[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی است، روزنامه شیراز نوین

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اعلام اینکه «ایران آمادگی بازگشت به تعهدات برجامی را دارد، گفت: مشکلات بسیاری تاکنون حل شده و فقط موضوعات پادمانی مانده است که امیدواریم در سفر کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، این موضوعات حل شود.
به گزارش ایرنا، کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه روز دوشنبه در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران با ابراز امیدواری به اینکه این نشست موجب کشف حقیقت و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه خاورمیانه شود، خطاب به مهمانان گفت: شما پیش از رسیدن به تهران ادراکات دیگری از تهران داشتید و تصور می‌کردید که تهران صحنه جنگ و اغتشاش و درگیری است.
وی در بررسی دلایل ایجاد این ادراک گفت: دلیل این ادراک بمباران خبری و سازمانی است که دستگاه‌های اطلاعاتی غرب به بهانه‌های مختلف علیه ایران به وجود آورده‌اند. در کنار این بمباران خبری رسانه‌های جمعی غرب و شبکه‌های اجتماعی تحت نفوذ، بیگانگان با ورود اسلحه به ایران از نقاط مرزی، سازمان‌دهی نیروهای تروریستی در خارج و وارد کردن آن‌ها به ایران، اغتشاشات را در کشور به وجود آوردند. خرازی با تأکید بر اینکه اعتراض حق هر شهروندی است و ایرانیان هم از این حق باید برخوردار باشند، گفت: اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و هیچ حکومتی اجازه به خطر افتادن امنیت کشورش را نمی‌دهد، بلکه با اقتدار جلوی اغتشاش را هم می‌گیرد. در اروپا و آمریکا هم نحوه برخورد با اغتشاشگران مشخص است.
ریاست شورای راهبردی روابط خارجی موضوع اغتشاش در ایران را یک مسئله صرفاً داخلی ندانست و گفت: مشکل فقط ناشی از مشکلات معیشتی حاصل از تحریم نبود؛ بلکه جنگ هیبریدی علیه ایران به راه افتاد که هم سیستم خبری، هم عملیات تروریستی و هم دستگاه‌های سیاسی و اطلاعاتی کشورهای خارجی در آن درگیر بودند و این جنگ از قبل طراحی شده و منتظر جرقه بود که فوت خانم مهسا امینی این بهانه را به آنها داد.
وی افزود: این جنگ شامل همه اضلاع نظامی، سیاسی، خبری و اجتماعی بوده و تخریب افکار عمومی از وجهه‌های این جنگ هیبریدی است که به آن جنگ شناختی می‌گویند که تغییر ذهنیت مردم یک کشور نسبت به جامعه، حکومت و کشور خود است.
خرازی با بیان اینکه ناتو و دیگر ارتش‌ها در حال افزودن عرصه جدید به مفهوم جنگ هستند، گفت: عرصه ذهن به عرصه‌های جنگ اضافه شده و در پی راه‌های تأثیرگذاری و تخریب ذهن مردم هستند و جنگ شناختی را هم به عرصه جنگ اضافه کرده‌اند تا شناخت انسان‌ها تخریب شود. وی را از مسائل درگیر منطقه دانست و گفت: پس از آنکه به همت دانشمندان ایرانی به تکنولوژی هسته‌ای دست پیدا کردیم، زمانی بود که طرف‌های اروپایی حتی با ۱۵ سانتریفیوژ هم موافقت نمی‌کردند و در پی تضمین عینی از ایران به منظور نرفتن به سمت سلاح هسته‌ای بودند که این تضمین عینی نداشتن غنی سازی بود.
وی ادامه داد: با مقاومت ایران و همت دانشمندان اکنون ۱۹هزار سانتریفیوژ را در چرخش داریم و آنها ناچار به مذاکره برای حل مسئله هسته‌ای ایران شدند، اما با امضای برجام هم تعهدات غربی‌ها اجرا نشد و در نهایت هم آمریکا از آن خارج شد.
خرازی با اشاره به اینکه ما امروز از توانایی لازم هسته ای برخورداریم اما درصدد تولید بمب نیستیم، تأکید کرد: ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی