولت به این پروژه افزوده شد. با مطالعات انجامشده مقرر شد که آزادراه اصفهان- شیراز در انتهای قطعه ۶ در تنگ خیاره به رینگ شهری شیراز که در طرح تفصیلی شهر شیراز آمده بود، متصل شود و از آنجا به سمت استان بوشهر امتداد یابد.
اما با توجه به اجرایی نشدن رینگ شهری مذکور در سال ۱۳۹۵ و زمان بهرهبرداری از آزادراه، عملیات اجرایی قطعه ۷ با هدف اتصال به بزرگراه شیراز- سپیدان و تخلیه ترافیک آزادراه در سال ۱۳۹۷ با اعتبارات مربوط به قطعه یک تا ۶ آغاز شد و حدود ۹ کیلومتر از ۱۲ کیلومتر این قطعه در باند رفت به بهرهبرداری رسید. به منظور رفع این مشکل و تکمیل شدن این ابرپروژه آزادراهی کشور در سال ۱۴۰۳ برای قطعه ۷ اعتبار مستقل در نظر گرفته شد و پس از آن عملیات اجرایی سرعت گرفت. از دیگر راهکارهای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این آزادراه، واگذاری یک قطعه زمین به ارزش ۹هزار میلیارد ریال از محل ردیف مولدسازی به پیمانکار پروژه در بهمنماه سال گذشته است که با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی، برودت و بارندگی، به ناچار عملیات روسازی و آسفالت محور مذکور در و ماه پایانی سال گذشته دچار وقفهای کوتاهمدت شد. با توجه به تزریق نقدینگی انجامشده در کارگاه، کارهای تکمیلی ۱۰ کیلومتر ابتدایی قطعه ۷ در سال جدید با سرعت بیشتری در حال انجام است و مطابق برنامه زمانبندی، در پایان تیرماه آماده بهرهبرداری میشود. طبق برنامهریزی انجامشده در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با پیگیری مقامات استانی و نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه، تکمیل عملیات اجرایی ۲ کیلومتر پایانی محور و تکمیل تقاطعهای غیرهمسطح صدرا و قلات نیز تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین