[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توقف قصاص ۳ محکوم ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با مصالحه ۳ پرونده قصاص در استان فارس، تعداد محکومان نجات یافته از قصاص در این استان در سال جاری به ۴۳ نفر رسید.حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این سه پرونده در شهرستان‌های شیراز، مرودشت و قیر و کارزین و با همت اعضای شوراهای حل اختلاف در این سه حوزه قضایی منجر به رضایت شده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از جدیت اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس در جهت به مصالحه رساندن پرونده‌های مهم گفت: از ابتدای امسال با تشکیل کارگروه ویژه سازش پرونده‌های قصاص در راستای اجرای منویات رئیس قوه قضائیه، روند مصالحه پرونده‌های قصاص در استان سرعت بیشتری یافته است. وی همچنین از رشد ۱۵درصدی پرونده‌های منجر به مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: با تدوین برنامه‌های اجرایی در شورای سیاست‌گذاری شوراهای حل اختلاف، زمینه رشد ۳۲درصدی مختومه پرونده‌های ماده ۸ شوراهای حل اختلاف استان فراهم شده است.
رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به افزایش ۵۳درصدی ورودی پرونده‌ها به شوراهای استان، این امر را حاکی از اعتماد مراجعان به عملکرد شوراها دانست و تصریح کرد: با وجود افزایش پرونده‌های وارده به شوراها و ثابت ماندن نیروی انسانی در این مجموعه، میزان رسیدگی و مصالحه پرونده‌ها با رشد مناسبی مواجه بوده است که نشان دهنده همت اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.
حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تلاش خواهیم کرد در مصالحه پرونده‌های مهم و اختلافات طایفه ای و همچنین پرونده‌های قصاص موفقیت‌های سال‌های قبل را 
تکرار کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی